معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

آسیب سیل اخیر بر بخش کشاورزی گیلان

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سیل اخیر بالغ بر ۲۹میلیارد تومان بر بخش کشاورزی گیلان خسارت وارد کرد.

آسیب سیل اخیر بر بخش کشاورزی گیلان

به گزارش ۸دی، بهمن علیزاده با اشاره به میزان خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی گفت : سیل اخیر در ۱۲شهرستان گیلان ۲۹میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، سردهنه‌ها، دامهای روستاییان و مزارع کنار رودخانه‌ها در اثر طغیان رودخانه‌ها خسارت وارد کرده است.

وی ادامه‌ داد: متاسفانه درصد ناچیزی از مردم بیمه سیل بودند و در مجموع کشاورزان و باغداران استان نسبت به بیمه کردن مزارع و محصولاتشان در برابر حوادث غیرمترقبه چندان تمایل نشان نمی دهند.

علیزاده با بیان اینکه اغلب کشاورزان عدم پرداخت به موقع خسارت و عدم پرداخت خسارت محصولات از سوی بیمه را دلیل بی رغبتی شان نسبت به بیمه عنوان می‌کنند، خاطرنشان‌ کرد: باید مشکلات در این خصوص رفع شود تا در صورت وقوع حوادث بعدی شاهد کاهش خسارت‌ها به روستایان باشیم و این افراد بتوانند با کمک بیمه بخشی از آسیب‌هایی که بر آنها وارد شده را جبران کنند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در مجموع فعالیت در بخش کشاورزی ریسک پذیری بالایی دارد و کشاورزان نباید نسبت به بیمه بی‌توجه باشند.

وی با اشاره به اینکه وقوع سیل به برخی از محصولات کشت دوم استان نیز خسارت وارد کرد و موجب از بین رفتن آنها شد، تصریح کرد: با بارش شدید باران در بالادست رودخانه ها به دلیل دست درازی کمتری که به آنها شده است تحمل و ظرفیت کنترل آب را دارند، اما در جلگه و دشت با توجه به استفاده نادرستی که از رودخانه ها و بستر این اکوسیستم‌های ارزشمند شده است، تحمل و کنترل آب زیاد را ندارند و به طبع شاهد طغیان رودخانه ها می‌شویم.

وی تاکید کرد: لازم است توسط دستگاهای ذیربط اقدامات اساسی برای جلوگیری از سیلاب‌های بعدی در استان از هم اکنون انجام شود.

علیزاده گفت: خاک کشاورزی گیلان بسیار ارزشمند است و سیلاب آسیب جدی به این خاک می زنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه