رییس سازمان دارالقرآن الکریم:

ایران طلایه دار حفظ و قرائت قرآن در جهان اسلام است

رییس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: هم اکنون کشور ایران طلایه‌دار در حفظ و قرائت قرآن در سرتاسر جهان اسلام است.

ایران طلایه دار حفظ و قرائت قرآن در جهان اسلام است

به گزارش ۸دی، مهدی قره شیخ لو در اولین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن در گروه آواها و نغمات بخش خواهران اظهار کرد: هم اکنون کشور ایران طلایه دار درحفظ و قرائت قرآن  در سرتاسر جهان اسلام است.

وی در زمینه تاثیر گذاری مسابقات گفت: هر موضوعی را بخواهیم تبلیغ کنیم، یکی از ابزارهای تبلیغات بحث ایجاد بستر و فضا است که مسابقات قرآن در ایجاد فضا و جلب مخاطب می تواند موثر باشد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: در سالهای اخیر جذابیت های خیلی خوبی را در فضای مسابقات قرآنی مشاهده کردیم و شاهد معرفی چهره های بزرگ قرآنی در این مسابقات بودیم.

قره شیخ لو با اشاره به اینکه باید متناسب با شرایط روز پیش برویم، خاطرنشان کرد: لازم است از تکنولوژی روز برای فضاسازی و توسعه فضای قرآن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم ما در سطح کشور شرایط حضور در محل مسابقات را ندارند و این مسابقات را از طریق رسانه ملی پیگیری می کنند و این اهمیت پوشش رسانه ای را بیش از پیش می کند.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه ما هنوز از ظرفیت حداکثری رسانه ها استفاده نکرده ایم، گفت: پوشش برنامه مسابقات نباید صرفا بسنده به شبکه قرآن و معارف باشد؛ زمانی که یک رویداد بزرگ قرآنی به این شکل در کشور اتفاق می افتد باید از ظرفیت کامل رسانه و از تمام شبکه ها حداکثر استفاده را ببریم.

قره شیخ لو افزود: امیدوارم روز به روز شاهد توسعه فرهنگ قرآن در کشورمان باشیم و تمامی این جریانات موجب ایجاد فرهنگ و فکر قرآنی در کشورمان شود.

وی درباره سطح مسابقات گفت: سطح تلاوت شرکت‌کنندگان نسبت به قبل از انقلاب خیلی بیشتر شده است که در چهل سالگی انقلاب، یکی از دستاوردها همین موضوع است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه