عضو کمیسیون فرهنگی:

وضعیت بازی های رایانه ای و فیلم های کشور افتضاح است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بازار بازی های رایانه ای و فیلم های سینمایی کشور افتضاح است.

وضعیت بازی های رایانه ای و فیلم های کشور افتضاح است

به گزارش ۸دی، نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد روز چهارشنبه دو سوال پیرامون بازی های رایانه ای و همچنین پخش و بارگذاری فیلم های ویدئویی از سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد که مجلس پاسخ های وزیر در هر دو سوال را قانع کننده ندانست و به صالحی کارت زرد داد.

در همین رابطه پژمان فر گفت: ما تنها به سوال و دادن کارت زرد بسنده نکرده و این موضوع را تا اصلاح شرایط موجود پیگیری می کنیم.

وی اظهار داشت: علت این است که وضعیت بازار بازی های رایانه ای و همچنین فیلم های کشور افتضاح است و با این شرایط نمی توانیم مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به یکی از بازی های کنسولی تحت عنوان بازی جی تی ای گفت: در این بازی خشونت را به راحتی در میان نوجوانان و نونهالان ما ترویج می کنند و از سوی دیگر می بینیم فیلم هایی به عنوان سینمای خانگی در مراکز مجاز عرضه می شود که حتی در داخل آمریکا مجوز پخش ندارد.

پژمان فر تصریح کرد: بر این اساس قسم یاد کرده ام که تا تعیین تکلیف این وضعیت، به تلاش های خود ادامه دهم و معتقدم این وظیفه ای است که مردم بر دوش ما نمایندگان قرار داده اند و حال که وزارت ارشاد اقدامی نمی کند، از راه های قانونی و اختیارات نمایندگی استفاده می کنیم.

وی افزود: خانواده های بسیاری به ما مراجعه می کنند و متاسفانه آنها هم نمی دانند که بازی هایی مانند جی تی ای چه اثرات مخربی بر ذهن و روح کودکانشان دارد و تنها می گویند مجبوریم این بازی ها را خریداری کنیم، چرا که بازی های مناسب جایگزین وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: به طور قطع به تذکر و سوال اکتفا نکرده و در کمیسیون فرهنگی تا آخر ماجرا را پیگیری می کنیم. از سوی دیگر خانواده ها نیز باید هوشیار باشند و رسانه ها نیز باید مردم را آگاه سازند.

پژمان فر در پایان گفت: امیدواریم وزارت ارشاد و دولت اقدامات لازم را انجام دهند، در غیر این صورت از ابزارهای نظارتی بیشتری برای برخورد با وضعیت افتضاح موجود استفاده خواهیم کرد.

منبع: موج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه