مدیرکل کمیته امداد گیلان:

تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اعتبارات ۱۵۵ میلیارد تومانی این دستگاه جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت:‌ این تسهیلات در حوزه‌های مختلف به مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود‌.

تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود

به گزارش ۸دی، علیرضا محمدی اظهار داشت:‌ در بحث تسهیلات اشتغالزایی امسال بودجه‌ای معادل ۱۵۵ میلیارد تومان به کمیته امداد استان گیلان اختصاص پیدا کرده است که در حوزه‌ ایجاد طرح‌های مختلف به مددجویان تحت پوشش و فرزندان آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات ۱۵۵ میلیارد تومانی اشتغالزایی کمی دیر انجام گرفت اما با این وجود کمیته امداد گیلان در مدت شش ماه اخیر امسال با فراهم کردن فرآیندهای لازم توانسته بیش از ۲۰ درصد آن را به مددجویان تحت پوشش پرداخت کند.

محمدی با اشاره به روند فعلی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بیان داشت: ‌با توجه به استقبال خوب مددجویان کمیته امداد گیلان از این طرح،‌ امیدواریم بتوانیم نسبت به پرداخت کامل این اعتبارات تا پایان امسال و اعمال نظارت‌های لازمه در مورد تحقق مشاغل یاد شده گام برداریم.

وی در مورد نوع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز ابراز داشت:‌ تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد گیلان با توجه به آمارهای شش ماهه نخست امسال تاکنون بیشتر در حوزه‌هایی نظیر ایجاد پروژه‌های شیلاتی،‌ حوزه دامداری و بخش کشاورزی به مددجویان متقاضی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از انعقاد چندین تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌های دیگر خبر داد و افزود:‌ در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و تسهیل کردن فرآیند ایجاد طرح‌ها برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تفاهم‌نامه‌های همکاری با شیلات و جهاد کشاورزی گیلان به امضاء رسیده است.

محمدی کاریابی و جذب مددجویان توسط کارفرمایان بخش خصوصی را از اولویت‌های کمیته امداد گیلان خواند و گفت:‌ کمیته امداد استان گیلان در صورت جذب مددجویان تحت پوشش خود و یا فرزندان آنان در مشاغل بخش خصوصی از کارفرمایان مربوطه حمایت‌های خوبی به عمل می‌آورد.

وی در مورد نوع حمایت‌های یاد شده از کارفرمایان نیز عنوان کرد:‌ کمک هزینه پرداخت بیمه به ویژه در مناطق محروم استان،‌ اعطای حق‌الزحمه به‌کارگیری هر کدام از مددجویان به کارفرمایان و یا پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با بهره بسیار نازل از جمله این حمایت‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در مورد کمک هزینه پرداخت بیمه تصریح کرد:‌ کمک هزینه پرداخت بیمه در راستای تشویق بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال به ویژه برای مددجویان کمیته امداد استان گیلان حتی مشمول کارفرمایانی که به صورت انفرادی نیروی کار جذب می‌کنند نیز می‌شود.

محمدی میزان استقبال کارفرمایان از طرح‌های تشویقی اشتغالزایی را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ با توجه به اینکه مدت زیادی از شروع طرح اشتغال مددجویان توسط کارفرمایان نگذشته انتظار داریم جهت ترویج این طرح رسانه‌ها نیز مشارکت فعالی داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه