کنگره آمریکا در تلاش برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: کنگره آمریکا ممکن است به زودی لایحه‌ای را به منظور محدودیت بیشتر بر صادرات نفت ایران و فشار بر برنامه هسته‌ای این کشور تصویب کند.

کنگره آمریکا در تلاش برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ پیش بینی می‌شود کمیته بانکداری سنای آمریکا این ماه بررسی بسته تحریم‌هایی را آغاز کند که اواخر ماه ژوئیه در مجلس نمایندگان این کشور تصویب شد.
دستیاران کنگره آمریکا گفتند سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مذاکرات محرمانه را درباره این تحریم‌ها که هدف از آن کاهش بیشتر فروش نفت ایران است آغاز کرده‌اند.
طرفداران تحریم‌های شدیدتر علیه ایران در سنای آمریکا می‌گویند لایحه مجلس نمایندگان برای اجرای کاهش جدید فروش نفت ایران مدتی طولانی یعنی ۹۰ روز است در انتظار بررسی است.
رویترز گزارش داد: این لایحه باعث خواهد شد صادرات نفت ایران برای مشتری‌های خود در جهان روزانه یک میلیون بشکه دیگر کاهش یابد.
در حالیکه ایران تاکید دارد هدف از برنامه هسته‌ای‌اش تولید برق و کاربردهای پزشکی است آمریکا بهانه جویی می‌کند.

“تروور هوسر” مشاور سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اعتصاب‌های کارگری در لیبی و تنش روزافزون با سوریه نشان می‌دهد تحت فشار قرار دادن دیگر کشورها به منظور کاهش واردات نفت از ایران برای اوباما تا چه حد دشوار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه