نحوه برگزاری مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال

دبیر کمیته فوتسال نحوه برگزاری مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال که برای اولین بار امسال برگزار می‌شود را تشریح کرد.

نحوه برگزاری مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال

به گزارش هشت دی،کاظم سلیمانی ، در مورد آیین‌نامه برگزاری شیوه مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتسال گفت: در حال حاضر در نیم‌فصل لیگ برتر فوتسال قرار داریم. طبق این آیین‌نامه که از امسال اجرا می‌گردد، دور اول مسابقات به شکل حذفی و ۲ از ۳ برگزار می‌شود. بدین صورت که هر تیم با حریف خود سه بار بازی خواهد کرد و در صورت برنده شدن در دو مسابقه به مرحله بعدی صعود می‌کند.

وی در ادامه گفت: در مرحله اول هر مسابقه باید نتیجه‌اش مشخص شود و در صورت تساوی تیم‌ها در دو زمان سه دقیقه‌ای که جمعاً شش دقیقه است بازی می‌کنند و چنانچه مجدداً بازی به تساوی کشیده شد در ضربات پنالتی تیم برنده مشخص می‌شود.

دبیر کمیته فوتسال گفت: تیم‌هایی که در مرحله پلی‌آف بازی می‌کنند براساس رتبه‌ای که در جدول لیگ کسب کردند حریفان خود را خواهند شناخت. بدین صورت که تیم اول جدول با تیم هشتم، تیم دوم با هفتم، تیم سوم با ششم و تیم چهارم با پنجم بازی خواهند کرد و تیم‌هایی که براساس رتبه جدول که از حریف خود در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند به عنوان میزبان اولین مسابقه و سومین مسابقه انتخاب می‌شوند و در دومین بازی خود میهمان هستند.

سلیمانی افزود: در مرحله نیمه‌نهایی تیم‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و در صورت تساوی تیم برنده براساس قانون گل زده در خانه حریف مشخص می‌شود. تیم‌های حاضر در این مرحله همچنین در صورتی که براساس رتبه‌ کسب شده در جدول مسابقات از حریف خود در جایگاه بالاتری قرار گرفته باشند در دور رفت میهمان و در دور برگشت میزبان خواهند بود.

وی گفت:‌ در مرحله فینال مسابقات باز هم دو بازی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و تیمی که در جدول رتبه بالاتری داشته باشد در بازی رفت مهمان و در بازی برگشت میزبان خواهد بود و در پایان مسابقات تیم قهرمان به عنوان نماینده ایران به جام باشگاه‌های آسیا معرفی می‌شود.

دبیر کمیته فوتسال  افزود:‌ در مرحله پلی‌آف شرایطی در نظر گرفته شده که در این مرحله هیچگونه نقل و انتقالی در خصوص جابه‌جایی بازیکنان امکانپذیر نخواهد شد. همچنین درخواست باشگاه‌ها مبنی براینکه سازمان لیگ روز یا ساعت مسابقات تغییر کند امکانپذیر نیست. همچنین کارت‌های زرد و قرمز در مسابقات مقدماتی به قوت خود باقی است و در مرحله پلی‌آف اعمال می‌شود.

وی در پایان گفت:‌ طبق برنامه‌ریزی انجام شده برگزاری مسابقات پلی‌آف به شرح زیر است:

بازی اول مرحله پنج‌شنبه ۴ بهمن

بازی دوم مرحله اول جمعه ۱۲ بهمن

بازی سوم مرحله اول پنج‌شنبه ۱۸ بهمن

مرحله رفت نیمه‌نهایی جمعه ۲۶ بهمن

بازی برگشت نیمه‌نهایی پنج‌شنبه ۲ اسفند

بازی رفت فینال پنج‌شنبه ۹ اسفند

بازی برگشت فینال پنج‌شنبه ۱۶ اسفند

مرحله اول مسابقات پلی‌آف

۱- تیم اول با تیم هشتم

۲- تیم دوم با تیم هفتم

۳- تیم سوم با تیم ششم

۴- تیم چهارم با تیم پنجم

۵- برنده اول با برنده دوم

۶- برنده سوم با چهارم

فینال؛ برنده پنجم با برنده ششم

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه