در نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا مطرح شد؛

پیشنهاد آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی به آیت‌الله لاریجانی درباره موضوع مهریه

مرجع تقلید شیعیان در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه درباره مهریه، پیشنهاداتی پیرامون این موضوع مطرح کرد.

پیشنهاد آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی به آیت‌الله لاریجانی درباره موضوع مهریه

به گزارش ۸دی، پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال بحثی که درباره مهریه و جوانان داشتیم رئیس قوه قضاییه بیاناتی داشته است. ما در اینجا نامه داریم که بر‌اساس آن می‌خواهیم عمل کنیم، بالاخره حرف حساب خود را رها نمی‌کنیم.

مرجع تقلید شیعیان در این نامه خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: بیانات جنابعالی را درباره مسائلی که این‌جانب مطرح کرده بودم خواندم، متأسفانه قانع‌کننده نبود و شاید توضیحات من برای چند مسئله کافی نبوده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم همان‌گونه که خود شما اشاره‌ کردید دادستان کل کشور و ۲ نفر از قضات عالی‌رتبه که سوابق حوزوی داشته باشند تشریف بیاورند تا ۴ مسئله مهم درباره مهریه در محیط عالمانه و دور از عصبانیت حل‌وفصل شود و چنانچه آن ۴ مسئله روشن شد به‌کار بسته شود و اگر بعضی قوانین موجود با متون اسلامی سازگار نبود از طریق مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

وی افزود: اینجانب برای قوه قضائیه و شخص جنابعالی قائل به احترام بوده و هستم و تضعیف این قوه را کار خلافی می‌شمارم ولی هدف اینجانب روشن ساختن قوانین مترقی اسلام و کمک به جمعی از گرفتاران مهریه است. لطفاً دستور دهید لیست کامل زندانیان مهریه را با ذکر سن و سال همراه بیاورند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از این طریق کمکی به حل مشکل جوانان که گرفتار مسئله مهریه هستند و در زندان به سر می‌برند بنمائیم، همیشه در سایه لطف پروردگار موفق باشید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه درباره ۴ مسئله توضیحات لازم را خواهم داد، گفت: متأسفانه دستگاه قضایی تابع یک سلسله قوانین دست و پاگیر است و آن‌ها باعث مشکل می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه