رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا خبر داد

صادرات ۵۲ تن فرآورده لبنی ایران از مرز آستارا به روسیه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از صادرات ۵۲ تن انواع پنیر تولید داخل از مرز زمینی این شهرستان به فدراسیون روسیه خبر داد.

صادرات ۵۲ تن فرآورده لبنی ایران از مرز آستارا به روسیه

به گزارش هشت دی،بهرام پورضرب بعد از ظهر امروز  در آستارا با اشاره به صادرات فرآورده‌های لبنی از مرز آستارا به روسیه اظهار کرد: ۵۲ تن انواع پنیر تولید شرکت کاله استان مازندران در قالب سه محموله صادراتی با نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی و رعایت شرایط قرنطینه به فدراسیون روسیه صادر شد.

وی ارزش این مقدار فرآورده لبنی صادرشده را حدود ۲۳۰ هزار دلار دانست و تصریح کرد: صدور تمام محوزهای لازم این محموله صادراتی از سوی اداره کل دامپزشکی استان مازندران با هدف تأمین بخشی از مواد غذایی موردنیاز کشور هدف انجام شده است.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از آغاز سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۲۰۰ تن انواع پنیر و خامه پاکتی، ۹ تن شیر پاستوریزه، چهارتن روغن ماهی، ۴۷ تن پودر ماهی و ۴۶ تن ماهی منجمد از مرز زمینی این شهرستان به کشورهای فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

پذیرش فرآورده‌های دام و طیور ایران در کشورهای همسایه منوط به داشتن گواهی‌نامه معتبر از سوی سازمان دامپزشکی است و تمام محموله‌های صادراتی در سامانه یک‌پارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی به‌صورت لحظه‌ای ثبت می‌شوند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه