با احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها؛

مردم ازاستقرار درحاشیه رودخانه ها و مسیل های آبی بپرهیزند

معاون مدیریت اداره کل بحران استانداری گیلان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها براثر بارش شدید باران در بعضی نقاط استان شهروندان و گردشگران از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل های آبی پرهیز کنند.

مردم ازاستقرار درحاشیه رودخانه ها و مسیل های آبی بپرهیزند

به گزارش ۸دی، کاظم یوسفی با اشاره به سیلاب هفته گذشته اظهار داشت: اگرچه شدت بارش ها به اندازه بارش های اخیر نیست ؛اما بارش ها در بعضی ساعت ها و برخی نقاط بویژه نواحی مرکزی و غربی استان طی عصر، شب امروز و فردا( شنبه) گاهی شدید است و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح روذخانه ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی ، به تمامی دستگاهها و فرمانداران اعلام شده تا آمادگی و تمهیدات لازم را در این رابطه داشته باشند.
وی همچنین توصیه کرد که در چنین شرایط جوی از ترددهای غیر ضروری در مسیرهای دارای امکان خطر پرهیز شود.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان نیز با یاداوری اینکه نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارشی از اواخر وقت شب گذشته(پنجشنبه) به منطقه است، اظهار کرد: این توده هوا از امروز ( جمعه) تقویت شده و طی عصر و امشب و روز شنبه ، بارندگی ، وزش باددر بعضی نقاط ( بویژه نقاط مرکزی و غربی استان) گاهی شدید پیش بینی می شود.
مازیار غلامی افزود: علاوه بر ابرناکی و مه آلود بودن هوا، روند تدریجی کاهش دما بین چهار تا هشت درجه سلسیوس و رعدو برق در مناطق مستعد احتمال تگرگ مورد انتظار است.
وی ادامه داد: همچنین بارندگی با توجه به بارندگی روزهای جمعه (عصر و شب) و روز شنبه ؛ آبگرفتگی ، بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در بعضی نقاط ( بویژه نواحی مرکزی و غربی استان)دور از انتظار نیست.
غلامی ، آسمان استان را برهمین اساس برای روز جمعه در بعضی ساعت ها بارندگی ، وزش باد ، رعدو برق ( به ویژه عصر و شب در پاره ای نقاط شدید) و کاهش نسبی دما و برای روز شنبه بارندگی و وزش باد(پاره ای نقاط شدید) ، رعدو برق ، کاهش دما و اواخر وقت کاهش ناپایداری را پیش بینی کرد.
بارش شدید باران و بدنبال آن وقوع سیلاب طی یک هفته گذشته موجب بروز مشکلاتی برای مردم و آسیب جدی به تاسیسات زیر بنایی ، زیر ساخت ها و بسیاری از واحدهای مسکونی مردم شد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه