استاندار گیلان:

دستگاه‌های اجرایی در صرف اعتبارات و واگذاری تسهیلات با وجدان عمل کنند/ برای حفظ کرسی مدیریت تسلیم خواسته صاحب منصبان نشویم

استاندار گیلان‌ با بیان اینکه عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی استان در نحوه پرداخت تسهیلات عادلانه نیست از آنان خواست تا برای حفظ کرسی مدیریت تسلیم خواسته صاحب منصبان نشوند و وجدان خود را زیر پا نگذارند.

دستگاه‌های اجرایی در صرف اعتبارات و واگذاری تسهیلات با وجدان عمل کنند/ برای حفظ کرسی مدیریت تسلیم خواسته صاحب منصبان نشویم

به گزارش هشت دی،دکتر مصطفی سالاری در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: برخی مدیران دستگاه‌های گیلان به جای کسب رضای خدا در نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال به فکر حفظ صندلی خود با توسل به افراد صاحب منصب هستند.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت غیر منصافه تسهیلات اشتغال تنها به هدر رفت بیت‌المال می‌انجامد افزود:‌ پذیرفتن امضاء و سفارشات برخی افراد که صاحب نفوذ هستند به جای در نظر گرفتن رضای خدا برای پرداخت تسهیلات اشتغال،‌ به مشکل بزرگ این استان تبدیل شده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان عنوان کرد:‌ باید به تمام دستگاه‌های مسئول در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گیلان اعلام کنم که شما با سهل انگاری و قصور در صیانت از حقوق انسانی و بیت المال به جای کمک به رونق اقتصادی در این استان تنها افراد زورمند را خوشحال کرده‌اید.

سالاری با تأکید بر اینکه مدیران به سفارشات برخی افراد که در تهران صاحب نفوذ هستند دلخوش کرده‌اند بیان داشت:‌ تنها خروجی این نوع عملکرد کاهش در میزان تولید بجای فراهم آوردن فرصت‌های شغلی برای جوانان و به باد رفتن سرمایه‌ها و بیت‌المال بجای سازندگی برای استان است.

وی وجود برخی انحرافات در نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در گیلان را نگران کننده خواند و عنوان کرد:‌ از همه متولیان در امر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گیلان انتظار دارم به جای قبول کردن نامه‌های سفارشی افراد بانفوذ و تلاش برای حفظ کرسی مدیریت به فکر اصلاح رویه‌ خود در این عرصه باشند.

استاندار گیلان کیفیت کار را از جایگاه و رتبه‌ای که در پرداخت تسهیلات در کشور به دست می‌آید مهم‌تر دانست و تصریح کرد:‌ به اعتقاد بنده اگر گیلان در عرصه پرداخت تسهیلات در کشور در رده‌های پایین قرار بگیرد بهتر از این است که دچار انحراف در روند پرداخت تسهیلات و واگذاری اعتبار به افرادی فاقد صلاحیت جهت اخذ این منابع شویم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه به غیر از دستگاه‌ها بانک‌های عامل گیلان نیز عملکرد مطلوبی نداشته‌اند ابراز داشت:‌ در حال حاضر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جای اینکه به سمت طرح‌های مولد حرکت کند به حوزه خوداشتغالی تغییر مسیر داده که این اصلاً قابل قبول نیست.

سالاری سهم بیشتر تسهیلات پرداخت شده در گیلان را خارج از اهداف ترسیم شده کشوری در حوزه ایجاد اشتغال اعلام کرد و گفت: ‌این نوع عملکرد یعنی خیانت در حق مردم و تلاش برای راضی نگهداشتن افراد قدرتمند‌ که به یققین خیر دنیا و آخرت و رضای خداوند را در بر ندارد.

وی ضمن صدور دستوراتی به معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان جهت جلوگیری از ایجاد انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ابراز داشت:‌ در مرحله دوم این پرداخت‌ها باید با ضمن سرکشی‌های مداوم به بانک‌ها ، کارگروه‌های ویژه جهت اصلاح فرآیندها تشکیل شود.

استاندار گیلان تشکیل کارگروه‌های مجزا در حوزه‌هایی که شاهد بروز بیشترین انحراف هستند را ضروری خواند و تصریح کرد:‌ تعیین واسطه یا سپردن کار به شرکت‌های پشتیبان سالم و فاقد انحراف می‌تواند به ما در اصلاح کارکردها و جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اولویت نخست و ویژه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را حوزه طرح‌های مولد اعلام کرد و اظهار داشت:‌ امیدواریم اتخاذ این رویکردهای نظارتی علاوه بر ارتقاء جایگاه گیلان در عرصه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کاهش محسوس انحرافات موجود منجر شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه