نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق: فیلم را بر اساس منابع رسمی تولید کردیم

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق در نشست خبری مستند «من روحانی هستم» گفت: به دلیل اینکه موضوع این مستند در رابطه با نفر دوم مملکت بود تصمیم گرفتیم براساس منابع رسمی تولید کنیم.

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق: فیلم را بر اساس منابع رسمی تولید کردیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، نشست خبری مستند «من روحانی هستم» صبح امروز با حضور یاسر طالبی مدیر موسسه سفیر فیلم، حجت نیک ملکی مدیر شبکه اجتماعی افسران، زهرا حقی نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق در خبرگزاری نسیم برگزار شد.

حجت نیکی ملکی در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های اخیر شبکه اجتماعی افسران عنوان کرد: این شبکه شبکه‌ای است که خیلی از فرزندان فرهنگی این مملکت در آن فعالیت می‌کنند مستند من روحانی هستم سندی است که با حفظ شان و سوابق رئیس جمهور  را بیان کرده است.

وی افزود: گروه شفق یکی از گروه‌های شبکه اجتماعی افسران است و فرزندان امام خمینی هستند که در سنگرهای مختلف فرهنگی کشور حضور دارند.

ملکی با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص مستند «من روحانی هستم» خاطر  نشان کرد:مستندی نهم دی ماه سال ۹۲ از شبکه  افسران اکران شد و در هیچ کدام از اکران‌های اولیه این فیلم حاشیه‌ای به وجود نیامد و منتقدین و حامیان رئیس جمهور بازخوردهای خوبی نشان دادند.

در ادامه این نشست یاسر طالبی مدیر موسسه شفیق فیلم ضمن تشکر از عوامل ساخت مستند «من روحانی هستم» خاطر نشان کرد: به نظرم پخش این فیلم از شبکه اجتماعی  افسران کار بسیار خوبی بود. این اولین مستندی نیست که سفیر تولید کرده است و ما در حال حاضر ۱۸ محصول در حال فروش در سایت سفیر فیلم داریم.

وی افزود: به نظر ما به وجود آمدن این بحث‌ها خوب است و این که مستند من روحانی هستم حرکتی در تاریخ انجام داده باشد بسیار اتفاق خوبی است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت نسبت به نقدهای صورت گرفته تاکید کرد: این روش و منشی که در زمینه نقد در جامعه رخ داده است منش درستی نیست لذا ما دنبال زبان فرهنگ و هنر هستیم اما دوستانی که وارد فضای ادبیات توپ و توپخانه شده‌اند اصلا کار درستی انجام نداده‌‌اند.

طالبی تاکید کرد: ما این منش را نمی‌فهمیم و ترجیح می‌دهیم زبان فرهنگ و هنر را ادامه دهیم و من از دوستان رسانه‌ای خواهش می‌کنم فضای رسانه‌ای که در اختیار دارند را دوقطبی نکنند چو ن به نفع مملکت نیست.

بر اساس منابع رسمی فیلم ساختیم

بنابر این گزارش زهرا حقی نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق در ادامه این نشست به مراحل تولید مستند من روحانی هستم اشاره کرد و افزود: کاری که ما کردیم روایتی از زندگی و مبارزات ۵۰ ساله دکتر حسن روحانی است و از همان روزهای اول تولید مشخص بود به علت دوری ۸ سال گذشته ایشان از سیاست خیلی از این فضا مطلع نیستند.

وی افزود: ما می‌خواستیم تصویری واقعی از رئیس جمهور فعلی را ارائه دهیم و به دلیل اینکه موضوع این مستند در رابطه با نفر دوم مملکت بود تصمیم گرفتیم براساس منابع رسمی تولید کنیم.

حقی ادامه داد:‌ما بیشترین وقتمان را روی مراحل تحقیق این مستند سپری کردیم و چندین بار به مرکز اسناد انقلاب اسلامی مراجعه کردیم و ماه رمضان سال گذشته بود که مرکز اسناد به ما گفت که فقط می‌توانیم کتاب خاطرات آقای روحانی را به شما بدهیم اما کتاب ایشان از بدو تولد تا سال ۵۸ را شامل می‌شد و از سال ۵۸ به بعد مجبور شدیم از منابع نزدیک به ایشان استفاده کنیم.

نماینده گروه چند رسانه‌ای شفق اظهار  داشت: در طول تحقیقات حجم زیادی از اطلاعات را به دست آوردیم اما برای استفاده از اطلاعات دقت کردیم تا حریم شخصی ایشان رعایت شود چون عدم نقض حریم شخصی رئیس جمهور معیار ما بود و دوم اینکه سعی کردیم شان دکتر حسن روحانی در مقام ریاست جمهوری حفظ شود.وی تاکید کرد: ما به دنبال ساخت کار جنجالی نبودیم.

حقی ادامه داد: کار مستند تا آبان ماه تمام شد و ما این کار را چند بار ویرایش کردیم که همین ویرایش حدود ۲ ماه طول کشید و دنبال رونمایی این مستند بودیم و چون می‌دانستیم ۹ دی ماه مقارن با تولد ایشان است فکر کردیم که این بهترین فرصت برای رونمایی مستند «من روحانی هستم» است که به همین منظور ۹ دی ماه این مستند را برای اولین بار در شبکه اجتماعی افسران رونمایی کردیم.

وی در ادامه به اولین اکران مستند «من روحانی هستم» اشاره کرد و گفت: اولین اکران دانشگاهی من روحانی هستم ۱۳ بهمن در دانشکده حقوق علوم سیاسی دانشگاه تهران که دانشگاه خود رئیس جمهور بود که این اکران به دور از هیچگونه جنجالی صورت گرفت و البته در اکران‌های بعدی هم جنجالی در کار نبود.

حقی ادامه داد:  ۴ ماه گذشت و اکران‌های بعدی هم به همین صورت ادامه داشت که ما به فکر ساخت مستند بعدی افتادیم اما متاسفانه عده‌ای نمی‌خواستند این روند طبیعی طی شود و در ایام اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طی مصاحبه‌ای از سوی مشاور رئیس جمهور مستندمان تیتر یک روزنامه‌های کشور شد.

حقی ادامه داد:‌ چند نفر خاص برای این رسانه‌ها مطلب می‌نوشتند و مسئولین در فشار رسانه‌ای مجبور به موضع‌گیری می‌شدند که اول به ما گفتند محتوا ایراد دارد و بعد به تدوینش ایراد گرفتند و بعد گفتند مستند مغرضانه چیده شده است که مخاطبین این حرف را قبول نداشتند و می‌گفتند منابع استفاده شده در این مستند کاملا منصفانه است که بعد از این حرف مخاطبین به ما گفتند که عوامل تولید این مستند وجود خارجی ندارد.

نماینده گروه چندرسانه‌ای شفق اذعان داشت: به چه حقی تشویش اذهان عمومی صورت گرفت؟ به چه بهانه‌ای این همه دروغ پشت ما گفتند؟‌ این‌هایی که این همه تهمت به ما زدند چرا خودشان را مصون می‌دارند؟ چرا این همه فشار به قوه قضائیه برای برخورد با یک اثر هنری می‌آورند؟

حقی تاکید کرد: من امروز اینجا هستم و با تمام معذوریت‌های یک خانم این جا هستم تا با قوت تمام از مستند مظلوم «من روحانی هستم» دفاع کنم.

وی در مقابل چشمان اصحاب رسانه شناسنامه و گذرنامه خود را بیرون آورد و تاکید کرد: ما با شناسنامه و گذرنامه آمدیم و پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد گذرنامه‌ها را نیز چک کند. یک تیم عملیات روانی علیه یک تیم مستند ساز خانم یک هفته فعالیت کردند و البته این افراد بدانند که با این هجمه‌ها نمی‌توانند جلوی نیروهای انقلابی را بگیرند.

حقی اظهار داشت: تمام اطلاعات مستند ما معتبر است و تصاویر این مستند به راحتی در اینترنت قابل استفاده است تحقیق‌کننده‌های ما شهامت نداشتند تا از پشت پرده بیرون بیایند و حرف خود را بزنند.

حقی با خطاب قرار دادن منتقدان مستند من روحانی هستم تاکید کرد: شهامت ندارید تا بگوید شاید خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی مشکل داشته باشد.

وی افزود: نکته جالب برای ما این است که از ۵۶ دقیقه مستند به یک بخش خاص توجه کرده‌اند مگر رئیس جمهور نگفتند بهترین ممیزی نظر مردم است؟ تقصیر مستند ساز چیست که آقای روحانی به نخست وزیری میرحسن موسوی رای نداده است؟

حقی خاطر نشان کرد: عزم ما برای تولید فصل دوم این مستند جزم است چون ما به کارمان و راهمان اعتماد و اعتقاد داریم.

حقی خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور گفت: آقای روحانی! ما دغدغه این را داریم که  چرا وقتی به حکم خدا توهین می‌شود برخی سکوت می‌کنند و امروز در برابر مستند نشان‌دهنده واقعیت‌های زندگی شما و فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی شما شروع به عربده‌کشی کرده‌اند ما فکر می‌کنیم این افراد به دنبال ایجاد فاصله میان شما و منتقدان شما هستند.آقای روحانی اتفاقاتی که الان می‌افتد خیلی شبیه اتفاقات سال ۷۸ است آقای رئیس جمهور تجربه نشان داده که این افراد اولین کسانی هستند که بعدها شعار عبور از روحانی را سر خواهند داد. ما به وعده‌های الهی ایمان داریم ما در سیل این هجمه‌هایی دست پرتوان الهی را دیدیم که فرزندان انقلاب را تنها نگذاشت و با ایمان به وعده‌های الهی راهمان را ادامه خواهیم داد و این غوغازیست‌ها بدانند که محکمه الهی وجود دارد و روزی باید پاسخ بدهند که چرا ندیده قضاوت کردند و یقین بدانند که آن روز نزدیک است.

حقی در پاسخ به این سوال که کارگردان اصلی مستند من روحانی هستم در حال حاضر کجاست و چه کاری انجام می‌دهد گفت: ما برداشتمان این است که این جریان که اتفاق افتاد ادامه هجمه‌ای بود که علیه مستند صورت گرفت به خاطر این که نتوانستند به محتوای مستند اشکال بگیرند.

وی تاکید کرد: گروه ما گروهی است که انتهای مستند تیتراژ داشت و اسامی حقیقی را منتشر کرد.

حقی در ادامه از نام معصومه نبوی به عنوان نام هنری وی یاد کرد و تاکید کرد: اسم نبوی نام هنری این کارگردان است و ایشان یکی از خانم‌های حاضر در گروه چند رسانه‌ای شفق هستند و به نام نبوی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند چون ایشان علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن نداشتند و به هر حال چیزی که برداشت ما است این است که روی این نکته به صورت زشت تاکید می‌کردند در صورتی که می‌دانستند این اسم فقط یک نام هنری است.

وی افزود: شهید آوینی نیز مدت‌ها با نام هنری در مجله سوره مطلب می‌نوشتند که این خیلی مشهود است.

وی با طرح این سوال که تصور برخی این است که ما تصاویر محرمانه از آقای روحانی داشته‌ایم افزود: بخشی از این فیلم از بخش سوم مستند ایران غرب برداشته شده است و در قسمت سخنرانی آقای ظریف ایشان با این مستند مصاحبه رسمی انجام داده است و این به معنی تائید تمام حرف‌های این مستند است.

در ادامه این مراسم یاسر جلالی مدیر سایت سفیر فیلم در خصوص حملات اخیر صورت گرفته به سایت سفیر فیلم اظهار داشت: حملات بسیار زیادی پس از اکران مستند من روحانی هستم از داخل کشور به سایت ما انجام شد و تمام تهمت‌هایی که به سایت سفیر فیلم زده شده نشان می‌دهد که ما می‌توانیم این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم.

وی تاکید کرد: از دولت خواهش می‌کنیم که از ما شکایت کند و استنادات خود را هر چه سریعتر به مراجع قضایی ارائه دهد.

جلالی تاکید کرد: ما تا سری ده این مجموعه آمادگی تولید داریم.

وی در ادامه به مصوبه جدید سازمان سینمایی مبنی بر مجوز ساخت مستند اشاره کرد و اظهار داشت: دولت هر ساله جشنواره سینما حقیقت برگزار می‌کند و برای هیچ کدام مجوزی وجود ندارد.آقای طباطبائی‌نژاد هم در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفتند که اخبار منتشر شده درباره مجوز ساخت مستند صحت ندارد و من به عنوان مدیر بزرگترین مرکز ساخت مستند از آن بی‌اطلاع هستم.

زهرا حقی در پاسخ به این سوال که آیا عوامل تولید‌کننده مستند من روحانی هستم متعلق به جناح خاصی هستند اظهار داشت: ما خودمان را فرزندان این انقلاب می‌دانیم و هرگز خود را وابسته به جناح خاصی نمی‌دانیم.

وی افزود: من فکر می‌کنم که یکی از اهدافی که با نیت خالص از اول آن را مد نظر داشتیم این بود که تصویر حقیقی که از آقای حسن روحانی وجود دارد امید ضد انقلاب را از ایشان قطع کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه