لاریجانی:

کشور نیازمند طراحی نظام توسعه ای است/ بخش های نظارتی باید از مدیران با افکار توسعه ای حمایت کند

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم طراحی نظام توسعه ای برجسته در کشور تاکید کرد.

کشور نیازمند طراحی نظام توسعه ای است/ بخش های نظارتی باید از مدیران با افکار توسعه ای حمایت کند

به گزارش ۸دی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز سه شنبه، ۲۴ مهرماه) در مراسم بهره برداری از پروژه های فرودگاه بین المللی مهرآباد با تقدیر از عملکرد مسئولان در حوزه توسعه صنعت فرودگاهی کشور، گفت: خوشبختانه در این حوزه کارهای سنجیده ای صورت گرفته زیرا کشور در شرایط کنونی به صنعت هوایی مدرن نیاز داشت و خوشبختانه به خوبی از فرصت برای تحقق این امور استفاده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت هوایی کشور بسیار ممتاز و برجسته است، افزود: قطعا این صنعت باید از ظرفیت های تکنولوژی روز دنیا برخوردار باشد و در این امور همه مقدمات آموزشی و استفاده از فناوری های مدرن مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم توجه و حمایت از صنعت هوایی کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه تلاش های خوبی در این عرصه صورت گرفته و از زمان برای به کارگیری تجهیزات به خوبی استفاده شد از این رو باید از روش های دیگر در شرایط کنونی برای حمایت از این صنعت بهره جست.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه در شرایط کنونی توجه به فکر توسعه ای برای کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است، تصریح کرد: در شرایط کنونی پروژه های بسیاری در کشور وجود دارد که باید پاسخ داد نتیجه آن ها چه بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کشور امروز به یک نظام توسعه ای درست و برجسته نیازمند است، گفت: این نظام باید طراحی شود و قطعا در صورت استقرار دیگر با انبوه پروژه ها روبه رو نخواهیم شد از طرف دیگر امروز ما در کشور در بخش ساختاری و رفتاری دچار ضعف هستیم، در بحث ساختاری مسئله این است که اساس سازمان برنامه و بودجه، موضوع برنامه بود و بخش بودجه در وزارت اقتصاد قرار داشت اما در زمان هویدا پس از آنکه درآمدهای نفتی افزایش یافت قسمت بودجه نیز به این سازمان افزوده شد و عملا بخش بودجه ریزی بر بخش توسعه غلبه کرد این در حالی است که این مسئله جز امور روتین بوده و نباید سازمان را سرگرم آن کرد. به نظر من اگر کشور به دنبال یک اقدام اساسی و برجسته است باید مرکز فکری برای توسعه کشور طراحی شود.

لاریجانی ادامه داد: متاسفانه در شرایط کنونی در کشور به جای آنکه فکر توسعه ای، عمیق و مورد پیگیری قرار گیرد افکار و کشمکش های سیاسی زیاد شده است به طوری که افراد همدیگر را آزار داده و در مقابل هم صف بندی می کنند که این مسئله موجب می شود که از نیروها کمتر استفاده شود این در حالی است که تفکر و رویکرد اصلی باید بحث آبادانی و توسعه کشور باشد اما گاهی اوقات کارهای پر هزینه ای صورت گرفته و اهلیت افراد زیر سوال می رود و قطعا نتیجه این امور و کشمکش ها کند شدن توسعه کشور است بنابراین عقلای بخش های مختلف باید این رویکرد را اصلاح کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور تصریح کرد: از طرفی دیگر به بخش های نظارتی توصیه می کنم که کارها را با دقت دنبال کنند اما در امور و کارهای خود دنبال مچ گیری نباشند از این رو من اخیرا در جلسه ای با حضور سران قوا نیز این موضوع را گفتم که همان مقداری که حریت برای نمایندگان مجلس کلیدی است، به همان مقدار شجاعت برای مدیران دارای اهمیت و برجستگی است و نباید این امور تضعیف شود بنابراین بخش های نظارتی باید از مدیران و فکرهای توسعه ای آن ها حمایت کنند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رئیس شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی از لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به پاس حمایت های مجلس از صنعت هوایی کشور با اهدای ماکت هواپیما قدردانی کردند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه