نماینده ولی‌فقیه در گیلان: رفتار زائران اربعین حسینی توسط مسلمانان جهان رصد می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: رفتار زائران پیاده‌روی اربعین حسینی توسط تمام مسلمانان جهان رصد می‌‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: رفتار زائران اربعین حسینی توسط مسلمانان جهان رصد می‌شود

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان گیلان اظهار داشت: برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انسان با برنامه‌ریزی می‌تواند تمام مشکلات پیش رو را برطرف کند ابراز داشت: باید اقداماتی انجام شود تا زائران اهمیت زیارت اربعین را به درستی درک کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه زیارت عتبات عالیات امروز به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است عنوان داشت: زائران اربعین برای بهره‌مندی از فیوضات زیارت اربعین بینش جهانی کسب کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه رفتار زوار اربعین توسط تمام مسلمانان رصد می‌شود تصریح کرد: امروز تمام جهان منتظر است تا ببیند رفتار فردی و اجتماعی یک فرد مسلمان شیعه ایرانی چگونه است.

وی با اعلام اینکه تلاش شیعیان در طول تاریخ یکی از عوامل ماندگاری قیام سیدالشهدا(ع) است گفت: شیعیان پس از شهادت سیدالشهدا(ع) ساز و کار احیای نهضت کربلا را ایجاد کردند اما به بخشی از آسیب‌های آن به مقدار کافی توجه نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان قمه‌زنی، استفاده از علم، طبل‌زنی و خواندن روضه‌ها دروغین را بخشی از تحریفات و آسیب‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: چنین مسائلی مبانی دینی ندارد.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه اگر به انحرافات عزاداری سیدالشهدا(ع) توجه نشود سبب ترویج خرافه توسط دشمنان می‌شود اظهار داشت: زائران اربعین به ویژه زائران ایرانی باید برای نابودی خرافه‌های رواج پیدا کرده در مراسم اربعین تلاش کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط زائران اربعین خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی از مشکلات بهداشتی در مسیر پیاده‌روی اربعین به دلیل بی‌توجهی زوار به این مسائل است.

وی با اعلام اینکه زائران باید تمام تلاش خود را برای اقامه نماز اول وقت انجام دهند تصریح کرد: اقامه نماز توسط دسته‌جات عزاداری در ایام محرم در میدان شهدای ذهاب نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم رشت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم رعایت حجاب اسلامی توسط زائران اربعین عنوان داشت: رعایت حجاب اسلامی از دستورات دین اسلام است که باید با عملکردی عاقلانه و مدبرانه ترویج شود.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه بنا بر روایات زائران اربعین باید با همان شرایط خاک آلود به زیارت مشرف شوند خاطرنشان کرد: زائران اربعین باید توجه فراوانی به دعا و نیایش داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زائران اربعین باید با یکدیگر همکاری داشته و در انجام امورات به هم کمک کنند تصریح کرد: خدمت به زائران اربعین از ثواب فراوانی برخوردار است.

وی با تاکید از لزوم برگزاری مراسمات خرافی در ایام اربعین گفت: زائران اربعین باید از کنار مراسمات خرافی که در مسیر پیاده‌روی اربعین برگزاری می‌شود بی‌تفاوت عبور کنند و علما و روحانیت نیز باید از ترویج چنین مراسماتی جلوگیری کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه