به داد کشاورزان برسید/ هزینه های بالا امان کشاورزان را بریده است

کشاورزان روستاهای دفراز، استخرگاه و پلنگ دره به دلیل عدم دارا بودن ماشین آلات سبک کشاورزی قادر به شخم زمین کشاورزی خود نیستند و هکتارها زمین در روستای دفراز نیازمند همت مسئولان شهرستان است.

به داد کشاورزان برسید/ هزینه های بالا امان کشاورزان را بریده است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، طی گزارش میدانی که از کشاورزانی که دغدغه رفع این مشکل را داشتند تهیه نموده که ماحصل آن را در ادامه خواهید خواند:

  • مالکان تیلر کشاورزی هرساله با نرخ های دلخواه اراضی مردم را شخم می زنند

حمزه نیک‎اندیش یکی از کشاورزان روستای دفراز به خبرنگار ما می گوید: طی ۱۵ سالی که به کشاورزی مشغول هستم از کمبود امکانات از جمله تیلر کشاورزی رنج می برم. مالکان تیلر کشاورزی هرساله با نرخ های دلخواه اراضی مردم را شخم می زنند. سال گذشته ۷۰ هزار تومان بود امسال به منی« ۸ کیلوگرم» ۱۲۰ هزار تومان رسیده است، کشاورزان توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

وی ادامه داد: اگر مهاجرت از روستا زیاد است به خاطر این بی توجهی ها است برای اینکه کسی به روستاها توجهی ندارد. اگر این روستا دو تیلر کشاورزی داشته باشد با کمبود ماشین آلات مواجه نبودیم.

این کشاورز متذکر شد: کشاورزان روستا بذرپاشی کرده‌اند ولی به دلیل نبود ماشین آلات کشاورزی سبک در سطح روستا بسیاری از زمین ها هنوز شخم نخورده اند و کشاورزان نگران این موضوع هستند.

422223

  • دولت مدام می گوید کشاورز کشاورز ولی در عمل چیزی نمی بینیم

آقاجان ضیایی مسئول شورای اسلامی روستای دفراز نیز به خبرنگار ما گفت: برنجزار های منطقه نیازمند اصلاح و تسطیح هستند این اولین مشکل ما است اگر تسطیح اراضی در منطقه صورت گیرد به وسیله تراکتور اراضی را شخم می زنیم و نیازی به تیلر کشاورزی نیست.

وی ابراز نمود: تراکتور هر منی« ۸کیلو» را ۳۰ هزار تومان کشت می کند در حالی که باید معادل همان زمین را در این روستا منی«۸ کیلو» ۱۰۰ هزار تومان پرداخت نماییم.

مسئول شورای روستای دفراز بیان نمود: تیلر داران هم می گویند گرانی است و ناچاریم قیمت بالا از کشاورزان دریافت کنیم چرا که روغن دو هزار تومانی را الان ده هزار خریداری می کنیم. چون به مشکلات این قشر توجه نمی شود و آنها به کشاورز می گوید من بابت شخم زمین چنین مبلغی را دریافت می کنم و کسی چاره ای جز قبول کردن ندارد.

امیداریم در سال اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی، مسئولان هرستان جهادی عمل کنند فقط به چند روستا اکتفا نکنند و همه روستاها را یکسان ببینند

وی افزود: اگر دولت کمکمان کند و اصلاح اراضی در این منطقه صورت گیرد هزینه های کشاورزان کاهش خواهد یافت. کشاورزی که شش من زمین کشاورزی دارد باید ۶۰۰ هزار تومان پول تیلر بپردازد، روزی ۵۰ هزار تومان پول کارگر بدهم مگر چقدر برنج از این زمین برداشت می کنیم.

ضیایی، تصریح نمود: از مسئولین شهرستان درخواست عاجرانه داریم به داد کشاورزان مجتمع دفراز، استخرگاه و پلنگ دره برسند، دولت مدام می گوید کشاورز کشاورز ولی در عمل چیزی نمی بینیم.

  • از مسئولین می خواهیم فقط حرف نزنند و ذره ای هم به گفته هایشان عمل کنند

فرهاد زادمهدی دهیار روستای پلنگ دره، نیز که در جمع ما حضور داشت، به خبرنگار زیتون خبر، گفت: مشکلات روستا در بخش کشاورزی نداشتن جاده بین مزارع و عدم تسطیح برنجزارها است که از مسئولین می خواهیم مشکل مردم را حل کنند و فقط حرف نزنند و ذره ای هم به گفته هایشان عمل کنند.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل پیگری های زیادی صورت گرفته و مکاتباتی را با نماینده، فرماندار بخشدار انجام داده ایم اما تاکنون مشکلات حل نشده اند.

این دهیار ابراز کرد: امیداریم در سال اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی، مسئولان هرستان جهادی عمل کنند فقط به چند روستا اکتفا نکنند و همه روستاها را یکسان ببینند.

w332

  • اراضی روستا نیازمند تسطیح سازی است

کیانوش ضیایی عضو شورای اسلامی روستای پلنگ دره، نیز به خبرنگار ما می گوید: برنجزارهای سه روستای دفراز، استخرگاه و پلنگ دره دارای بافت جغرافیایی خوبی نیستند و به همین علت کار کشت و برداشت را با سختی مواجه کرده است.

وی افزود: برای رفع فعلی مشکل کشاورزان باید تیلر داران حمایت و به سطح اراضی آمده تا این مشکل رفع شود ولی برای رفع اصولی این معضل اراضی روستا نیازمند تسطیح سازی است.

ضیایی بیان کرد: به دلیل اینکه اراضی روستا تسطیح نیستند، شخم زمینی که در رستم آباد ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد در این روستا به ۴۰۰ هزار تومان می رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه