فرمانده ناجا:

آمادگی کامل برای اربعین/ بازداشت شش تن از همدستان مدیر سکه ثامن

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پارسال بیش از ۳۰ هزار نیروی انتظامی در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران حضور داشتند.

آمادگی کامل برای اربعین/ بازداشت شش تن از همدستان مدیر سکه ثامن

به گزارش ۸دی، سردار سرتیپ حسین اشتری با حضور در برنامه نگاه یک با اشاره به دهه اول ماه محرم و برگزاری باشکوه آئین های این ماه افزود: این آئین ها در بیش از ۱۰۰ هزار حسینه، مساجد و تکایا برگزار شد و این به جز ایستگاه های صلواتی و چادرهای برگزاری مراسم بوده است.

وی ادامه داد: با تلاش نیروی انتظامی و همکاری خوب مردم و هیئت های مذهبی ، این آئین ها در امنیت و با نظم کامل برگزار شد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه مراسم اربعین آقا اباعبدالله الحسین (ع) یکی از با شکوه ترین مراسم است، گفت: در این ایام حدود ۲ میلیون زائر عتبات حضور دارند و برقراری نظم و امنیت این ایام ، عملیات بسیار بزرگی است که بر عهده نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی از مردم خواست با نیروی انتظامی همکاری کنند از جمله اینکه گذرنامه معتبر داشته باشند.

سردار اشتری با بیان اینکه در کمتر از ۴۸ ساعت، گذرنامه تحویل زائران می شود، گفت: ساعات کار دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ و دفاتر گذرنامه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مرز خسروی همیشه باز بوده است و زائران در آن تردد می کنند ، افزود: اما برای زائران به صورت کاروانی و جمعی هنوز دولت های ایران و عراق به این نتیجه نرسیدند که از این مرز تردد داشته باشند اما اگر به توافق برسند، نیروی انتظامی آمادگی ارائه خدمات را در این مرز هم دارد.

سردارد اشتری با اشاره به شعار امسال نیروی انتظامی مبنی بر «پلیس مقتدر؛ امین مردم» گفت: اقتدار باید توام با عدالت، رافت و مهربانی باشد اما پلیس باید در مقابل قانون شکنان و قانون گریزان، مقتدرانه برخورد کند و پلیس جمهوری اسلامی ایران مقتدر است.

سردار اشتری با اشاره به انتشار برخی فیلم ها در فضای مجازی علیه نیروی انتظامی گفت: به نظرمی رسد برخی به عمد، این تصاویر را پخش می کنند و معاند هستند و اصولا از خارج کشور هدایت می شوند.

وی افزود: البته ممکن است گاهی تاخیر و کوتاهی در اجرای ماموریت برخی افراد نیروی انتظامی انجام شود امّا برخی اوقات منتشرکنندگان، همه فیلم را منتشر نمی کنند و قستمی از آن را برای تخریب نیروی انتظامی نشان می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم شکایات خود را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند، گفت: در سال، حدود یک میلیون تماس با این مرکز گرفته می شود که در آن هم انتقاد و هم پیشنهاد مطرح می شود.
سردار اشتری افزود: مردم اگر تندی و تخلّفی از مأموران نیروی انتظامی دیدند حق برخورد و توهین ندارند بلکه باید آن تخلف را به مراجع صلاحیت دار اعلام کنند تا رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه اهانت به پلیس کمتر شده است، اضافه کرد: اگر کسی به مامور نیروی انتظامی توهین یا حمله کند بر اساس قانون با او برخورد می شود. اقتدار پلیس یعنی اقتدار کشور و تک تک مردم. اگر اقتدار پلیس خدشه دار شود، به همان میزان امنیت و آرامش مردم کم می شود.

وی درباره بهبود وضعیت معیشت ماموران نیروی انتظامی هم گفت: از این بابت شرمنده همکاران هستم زیرا نمی توانیم بخشی از مشکلات معیشتی آن ها را حل کنیم امّا گام هایی را در سال های ۹۵ و ۹۶ در این زمینه برداشتیم و در سال آینده هم گام های خوبی را خواهیم برداشت.

سردار اشتری افزود: هر میزان که به معیشت ماموران نیروی انتظامی رسیدگی کنیم آن ها با آرامش بیشتری ماموریت خود را انجام می دهند.

وی از مسئولان خواست حمایت های مادی خود را از ناجا افزایش دهند و تجهیزات به روز را برای این نیرو فراهم کنند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی نیز گفت: دشمنان با تحریم اقتصادی می خواهند مردم کشورمان را تحت فشار قرار دهند و در این میان برخی از داخل هم از این موقعیت سوء استفاده می کنند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی برخورد خوبی با قاچاقچیان انجام داده است ، افزود: امسال در مقایسه با پارسال در کشف قاچاق بیش از ۶۰ درصد کاهش داشتیم و پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در زمینه اخلالگران بازار سکه و ارز هم وارد شد و تعداد قابل توجهی از آن ها را شناسایی کرد و با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و تحویل مقامات قضایی داد.

سردار اشتری گفت: اکثر پرونده هایی که امروز در این زمینه مطرح است از جمله آن هاست.

شش تن از همدستان مدیر سکه ثامن  بازداشت شده اند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: همسر و شش تن از همدستان مدیر سکه ثامن بازداشت شده اند.

سردار اشتری در ادامه برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما با اشاره به شناسایی اموال مدیر سکه ثامن ابراز امیدواری کرد: بخش عمده ای از طلب شاکیان به آنها بازگردانده شود.

وی دستگیری مدیر سکه ثامن در خارج از کشور را که با کار اطلاعاتی پیچیده صورت گرفت، نشانه قدرت پلیس دانست و گفت: در صورتی که مجموعه قضایی و سیاسی کشور محل اقامت خاوری همکاری کند در یک هفته او را بازداشت می کنیم و به کشور باز می گردانیم.

سردار اشتری افزود: پلیس در هر ماه چند متهم را در خارج از کشور بازداشت می کند و به کشور باز می گرداند.

وی با اشاره به شناسایی اخلالگران در بازار ارز و سکه و بازداشت شماری از آنها گفت: برخی از بازداشت شدگان با خارج از کشور و عوامل بیگانه در ارتباط بودند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در چند ماه اخیر در حوزه جرایم اقتصادی و فضای مجازی پلیس هزار نفر را احضار کرد که برای بیش از ۲۰۰ نفر از آنان پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی تحویل شد.

سردار اشتری افزود: پلیس فتا با وجود نوپا بودن موفق شده است تا اقدامات خوبی در حوزه فضای مجازی انجام دهد.

وی با اشاره به خرید تجهیزات جدید برای پلیس فتا در دو سال اخیر گفت: اگرچه جرایم در فضای مجازی رو به رشد است اما همزمان قدرت کشف جرایم توسط پلیس فتا در این فضا افزایش یافته است.

سردار اشتری افزود: روزانه صدها هزار حمله سایبری به کشور رخ می دهد که گاهی حملات به یک میلیون هم می رسد که بیشتر آنها شناسایی و دفع می شود.

وی با اشاره به تردد ۳۳ میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور گفت: پلیس راه سهم بسزایی در کاهش سوانح و تلفات جاده ای داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: به همه خودروسازان اعلام کرده ایم که در صورتی که خودروهای تولیدی آنها استانداردهای اولیه را نداشته باشد ناجا با قدرت جلوی شماره گذاری و تردد آنها را خواهد گرفت.

سردار اشتری تصریح کرد: خط قرمز پلیس امنیت است و در بحث امنیت با هیچ کس شوخی و تعارف ندارد.

وی گفت: پلیس حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم است و شهدا و جانبازان ناجا سندی برای اثبات این ادعاست.

منبع: صدا وسیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه