استقبال توییتری‌ها از بزرگترین راهپیمایی جهان با هشتگ “حب الحسین یجمعنا”

در آستانه شروع راهپیمایی اربعین حسینی(ع)‌ بزرگترین اجتماع مذهبی کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیتر و اینستاگرام به استقبال این حرکت عظیم رفتند.

استقبال توییتری‌ها از بزرگترین راهپیمایی جهان با هشتگ “حب الحسین یجمعنا”

به گزارش ۸دی، طی چند روز اخیر پیاده‌روی شیعیان از نقاط مختلف عراق به‌طرف کربلا به‌مناسبت اربعین حسینی(ع) برای زیارت اربعین شروع شده است. در زمان حکومت صدام حسین محدودیت‌هایی در اجرای این مراسم اعمال شد، ولی با سقوط حزب بعث در سال ۲۰۰۳م، این مراسم احیاء و هر سال شیعیان از کشورهای دیگر مانند ایران خود را برای روز اربعین به این مراسم می‌رسانند.

در فرهنگ اسلامی و در معارف عرفانی، عدد چهل (اربعین) جایگاه خاصی دارد. چله‌نشینی برای رفع حاجت یا رسیدن به مقامات سلوک و عرفان معروف است. حفظ کردن چهل حدیث، اخلاصِ چهل صباح، کمال عقل در چهل‌سالگی، دعا برای چهل مؤمن، چهل شب چهارشنبه و… بسیاری از این نمونه‌ها است. در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین روز شهادت حسین‌بن علی علیهما السلام گفته می‌شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است. به‌مناسبت اربعین حسینی میلیون‌ها نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از روزها قبل و حتی ماه‌ها قبل با پای پیاده به‌سمت کربلا حرکت می‌کنند و روز اربعین خود را به این شهر می‌رسانند، در این روز شیعیان عظیمترین مراسم سوگواری را در کشورها و شهرهای مختلف به‌یاد عاشورای حسینی برپا می‌کنند.

طی سال‌های اخیر راهپیمایی اربعین حسینی مورد توجه بسیاری از مردم از سرتاسر جهان قرار گرفته است و همین امر موجب شده تا سران کشورهای غربی، عربستان سعودی،‌ رژیم صهیونیستی و… نسبت به این موضوع حساس شوند و به‌شدت در صدد تفرقه و تخریب آن بربیایند.

علی‌رغم تمامی اقدامات منفی و تضعیف‌کننده غرب برای تفرقه میان مردم عراق و ملت ایران ، دو ملت امسال نسبت به سال‌های اخیر برای اجرای هرچه باشکوه‌تر این حرکت عظیم، مصمم‌تر شده‌اند و برای شرکت در این حرکت عاشورایی لحظه‌شماری می‌کنند.

در همین راستا کاربران فضای مجازی در توییتر فارسی با هشتگ “حب الحسین یجمعنا” با پیام “دوست داشتن حسین(ع) عامل اتحاد ماست” به استقبال این حرکت عظیم و عاشورایی رفتند.

در همین رابطه نگاهی کوتاه انداخته‌ایم  به گوشه‌ای از این واکنش‌ها در توییتر فارسی نسبت به شروع  بزرگترین راهپیمایی جهان و اتحاد دو ملت که در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • یکی از کاربران با انتشار عکسی از دست‌نوشته مردم عراق نوشت: دعوت عراقی‌ها از ایرانى‌ها برای شرکت در سفر زیارتی اربعین حسینى:



  • نازنین کمالی با یادآوری سختی‌های راهپیمایی اربعین در زمان رژیم بعث و صدام نوشت: به ذهنت هم خطور نکند که به‌خاطر مشکلات مالی، اربعین را حذف کنی.



  • برخی دیگر از کاربران با اشاره  به مشکلات اقتصادی پیش‌ِرو نوشتند: با وجود همه مشکلات اقتصادی و همه دست‌وپا زدن‌های دشمنان اهل‌بیت(ع)، اربعین۱۴۴۰ پرشورتر از همه سالهای قبل خواهد بود.



  • یکی از صفحات با انتشار عکسی از یکی توییت‌ها با کنایه نوشت: اعترافی شیرین در جهان‌شمولی نام حسین(ع) و این یعنی هدف ما در حرکت جهانی اربعین بسیار نزدیکتر و دردسترس‌تر از تصور ماست.



  • برخی دیگر از کاربران با اشاره به معنای “حب الحسین یجمعنا” به وحدت دو ملت زیر پرچم امام حسین(ع) تأکید کردند.





  • یکی از کاربران با تأکید بر حرکت فرهنگی در این حرکت عظیم نوشت: امسال کار فرهنگی مهمتره هر زائر یک بیلبورد استکبارستیز.



  • برخی دیگر از کاربران نیز واکنش‌های متفاوتی داشتند که در ادامه مشاهده می‌کنید:









انتهای پیام/*

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه