غیبت پررنگ وزرای دولت در ۳ برنامه چالشی تلویزیون

ظاهرا برخی مدیران دولت فعلی نسبت به حضور در برابر افکار عمومی و قرارگرفتن در موضع پرسش پیرامون عملکردشان اعتقاد چندانی ندارند و البته به همین میزان، جهت محدودکردن فضا برای منتقدان، تلاش وافری از خود نشان می دهند

غیبت پررنگ وزرای دولت در ۳ برنامه چالشی تلویزیون

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبرآنلاین، طی ۳ روز گذشته، در ۳ برنامه زنده و چالشی تلویزیون از سوی مجریان آنها رسما اعلام شد که وزرای کابینه یازدهم و نمایندگان دولت علیرغم دعوت قبلی از حضور در این برنامه های گفتگومحور خودداری کرده اند.

ضعف شدید در نحوه تعامل دولت یازدهم با رسانه ها یکی از نکاتی است که طی ۱۰ ماه گذشته بارها به آن اشاره شده اما تاکنون پاسخ روشنی از جانب دولتمردان ارایه نشده است.

عدم اطلاع رسانی شفاف و دقیق پیرامون طرح های مختلف دستگاه اجرایی مانند طرح سبد کالا، هدفمندی یارانه ها، مذاکرات هسته ای و توافق ضعیف ژنو و… به جهت عدم ارتباط تعاملی میان مدیران دولتی با رسانه ها و نهایتا افکار عمومی، منجر به مشکلات و مخالفت های گسترده ای شده که هرکدام، به مانعی برای فعالیت گسترده بدنه اجرایی کشور مبدل شده است.

درهرکدام از نمونه های فوق و بسیاری از موارد دیگر، اصحاب رسانه و عموم مردم خواهان حضور مدیران دولت در برابر ملت و پاسخ شفاف به ابهامات و سوالات آنها هستند اما در اکثر موارد، این مطالبه برحق مردم مورد بی اعتنایی قرار گرفته است.

4198_412

به عنوان نمونه، در ۳ برنامه گفتگومحور، چالشی و پرمخاطب تلویزیون طی ۳ روز گذشته، مجریان این برنامه ها در برابر سوالات بسیار بینندگان ناگزیر به بیان یک واقعیت تلخ شدند و آن اینکه وزرای کابینه و نمایندگان دولت در این برنامه ها شرکت نمی کنند.

نخستین برنامه، “مناظره” بود که جمعه ها بعدازظهر روی آنتن می رود. “مناظره” این هفته به بحث خودرو و قیمت آن اختصاص داشت که این موضوع، به دغدغه بسیاری از مردم کشورمان مبدل شده است. در ابتدای برنامه و نیز در اواسط آن هنگامی که حضار سوالی را از دولت مطرح می کردند، مجری “مناظره” در یک جمله پاسخ تامل برانگیزی داد: از دولت دعوت کردیم اما آنها نیامدند!

“نگاه یک” دومین برنامه ای بود که شنبه شب روی آنتن رفت. مجری این برنامه نیز در پاسخ به سوالات و پیامک های مخاطبانش در ابتدا و پایان برنامه گفت: باتوجه به سال فرهنگ و نیز موضوع مهم نمایشگاه کتاب، بارها از شخص علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران زیرمجموعه وی جهت حضور در این برنامه و پاسخ به سوالات دعوت کردیم اما آنها نیامدند!

“پایش” سومین برنامه تلویزیون برای سومین روز متوالی بود که علیرغم اعلام قبلی، آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در آن غیبت داشت. مجریان “پایش” نیز شب گذشته در برابر سوالات پرشمار بینندگان درباره علت غیبت وزیر، در حالی که بحث این هفته به موضوع مسکن اجتماعی اختصاص داشت، تنها به این جمله بسنده کردند: هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی و دفتر وی هماهنگ کرده بودیم اما روز گذشته به صورت غیرمترقبه اعلام کردند که نمی آیند!

مشاهده می شود که متاسفانه عدم پاسخگویی به سوالات و ابهامات مردم پیرامون عملکرد دولتمردان یازدهم، تنها به بحث مذاکرات محرمانه(!) هسته ای و توافق ضعیف ژنو و توافق احتمالی جامع که در پیش است، محدود نمی شود.

ظاهرا برخی مدیران دولت فعلی نسبت به حضور در برابر افکار عمومی و قرارگرفتن در موضع پرسش پیرامون عملکردشان اعتقاد چندانی ندارند و البته به همین میزان، جهت محدودکردن فضا برای منتقدان، تلاش وافری از خود نشان می دهند.

مشفقانه به شخص رییس دولت و همکارانش توصیه می شود که برای ۳ سال باقی مانده از عمر این کابینه، نسبت به نوع رفتارشان با رسانه ها و افکار عمومی تجدیدنظر کرده و به جای حضور در برنامه های یکطرفه سخنران محور و بیان یکجانبه دیدگاه هایشان، به فکر پاسخ های دقیق و شفاف به سوالات و ابهامات مردم باشند تا بدین ترتیب، پایگاه رو به ریزش اجتماعی خود را ترمیم نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه