مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی را تشریح کرد.

مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی

به گزارش ۸دی، سرهنگ “رحمان علیدوست” در تشریح ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی اظهار داشت: وضعیت تحصیلی دانش آموزان، ابتدای هرسال تحصیلی توسط مدارس بررسی و در صورتی که به سن مشمولیت رسیده (۱۸ سال تمام) و واجد شرایط ادامه تحصیل باشند، برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: معافیت تحصیلی دانش آموزان به صورت سالانه صادر می‌شود و در صورت واجد شرایط بودن و ادامه تحصیل دانش آموز، می‌بایست بلافاصله بعد از اتمام معافیت یک ساله، مجددا با فرم درخواست معافیت تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه تا نسبت به تمدید معافیت دانش آموزی آن‌ها اقدام شود.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های این سازمان بیان کرد: دانش آموزان می‌بایست تحصیلات خود را در سنوات مجاز مقطع متوسطه به صورت حضوری و پیوسته یعنی حداکثر تا ۲۰ سالگی به پایان رسانند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نخواهند بود.

سرهنگ علیدوست ادامه داد: طبق تبصره یک ماده ۳۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن بیست سالگی تمام می‌باشد و مهلت معرفی آنان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، یک سال پس ازتاریخ فراغت، اخراج، ترک و یا انصراف از تحصیل است.

وی گفت:متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا سامانه به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از قوانین و مقررات مربوطه مطلع شوند.

منبع: میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه