عضو کمیسیون عمران مجلس:

خانوارهای با درآمد ماهیانه زیر ۳ میلیون تومان حمایت می‌شوند

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره به تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان به طرح بسته حمایتی دولت گفت:‌ اقشاری که ماهانه زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند مشمول اجرای این طرح هستند.

خانوارهای با درآمد ماهیانه زیر ۳ میلیون تومان حمایت می‌شوند

به گزارش ۸دی،‌ حسن خسته‌بند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ ۱۲ هزار میلیارد تومان به اجرای طرح بسته حمایتی دولت اختصاص پیدا کرده است به طوری‌که بر اساس این طرح اقشاری که ماهانه زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس عنوان کرد:‌ بر اساس طرح اولیه‌ای که در این‌باره تهیه شده برای حمایت از اقشار مختلف مردم طرح بسته حمایتی توسط دولت اجرا می‌شود اما تا این زمان هنوز نحوه اجرای این طرح و تخصیص بسته‌های حمایتی مشخص نشده و ابعاد آن در حال بررسی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ابراز داشت:‌ اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح بسته حمایتی تخصیص پیدا کرده اما نحوه توزیع و اعطای این بسته‌ها به صورت نقدی و یا کالایی بحثی است که در حال حاضر هنوز متولیان امر به اجماع مشخص و جمع‌بندی کاملی بر روی آن نرسیده‌اند.

خسته‌بند در مورد موضوع رد ارسال بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی به قوه قضائیه نیز افزود:‌ این طرح که مورد مناقشه بین وزارتخانه و سازمان نظام مهندسی است ‌بنا به دلایلی در صحن علنی مجلس رأی نیاورد و توسط نمایندگان مخالف رد شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته به علت یکسری اتفاقات شکاف‌هایی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی اتفاق افتاده است عنوان کرد:‌ بر همین اساس وزارت راه و شهرسازی معتقد است که ناظران سازمان نظام مهندسی بر اساس وجوه دریافتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس در مورد پیشنهاد جدید وزارت راه و شهرسازی و نحوه اعمال نظارت بر احداث ساختمان‌ها نیز بیان داشت:‌ طبق این پیشنهاد شهرداری‌ها به عنوان سازمان ناظر معرفی شدند که البته با توجه به حجم بالای کاری در این مجموعه‌های شهری اجرای این کار امکان‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس از رفع اشکالات بندهای موجود در طرح رد شده این کمیسیون سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌ کمیسیون با ارجاع این موضوع به قوه قضائیه مخالف بود به همین علت مقرر شد با حضور و نظر علمی کارشناسان خبره اصلاحات لازم در طرح مذکور انجام شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه