در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

بررسی گزینه های تصدی شهرداری رشت در صحن شورا + مشروح خبر

جلسه علنی شورای شهر رشت با بررسی برنامه های گزینه های تصدی شهرداری رشت به ریاست رضا رسولی نائب رییس شورا برگزار شد.

بررسی گزینه های تصدی شهرداری رشت در صحن شورا + مشروح خبر

به گزارش خبرنگار هشت دی، جلسه علنی شورای شهر رشت با موضوع بررسی برنامه های گزینه های تصدی شهرداری رشت به دلیل عدم حضور امیر حسین علوی رییس شورای شهر رشت دقایقی پیش به ریاست رضا رسولی نائب رییس شورا آغاز شد.

رضا رسولی نائب رئیس شورای شهر رشت در ابتدا لایحه ای را در رابطه با کمک نقدی به ارزش صد میلیون ریال به یک شهروند در حوزه حمل نقل را ارائه کرد، که با اکثریت آرا این لایحه به تصویب رسید.

 

 

 

** مشکلات شهر را با تمام وجود لمس کرده ام

در ادامه سینا مقدادی، عضو علی البدل شورای شهر رشت و چهارمین کاندیدای پست تصدی شهرداری رشت با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ سال از تشکیل شهرداری رشت می گذرد، اظهار کرد: من تمام مشکلات شهر را با وجود خود لمس کرده ام.

وی مباحث آسفالت و ترافیک را جزئی از برنامه های خود اعلام کرد و گفت: قیر یارانه ای، افزایش فضای تفریحی گردشگری، استفاده از باغات درون شهری برای احداث پارک، حمایت از بسته های تفریحی و گردشگری در قالب سرمایه گذاری نیز از جمله برنامه ها است.

کاندیدای پست تصدی شهرداری رشت جذب شهروند و جلوگیری از تخلیه زباله را لزوم برنامه ریزی دانست و بیان کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، راه اندازی کارت الکترونیک شهروندی نیز باید برنامه ریزی داشته باشد.

 

 

مقدادی با اشاره به معضل زباله در سراوان و راه اندازی دستگاه زباله سوز، اذعان کرد: حجم زباله ها باید کاهش یابد.

وی با اشاره به آزادسازی حریم رودخانه ها، حل ترافیک، دریافت اعتبارات برای اجرای پروژهای هدف، دریافت قیر، ایجاد برند برای مرمت سازی شهر رشت، گفت: امیدواریم که بتوانیم با برنامه ریزی بر تمام مشکلات غلبه کنیم.

در ادامه فاطمه شیرزاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر رشت، سوال خود را اینگونه مطرح کرد: برنامه شما برای انتخاب مدیران در حوزه شهردای چگونه خواهد بود و چگونه با شورا کنار خواهید آمد؟

 

** علیپور: شهردار به داد کارگران برسد

محمد حسن علیپور نیز با بیان اینکه شورای دوم و سوم به شهر ما خیانت کردند گفت: از شهردار آینده می خواهیم که به داد کارگران برسند.

مقدادی کاندیدای شهرداری رشت در ادامه با بیان اینکه هر شهردار باید بتواند در مسائل فرهنگی با شورا هم سوء باشد اذعان کرد: اولین موضوع در مبحث گردشگری، اعتماد است.

** عزل و نصب ها در تعامل و انسجام با شورا به بهترین حالت انجام می شود

وی در ادامه با بیان اینکه در عزل و نصب ها با تعامل و انسجام شورا می توانم مدیران خود را معرفی کنم، افزود: به کار جمعی اعتقاد دارم و یقین دارم در عزل و نصب ها بهترین حالت صورت می گیرد.

 

 

در ادامه مسعود موسوی پنجمین کاندیدای پست تصدی شهرداری رشت برای ارائه برنامه خود در جایگاه حاضر شد.

وی با بیان اینکه این شهر عشق و علاقه من است اظهار کرد: تمام توان من برای شهر و شهروندان این شهر به کار برده می شود.

کاندیدای تصدی پست شهرداری رشت با اشاره به ساختار محوری برنامه های خود بیان کرد: گردشگری، سرمایه گذاری و مدیریت شهری همیشه باید باهم دیده شوند.

موسوی با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت های مناسب خروجی خاص به وجود می آید، اذعان کرد: باید تصمیم گیری شود که شهر به کدام سمت مایل به حرکت است.

** هر ساختمان نیمه کاره شهر تکلیفی برای شهرداری است

وی با اشاره به کافی نبودن واحد های سرمایه‌گذاری اندک، افزود: هر ساختمان نیمه کاره در شهر، تکلیفی برای شهرداری است.

موسوی سرانه تحصیل در استان گیلان را بالا معرفی کرد و گفت: ظرفیت استان گیلان با سرمایه و پتانسیل خاص بیشتر از ظرفیت کشور است و باید از آن استفاده کرد.

** بدون همکاری با شورا هیچ برنامه ای اعمال نمی شود

کاندیدای شهرداری رشت مشارکت در امورات اقتصادی را جزئی دیگر از برنامه های خود خواند و تاکید کرد: بدون همکاری با شورا هیچ برنامه ای اعمال نمی شود.

موسوی با اشاره به ایجاد سازوکار برای ورود گردشگران، تاکید کرد: بدون زیرساخت، هزینه های لازم، هتل های مناسب و سناریوی خاص نمیتوان به قطب گردشگری تبدیل شد.

وی در رابطه با عوارض پسماند و تولید زباله‌ اذعان کرد: آیا هیچ برنامه ای در دنیا وجود ندارد که این معضل را حل کند؟

پنجمین کاندیدای پست تصدی شهرداری رشت حوزه مدیریت شهری را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: ترافیک، خدمات شهری، اماکن، پسماند، مشاغل شهری، منظر و املاک همه به مدیریت شهری ارتباط دارد.

موسوی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با بالابردن هزینه برخی مشاغل در یک محله کوچک، چندین مغازه مشابه وجود نداشته باشد.

وی با اشاره مباحث توسعه یافتگی و عدالت اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و بحران و ایمنی بیان کرد: حوزه مدیریت و منابع انسانی نیز در کنار سایر مباحث جای بحث دارد.

موسوی با بیان اینکه شهرداری به عنوان متولی باید ساختارهای لازم را آماده کند، تاکید کرد: اولویت ها باید بر اساس خواست و اراده مردم برنامه ریزی شود.

در ادامه فاطمه شیرزاد، عضو کمیسیون بهداشت و سخنگوی شورای شهر رشت با بیان اینکه کار در شهرداری بسیار سخت است گفت: در خصوص اصلاح ساماندهی مالی، دستفروشان و نیروهای تحصیل کرده ای که در کناره ها هستند چه برنامه ای دارید؟

 

 

رمضانپور:  یکی از بهترین گزینه های شهرداری موسوی است

احمد رمضانپور نیز با بیان اینکه یکی از بهترین گزینه های شهرداری موسوی است ادامه داد: مشکل تعامل شهرداری با مقامات اجرایی، تالاب، سراوان، آسفالت، و… نیازمند برنامه ریزی های خاص است.

 

** عاقل منش: چه ضمانتی دارید که اعتماد نمایندگان را جلب کنید؟

 

 

محمد حسن عاقل منش نیز در ادامه  با بیان اینکه بین گفتار تا عمل بسیار تفاوت است، گفت: آیا این برنامه های شما به طور جد به عمل می رسد؟ برای اجرای برنامه های خود چه ضمانتی دارید که اعتماد نمایندگان را جلب کنید؟

حاجی پور دیگر عضو شورا نیز رشت، را چون فرزند و عشق خواند و گفت: آیا جایگاه برای شما مهم است یا خدمت به شهر رشت؟

 

** موسوی: رشت یک شبه به این وضع دچار نشده!

مسعود موسوی کاندیدای پست تصدی شهرداری رشت در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر گفت: این شهر در یک شب به چنین روزی دچار نشده که در یک شب درست شود.

وی تصریح‌ کرد: تمام کارها و حل مشکلات ضمن تعامل و مشورت با شورا انجام می شود.

 

 

کاندیدای شهرداری رشت با بیان اینکه دستفروشی نیز یک شغل است و باید به آن کمک کرد افزود: طرح ساماندهی دستفروشان را پس از تایید شما در شهر اجرایی می کنیم.

موسوی در پایان افزود: تلاش کنیم اسیر روزمرگی نشویم و طبق برنامه به سمت حل معضلات مهم حرکت کنیم.

 

به گزارش ۸دی، بهزاد نیک فهم، ششمین کاندیدای پست تصدی شهرداری رشت در صحن علنی شورا جهت ارائه برنامه های خود به شورای شهر در جایگاه حاضر شد.

** مشکلات و موانع شهر رشت بسیار زیاد است

نیک فهم خود را فرزند این شهر دانست، اظهار کرد: مشکلات و موانع و پارامتر های این شهر بسیار هستند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تمام امکانات می تواند در ارتقای کیفیت زندگی در رشت مؤثر باشد گفت: آرزوی من این است که برای کودکان این شهر با تمام تلاش و آبروی خود مؤثر باشم.

 

 

** تشکیل محله های غنی و فقیر در شهر معضل بزرگی است

کاندیدای پست شهردای رشت چشم انداز این شهر در سال ۱۴۰۰ را شهرخلاق و هوشمند با رویکرد زندگی اسلامی_ایرانی پیش بینی کرد و افزود: اگر امروز در شهر محله غنی و فقیر تشکیل شود معضل بزرگی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه اکنون رشت در همین مسیر در حرکت است، تصریح کرد: من به شهری ایمن فکر می کنم.

نیک فهم پیاده محوری را یک کار فرهنگی معرفی کرد و افزود: چشم انداز های ۱۴۰۰ را آرزوهای کوچک من برای شهرم بدانید.

کاندیدای شهرداری رشت با بیان اینکه ظرفیت های فرهنگی اجتماعی بسیاری در سطح شهر داریم اذعان کرد: به فضاهای شهری سرزنده نیاز داریم.

 

** توسعه گردشگری مذهبی با وجود حرم خواهر امام رضا(ع) در رشت

وی در رابطه با توسعه گردشگری مذهبی با اشاره به وجود حرم خواهر امام در مرکزیت شهر رشت بیان کرد: محله محوری در کارهای فرهنگی و توسعه شهری به ما کمک می کند.

نیک فهم در حوزه بهداشت و محیط زیست اذعان کرد: باید به سمتی برویم که خیابان های ما به خیابان های نارنج، گردو و بلوط تبدیل شوند.

وی با اشاره به بهره وری از گیاهان بومی و استفاده از محصولات ارگانیک تصریح کرد: برای هویت بخشیدن به شهر نیاز به برنامه جامعی داریم‌.

کاندیدای تصدی پست شهرداری رشت با بیان اینکه رودخانه ها می توانند در برنامه ریزی شهری تاثیر گذار باشند اذعان کرد: باید آغوش این شهر را به سمت سرمایه گذاران باز کنیم.

نیک فهم در رابطه با احیای محور فرهنگی ـ تاریخی رشت بیان کرد: راه برون رفت از بحران ها، احیای محور فرهنگی تاریخی در شهر رشت است.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک و تاکسیرانی مشکلاتی وجود دارد که باید بررسی شوند.

 

 

** اتمام جلسه شورای شهر رشت بدون انتخاب شهردار

به گزارش ۸دی، امیر حسین علوی در پایان بررسی گزینه های تصدی پست شهرداری رشت با اشاره به عدم حضور برخی از اعضای شورا در صحن علنی مجلس بعد از بررسی گزینه های شهرداری رشت، اظهار کرد: قطعا انتقاداتی به بنده وجود داره و شاید عده ای دوست نداشته باشند یک ثانیه بنده در شورا حضور داشته باشم چه برسد به اینکه در صندلی ریاست بنشینم.

وی ادامه داد: با وجود همه این ها اگر یک روز هم در این جایگاه باشم وظیفه ام را طبق قانون انجام می دهم.

رییس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورا به هر دلیل تمایلی ندارند در ادامه این جلسه حضور داشته باشند، گفت: جلسه بعدی ما جلسه عادی خواهد بود که طبق روال انجام می شود و این جلسه ختم می شود.

به گزارش ۸دی، بعد از اعلام اتمام جلسه توسط رئیس شورا حاجی پور عضو شورای شهر رشت در یک تماس تلفنی با میر شمس مومنی فرماندار این شهر خواستار ایجاد یک جلسه اضطراری شد.

تصاویر این خبر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه