رییس بسیج رسانه گیلان:

برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر در گیلان/ برگزاری مناظرات به رشد و شکوفایی دانشجوها کمک می کند

رییس بسیج رسانه گیلان، گفت: جشنواره ابوذر باقدرت و بازتاب بسیار خوب با محوریت مقاومت و دفاع مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت، دشمن شناسی، اقتصاد ملی، حمایت از تولید و کالای ملی و خدمات اجتماعی برگزار می شود.

برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر در گیلان/ برگزاری مناظرات به رشد و شکوفایی دانشجوها کمک می کند

به گزارش خبرنگار هشت دی، نشست خبری جشنواره مطبوعات گیلان و مسابقه منطقه ای مناظره در منزل شهید حامد کوچک زاده با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

 

محسن جعفری رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه ۱۰۰ دوره سواد رسانه ای را در ۱۶ شهرستان و ۲ شهر برگزار می کند اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر مشمول آموزش سواد رسانه ای می شوند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نابودی دستاوردهای انقلاب در آستانه چهلمین سال انقلاب، اذعان کرد: از دوران انقلاب تاکنون حوادث بسیاری را تجربه کرده اما موفق شدیم.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه دشمنان باید آرزوی نابودی انقلاب را به گور ببرند، افزود: ان شالله که این انقلاب را به دست صاحب اصلی خود، حضرت صاحب الزمان (عج) برسانیم.

 

جعفری با اشاره به مبحث سواد رسانه ای گفت: این آموزش برای همه رده های سنی اعم از نونهالان، جوانان، اولیا، دانشجویان و دانش آموزان است.

 

وی با اشاره به اعزام ۵تیم خبری به عتبات عالیات، بیان کرد: تصاویر افراد اعزامی تیم های خبری در قالب یک نمایشگاه به تصویر کشیده می شوند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه یک تیم خبری از مسئول بسیج رسانه آستارا بخش برون مرزی را پوشش خواهد داد، اذعان کرد: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ خبر تولیدی از ده روز اربعین داشتیم که یک کار بی نظیر در سطح کشور بود.

 

وی از برگزاری دومین یادواره شهدای بسیج رسانه خبر داد و گفت: مراسم “شهید کوچک زاده” با هماهنگی خانواده شهید در استان و یک پیش یادواره در موکب های مسیر کربلا در روزهای اربعین برگزار می شود.

 

جعفری از برگزاری دوره خبرنگاری حرفه ای در رشت و خمام به صورت رایگان خبر داد و افزود: در این کلاس ها از اساتید به نام کشوری استفاده می شود.

وی با اشاره به بهره گیری ۹۰ نفر از نخبگان در  سومین جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: در سال جاری جشنواره ابوذر باقدرت و بازتاب بسیار خوب با محوریت مقاومت و دفاع مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت، دشمن شناسی، اقتصاد ملی، حمایت از تولید و کالای ملی و خدمات اجتماعی برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه این آثار در قالب عکس، موشن گرافی، یادداشت، کاریکاتور، فیلم کوتاه، انیمیشن، نماهنگ، مقاله، فیلمنامه و دبیر خانه هستند، اذعان کرد: افراد می توانند آثار خود را به آدرس gilanresane.ir  یا رشت، کمربندی بهشتی، ابتدای شهرک امام خمینی، جنب سپاه قدس گیلان، ساختمان استاندارد طبقه سوم سازمان بسیج رسانه به شماره تلفن ۳۳۱۴۲۳۰۵ تا تاریخ ۳۰ آذر ۹۷ ارسال کنند.

جعفری در رابطه با مسابقات ملی سطح دانشجویی اذعان کرد: آموزش و فرهنگ سازی گفت وگوی صحیح منطقی و الزامی جز ملزومات جامعه است و چنین برنامه هایی بسیار مفید است.

وی برگزاری چنین مناظراتی به رشد و شکوفایی دانشجوها کمک می کند افزود: مناظرات ضمن ترویج اخلاق رسانه ای و فرهنگ علمی کمک می کند تا از طریق گفت وگو بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

حسین فرختار، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان نیزدر این نشست راهکار درست و منطقی در امورات را گفت و گو دانست و افزود: مشکل جامعه ما این است که با معضل فقدان صبر و عدم مهارت گفت وگو مواجه هستیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر بر این موضوع افزود: این مسابقه در قالب مناظره برای دانشجویانی که آمادگی مناظره را دارند برگزار می شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه برای داوری این مناظره از هیئت علمی دانشگاه ها در قالب استاد یاری استفاده می شود گفت: گزاره هایی اعلام‌میشود دانشجویان ور مدت زمان ۱۶ دقیقه باید علت موافقت و مخالفت خود را بیان کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان جایزه این مسابقه را خواجه نصیرالدین طوسی معرفی کرد و افزود: تاکنون هفت دوره از مناظرات دانشجویی درسه سطح استان، منطقه و کشور برگزار شده است.

فرختار در پایان از برگزاری دوره منطقه ای این مسابقه از تاریخ ۲۲ مهر تا ۲ آبان در تالار حکمت دانشگاه گیلان ساعت ۹صبح خبر داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه