اخاذی از فوتبالیست‌های جوان با لژیونر کردن؛

برنامه نود؛ پای درد دل‌های سید جلال

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته مصاحبه‌ای طولانی با کاپیتان پرسپولیس داشت و به بازی‌های جام حذفی پرداخت.

برنامه نود؛ پای درد دل‌های سید جلال

به گزارش هشت دی،  برنامه نود دوشنبه شب(شانزدهم مهرماه) از ساعت ۲۳:۰۸ آغاز شد که گفت‌وگو با سید جلال حسینی و بررسی دوران فوتبالی او، جوان‌ترین گلزنان تاریخ استقلال، اشاره به مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، پیروزی پرسپولیس در دیدار رفت لیگ قهرمانان آسیا برابر السد، سوء استفاده از فوتبالیست‌های جوان با انتقال‌های عجب به لیگ‌های آذربایجان و گرجستان و … ازجمله بخش‌های این برنامه بود که مشروح این گزارش را در زیر می‌خوانید:

* نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند در پاسخ به سوال «در جام ملت‌های آسیا به گلزنی کدام بازیکن، امید بیشتری دارید؟»، یکی از گزینه‌های «سردار آزمون»، «کریم انصاری‌فرد»، «علیرضا جهانبخش»، «کاوه رضایی»، «مهدی طارمی» یا «سامان قدوس» را انتخاب و ارسال کنند.

– پرسپولیس در یک قدمی فینال آسیا، پیروزی بزرگ سرخ‌ها در قطر.
– پایان گل نزدن‌های استقلال برابر نفت با دو گانه آبی‌ها در مسجدسلیمان.
– فریب دادن فوتبالیست‌های جوان، دوباره در گرجستان.
– گفت‌وگوی زنده با کاپیتان پرسپولیس.

* آیتم ابتدایی برنامه نود به پخش صحنه‌های جذابی از دیدار رفت پرسپولیس مقابل السد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا که با برتری یک بر صفر سرخ پوشان همراه شد، اختصاص داشت.

* لحظات حساس دیدار هفته قبل تیم‌های السد قطر و پرسپولیس ایران که در ورزشگاه جاسم بن حمد صورت گرفت، پخش شد.

* ترین‌های هفته ششم لیگ برتر.

– حرکات تکنیکی: لوسیانو پریرا، فرشید باقری، حسین ابراهیمی، علی دشتی، پیمان میری، علی علیپور، اشکان دژاگه، وینیسیوس سوارز و علی کریمی.
– نجات هفته: احمد آل‌نعمه(مقابل پیکان).
– تیر دروازه: عزیز معبودی(برابر تراکتورسازی).
– کار تیمی: پارس جنوبی جم(مقابل سپاهان).
– خشونت: حکیم نصاری(برابر استقلال تهران).
– موقعیت از دست رفته: اشکان دژاگه(مقابل ماشین‌سازی).
– پاس گل: الله‌یار صیادمنش(برابر نفت مسجدسلیمان).
– مهار: محمدحسین منادی(مقابل فولاد خوزستان).
– گل: آنتونی استوکس(برابر ماشین‌سازی).

* ترین‌های بازیکنان در هفته ششم لیگ برتر

پاس: سینا مریدی؛ شوت: دانیال اسماعیلی‌فر؛ پاس کلیدی: مهدی مومنی؛ نجات دروازه: محمدحسین منادی؛ قطع پاس: مسعود ابراهیم‌زاده؛ دفع توپ: علی نعمتی؛ دریبل موفق: سیامک نعمتی؛ تکل موفق: امید خالدی؛ نبردهای هوایی: آرمان رمضانی؛ خطای متحمل شده: اسماعیل شریفات.

* گفت‌وگویی ضبط شده با سمانه محسنی‌کیاسری، داور فوتبال ایران که به تازگی توسط کمیته داوران فدراسیون فوتبال از لیست بین‌المللی داوران بانوی ایرانی خارج شده، انجام گرفت و او در اعتراض به این اتفاق عنوان کرد با وجود حضور و پشت سر گذاشتن با موفقیت تست‌های آمادگی پیش‌فصل، از این لیست کنار رفته است.

* آیتمی در تمجید از سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس و پُر افتخارترین بازیکن لیگ برتر پخش شد.

* سید جلال: الان فقط به پرسپولیس فکر می‌کنم

سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس مهمان این هفته برنامه نود بود که در ابتدا راجع به خبر مصدومیت امروزش اظهار کرد: در تمرین برخوردی با کمال داشتم ولی زانو به زانو بود و اتفاق خاصی نیافتاد.

او راجع به اینکه برانکو گفته سید جلال بهترین فصل خود را سپری می‌کند، ابراز کرد: آقای برانکو لطف دارند ولی سال سختی پشت سر می‌گذاریم؛ همه کنار هم هستیم و من هم یکی از ۱۱ بازیکنی هستم که برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کنم؛ از همه مهم‌تر توانستم در بدنسازی ابتدای فصل باشم که خیلی به من کمک کرد.

سید جلال با بیان اینکه ماندن در این شرایط بدنی خیلی سخت است، عنوان کرد: هرچه سن بالاتر می‌رود، به ویژه برای مدافعان کار سخت‌تر می‌شود ولی خدا را شکر شرایط خوبی دارم؛ بدنساز خوبی داریم که به شرایط ما و بازیکنان در دو، سه سال اخیر کمک کرده است؛ در این سال‌ها مارکو و آقای برانکو در بدنسازی کمک زیادی کردند و بچه‌ها فوق العاده بودند؛ بچه‌ها هم به من کمک می‌کنند تا تیم فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.

کاپیتان پرسپولیس درباره تاثیر شرایط زندگی او در عملکرد فنی خوبی که در این سن و سال دارد، گفت: خیلی سخت است ولی اهمیت به شرایط زندگی خیلی اهمیت دارد؛ در فوتبال ایران حاشیه زیاد است؛ جوانانی زیادی هستند که خیلی استعداد دارند ولی به دلیل حواشی خیلی زود حذف می‌شوند؛ متاسفانه مشاوره درست ندارند و خیلی راحت محو می‌شوند؛ کسی هم نیست به آنها کمک کند؛ من هم تنها کاری که توانستم کنم این بود که حواسم به خودم باشم؛ حاشیه فوتبالیست را از فوتبال دور می‌کند.

او درباره اخراج نشدن و بازی‌های زیادی که در هر فصل طی سال‌های زیاد حضورش در لیگ برتر انجام داده، ابراز کرد: خطا خیلی کم انجام می‌دهم؛ یک بار فکر کنم اخراج شدم که آن هم به خاطر اعتراض به داور بود؛ اگر بخواهیم در مورد مصدومیت حرف بزنیم، در فوتبال ایران این مشکل را زیاد داریم.

حسینی در خصوص دیدار رفت برابر السد قطر گفت: خیلی سخت بود؛ پرسپولیس نابرابر با حریفان بازی می‌کند؛ ما در شرایط سخت با این تیم‌ها دیدار می‌کنیم؛ واقعا شرایط ما سخت و حساس است و آمدم تا به مردم این حرف‌ها را بگویم؛ امروز ۶ بازیکن در تمرین داشتیم؛ منشا نیست، بشار در تیم ملی عراق است، دو ملی پوش داریم، شایان  مصلح مشکلاتی دارد، ماهینی مصدوم شده و نفرات دیگری هم نداریم.

مدافع پرسپولیس اضافه کرد: ما همینطور بازیکنی نداشتیم که الان هم ۱۰ نفر در تمرینات نباشند؛ دو هفته دیگر با السد بازی داریم؛ این‌ها(السد) تیم‌هایی هستند که می‌توانند در هر شرایطی به حریفان خود غلبه کنند؛ بازی سختی با السد در قطر داشتیم؛ این تیم سرمایه گذاری خوبی کرده و بازیکنان با کیفیتی دارد؛ در شرایطی با السد بازی کردیم که حسین ماهینی، کمال و انصاری را نداشتیم.

او یادآور شد: حسین ماهینی آسیب دیده بود ولی روی آن پا بازی کرد و رباط پاره کرد؛ الان هم شجاع با درد زیاد بازی می‌کند، مجبور است تلاش کند و به کارش ادامه دهد؛ باشگاه و آقای برانکو هم شرایط او را می‌دانند؛ انصاری و کمال هم همینطور هستند؛ مشکلاتی هست که به تیم آسیب می‌رساند؛ با این حال خدا را شکر بازی خوبی برابر السد داشتیم و بازی برگشت به مراتب سخت خواهد بود.

کاپیتان پرسپولیس تاکید کرد: الدحیل قدرتمند بود ولی السد تیم کامل و یک‌دست‌تری دارد.

سید جلال حسینی تصریح کرد: ما یک درصد راه را رفتیم چون یک گل در خانه حریف زدیم ولی شاید یک گل در دقیقه اول بازی بخوریم و همه چیز مساوی شود؛ امید عالیشاه تا امروز تمرین نیامده و فکر نمی‌کنم به بازی برگشت با السد برسد؛ ۱۰ بازیکن هم تا ۷ الی ۱۰ روز آینده کنار تیم نیستند؛ کسانی که صحبت می‌کنند می‌توانیم السد را شکست دهیم و این جو را ایجاد کردند، درست حرف نمی‌زنند.

او عنوان کرد: همانطور که بازیکنان جوان با حواشی محو می‌شوند، بازیکنان بزرگ هم با پرداخته شدن زیاد به آنها محو خواهند شد؛ امیدوار هستم باشگاه برنامه‌ریزی درستی برای بازی برگشت با السد کند؛ هواداران ملی داریم؛ خیلی راحت می‌گوییم در تهران با کمک هواداران به پیروزی می‌رسیم و ما هم ۱۰۰ درصد تلاش می کنیم این اتفاق بیافتد ولی فوتبال شرایط خودش را دارد و از سوی دیگر تیمی مثل السد می‌تواند هر لحظه شرایط را عوض کند.

مدافع پرسپولیس تصریح کرد: همه از آقای برانکو شناخت دارند و در طول تمرینات صبح و عصر برای موفقیت تیم تلاش می‌کند؛ به‌عنوان نماینده بازیکنان و کاپیتان از ایشان تشکر می‌کنم که قراردادش را تمدید کرد و کنار پرسپولیس ماند چراکه شرایط پرسپولیس نرمال نبود و اوضاع مناسبی نداشت.

سید جلال تاکید کرد: علیپور بازیکن خیلی خوبی است و تلاش زیادی می‌کند؛ خدا را شکر توانسته جایگاه خود را داشته باشد و خوشبختانه به شرایط خوبی برسد؛ کنار رفتن از جام جهانی و فشارهای زیاد فصل قبل او را از شرایط اصلی خود دور کرده بود ولی خدا را شکر الان وضعیت خوبی دارد.

او ادامه داد: امیدوار هستیم ورزشگاه آزادی در بازی برگشت با السد تکمیل شود؛ هر اندازه از تماشاگران تشکر کنیم، کم است؛ یک سال است نتوانستیم بازیکن بگیریم ولی همیشه پشت ما بودند و حمایت کردند؛ خیلی از مواقع هواداران کمک کردند این تیم یک دل بماند؛ خیلی‌ها خواستند به باشگاه و بازیکنان ضربه بزنند و از سوی دیگر به هواداران نفوذ کنند، اما تماشاگران نگذاشتند؛ شرایط حساس و بازی خیلی سختی داریم ولی امیدوار هستم هواداران پشتیبان تیم باشند.

* آنالیزی از عملکرد تیم پرسپولیس در دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر السد قطر پخش شد.

مدافع پرسپولیس راجع به شرایط تیم ملی قبل از جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: خیلی سخت است در مورد قهرمانی آسیا صحبت کنیم چون شرایط و امکانات آن را نداریم؛ نگاه ما به لیگ ایران درست نیست و لیگ داخلی را قبول نداریم؛ استعدادها و بازیکنان خوبی داریم ولی مسؤولان کارشان را درست انجام نمی‌دهند؛ پرسپولیس، استقلال، سپاهان و … برنده می‌شوند ولی مسؤولان کارشان را به درستی انجام نمی‌دهند و حمایت نمی‌کنند.

او اضافه کرد: بعد از بازی رفت با السد به دلیل نداشتن زمین تمرین نتوانستیم تمرین کنیم؛ غیرت و تعصب خیلی خوب است ولی همیشه نمی‌تواند کمک کند و باید شرایط فراهم باشد.

سید جلال درباره پرونده مهدی طارمی و ناراحتی تماشاگران از این بازیکن بخاطر محرومیت پرسپولیس در نقل و انتقالات اظهار کرد: به نظرم این موضوع به مدیریت سابق باشگاه برمی‌گردد؛ مهدی طارمی بازیکن است ولی شما مدیر هستید و باید وضعیت را بدانید؛ شما وضعیت قراردادها را می‌دانید؛ ما خیلی راحت مشکلات را گردن بازیکن و مربی می‌اندازیم که اصلا کار درستی نیست.

او راجع به جدایی بازیکنان قبل از شروع فصل از پرسپولیس عنوان کرد: بازیکنانی هم که جدا شدند، بحث حرفه‌ای است؛ چهار نفر از بهترین نفرات ما جدا شدند؛ یک بحث نظرسنجی بود که برای فصل نقل و انتقالات اتفاق افتاد؛ چهار بازیکنی که در نظرسنجی بودند، کنار ما نیستند؛ همه تیم‌ها در نیم‌فصل سال قبل و پیش از شروع لیگ امسال بازیکن گرفتند ولی ما نتوانستیم.

کاپیتان پرسپولیس تاکید کرد: چند بازیکن ما در این شرایط سخت بازی می‌کنند؟ مطمئنا بازیکنان ما تخلیه انگیزه و انرژی می‌شوند؛ شاید همه فکر می‌کنند فقط بازی‌های لیگ و آسیا را داریم ولی مسابقات دوستانه و تمرینات هم است.

او به فراموش کردن عملکرد ضعیف مدیران سابق پرسپولیس گفت: ما بردیم و متاسفانه همه چیز فراموش شد؛ بازیکنان ما خسته شدند؛ ما مشکلات زیادی داریم؛ کادر فنی پنج ماه است حقوق نگرفته است؛ از سوی دیگر تمدید قرارداد با بشار رسن نیاز به پول دارد.

حسینی در مورد وضعیت مالی بازیکنان پرسپولیس گفت: ما از دو سال قبل، فصل گذشته و امسال طلبکار هستیم؛ همه چیز به یکدیگر گره خورده است؛ آقای گرشاسبی آمده و آدم سالمی است که تلاش می‌کند؛ حقیقت را هم می‌گوید که دارم یا ندارم؛ روزی که آمدند، آقای برانکو قرارداد نداشت ولی با او تمدید قرارداد کرد.

مدافع با تجربه پرسپولیس راجع به عملکرد فنی گولچ ابراز کرد: گولچ اصلا فنی نداشت؛ او آمد و رفت و باشگاه باید پول‌اش را بدهد.

حسینی راجع به بازیکنان اوکراینی سابق پرسپولیس گفت: آن مهاجم خوب بود ولی مدافع کمی اضافه وزن داشت؛ اما موضوع مهم این است که متاسفانه نتوانستیم هنوز با بازیکنی مثل بشار که نیاز تیم است و خیلی تلاش می‌کند، تمدید قرارداد کنیم و پول او را بدهیم؛ از طرف دیگر آقای برانکو و همکاران‌شان هیچ دریافتی‌ای نداشتند.

او یادآور شد: جا دارد از دکتر سلطانی‌فر تشکر کنم که اگر درایت ایشان نبود، شاید برخی مشکلات حل نمی‌شد؛ پرونده هایی در باشگاه وجود دارد که ترسناک است؛ مثلا فصل قبل ما برای قهرمانی می‌جنگیدیم که می‌گفتند شاید ۶ امتیاز کم کنند؛ در لیگ قهرمانان آسیا می‌گفتند شاید حذف شوید و این مشکلات همراه تیم بود.

کاپیتان پرسپولیس تاکید کرد: امیدوار هستم به پرسپولیس در حال حاضر نگاه ملی داشته باشند ولی متاسفانه اینطور نیست؛ ما پنج روز قبل از دیدار با الدحیل در آبادان با صنعت نفت در آن شرایط آب و هوایی بازی کردیم؛ الدحیل تیم قدرتمندی است ولی نگاه ملی به ما نبود و این مسابقه(صنعت نفت) را در وضعیت سختی در لیگ برتر انجام دادیم.

او با اشاره به اتفاقات بازی برگشت مقابل الدحیل گفت: السد هم ممکن است مثل الدحیل گل اول را به ما بزند؛ گلی که با الدحیل خوردیم، کاری کرد که ورزشگاه ساکت شود و ممکن است همین اتفاق هم این بار برابر السد بیافتد.

حسینی عنوان کرد: الان حسین ماهینی و امید عالیشاه نیستند و قرار است بازیکنان جوان بازی کنند و ممکن است گل زدن السد تاثیر منفی روی تماشاگران بگذارد؛ گلی که مقابل الدحیل خوردیم شرایط را سخت کرد چون بچه‌ها سرد شده بودند ولی خوشبختانه به بازی برگشتیم؛ بچه‌ها در آن مسابقه خیلی زحمت کشیدند؛ منشا و حرکتی که علیپور داشت، خیلی خوب بود.

مدافع پرسپولیس تصریح کرد: من باید مشکلات را بگویم؛ بازی با السد را بردیم ولی خیلی‌ها مسؤولیت پذیر نبودند؛ نباید هر کسی هر کاری می‌خواهد انجام دهد ولی بازیکن و مربی مقصر باشند.

حسینی تاکید کرد: مطمئنا نیم‌فصل دوم کار ما سخت‌تر خواهد شد؛ چهار بازیکن به تیم اضافه می‌شوند ولی آنها نیز کار سختی دارند چون پوشیدن پیراهن پرسپولیس کار هر بازیکنی نیست، اما امیدوارم بتوانند به تیم کمک کنند.

او درباره اتفاقی که قبل از پیوستن‌اش به سایپا رخ داد و قرار بود به پرسپولیس بیاید، اما این تیم به اشتباه به جای سید جلال، سید محمد حسینی را به خدمت گرفت و علی پروین در جریان این موضوع نبود، عنوان کرد: آن زمان من قراردادم با سایپا را امضاء کرده بودم؛ نمی‌دانم جریان چه بود ولی آقای پروین با من صحبتی نداشت.

مدافع سابق تیم ملی با اشاره به دوران حضورش در ملوان و شرایط این تیم گفت: ملوان تیم ریشه‌داری است و باید به لیگ برتر برگردد؛ من بچه انزلی هستم و افتخار پوشیدن پیراهن ملوان را داشتم؛ آقای پورغلامی آمده و شرایط را می‌داند؛ باید فرصت دهند تا کارش را انجام دهد.؛ در این فصل شاید نتوانند ولی باید حمایت کنند تا نتیجه بگیرد.

حسینی با اشاره به رفتن از پرسپولیس به الاهلی قطر و دلیل تصمیمی که در آن مقطع گرفته بود، عنوان کرد: در آن سالی که ما نایب قهرمان شدیم، باشگاه مشکلات زیادی داشت؛ مثلا در اهواز، راننده اتوبوس به دلیل ندادن پول کیف ما را نمی‌داد؛ آن زمان باشگاه که مدیریتش آقای رویانیان بود به من گفت به باشگاه کمک کن و بعد هم برگردادند، اما همان پول را جزو دریافتی‌های من حساب کردند.

کاپیتان پرسپولیس یادآور شد: قبل از فصل به آقای رحیمی که مدیر عامل باشگاه بود گفتم تیم را قدرتمند ببندید، اما مقطعی بعد دیدم پولی که قرض داده بودم را هم نمی‌دهند؛ آن زمان آقایان خیلی راحت مصاحبه کردند و گفتند سید جلال حتی بیش از قراردادش دریافتی داشته است؛ از همان سال طلب دارم ولی حرفی نزدم؛ یکی از دلایل جدا شدنم از پرسپولیس و رفتن به قطر همین مسائل مالی بود؛ خودم به باشگاه کمک کردم ولی چون زور می‌گفتند و شرایط را سخت کرده بودند، نمی‌شد بمانم.

مدافع پرسپولیس ادامه داد: اختلاف‌ها با آقای سیاسی بود و یک سخنگویی داشتند که خیلی صحبت می‌کرد؛ آقای رحیمی مدیر عامل بود ولی شرایط او فرق می کرد و بیشتر آقای سیاسی تصمیم گیرنده بود؛ با این حال اگر الان به آن زمان برگردم و اگر هم شرایط بازی در پرسپولیس بود، به قطر نمی‌رتفم.

حسینی اضافه کرد: قراردادم با الاهلی دو ساله بود ولی برگشتم و به نفت تهران رفتم؛ هیچ وقت به من نگفتند چرا نشد در پرسپولیس بمانم؛ تصمیم گیرنده افراد دیگری بودند.

او با اشاره به مطالباتی که از نفت تهران دارد، عنوان کرد: ۹۰ درصد از  ۹۰۰ میلیون تومان قراردادم با نفت تهران را طلبکار هستم؛ متاسفانه در فوتبال ما قانونی برای بازیکن و مربی وجود ندارد و به پول‌های خود نمی‌رسید؛ امیدوار هستم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تدبیری بیاندیشند؛ الان هم خیلی راحت وزارت نفت گفت تیمداری نمی‌کنیم؛ اصلا برای آنها اهمیت ندارد این تیم باشد.

کاپیتان پرسپولیس ابراز کرد: اینکه هر ساله مدیران باشگاه خیلی راحت بدهی بالا بیاورند و بروند که نمی‌شوند.

سید جلال درباره خط خوردن از تیم ملی گفت: این اتفاق خیلی سخت بود چون تلاش زیادی کردم؛ می‌گویند بازیکن است و خط خورده، اما به مسائل دیگر فکر نمی‌کنند؛ خیلی وقت ها حذف شدم و باختم ولی ناراحت نشدم اما خانواده‌ام ناراحت شدند؛ همسرم صبح بیدار بود که این اتفاق افتاد؛ مارکار همان روز تماس گرفت و گفت آقای کی‌روش می‌خواهد با من صحبت کند.

مدافع سابق تیم ملی ایران تصریح کرد: از همسرم عذرخواهی می‌کنم چون بعد از جام جهانی برزیل تلاش کردم در تیم‌های نفت و پرسپولیس شرایطم را حفظ کنم و در مرز آمادگی بمانم؛ هواداران هم خیلی حمایت کردند و پشتم بودند؛ خود آقای برانکو و گرشاسبی با من صحبت داشتند تا با این شرایط کنار بیایم؛ شاید برای خیلی‌ها آسان باشد ولی من حذف شدم و برای من خیلی سخت بود؛ از همسر و بچه‌هایم عذرخواهی می‌کنم.

او اضافه کرد: اینکه خیلی راحت در مورد زحمت و تلاش بازیکنی صحبت می شود، دوست دارم این حرف ها را بگویم؛ همچنان تلاش می‌کنم؛ بحث امیدواری به بازگشت به تیم ملی نیست؛ بازیکن ۱۸ ساله در فوتبال ایران از خودش خبر ندارد چون بحث قراردادها، حاشیه و … باعث این اتفاقات شده است.

حسینی تاکید کرد: من در شرایط حساس پرسپولیس هستم؛ پرسپولیس الان از هر چیزی برای من مهم‌تر است.

مدافع سابق تیم ملی عنوان کرد: حسین ماهینی بخاطر پاره شدن رباط صلیبی حذف شد؛ می‌توانست چهار هفته تمرین نکند تا بهتر شود ولی با تیم بود؛ شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا و انصاری همین شرایط را دارند ولی تمرین و بازی می‌کنند؛ من هم الان کنار پرسپولیس هستم و آن بحث(تیم ملی) را فراموش کنید.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترس خط خوردن از تیم ملی پیش از جام جهانی روسیه را داشته یا خیر، گفت: همه چنین شرایطی داشتند و تمام بازیکنان ترس و دلهره را دارند؛ بحث ملی فرق می‌کند؛ هر روز یک رقیب دارید که باید با آنها بجنگید؛ بازیکنان خیلی خوبی هم بودند؛ شرایط هم طوری بود که باید همه بازیکنان بازی کنند.

کاپیتان پرسپولیس یادآور شد: من ۱۱۵ بازی ملی داشتم که ۱۰۰ بازی و حتی بیشتر آن را در لیگ برتر ایران بودم؛ فکر می‌کنید، می‌شود با این تعداد بازی ملی، همیشه در لیگ ایران باشید؟؛ مطمئنا نمی‌گذارند این شرایط را ادامه دهید؛ آن روزها(خط خوردن از تیم ملی) گذشت و خیلی هم برای خودم، خانواده و اطرافیانم سخت بود ولی کادر فنی تیم ملی تلاش می‌کنند، زحمت می‌کشند و امیدوارم موفق باشند.

سید جلال تاکید کرد: الان برای من موفقیت پرسپولیس اهمیت دارد؛ قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا خیلی سخت است؛ بازی با السد خیلی مهم و دشوار خواهد بود؛ امیدوار هستم تماشاگران کنار تیم باشند؛ روزهای سختی داشتیم تا به اینجا رسیدیم؛ تماشاگران بدانند باشگاه، کادر فنی و بازیکنان مشکلات زیادی دارند و از سوی دیگر نگاه ملی به پرسپولیس نیست و مسؤولان توجهی ندارند؛ امیدوار هستم که بتوانیم دوباره در کنار هم قدم محکمی برداریم.

او درباره زمان خداحافظی‌اش از فوتبال اظهار کرد: برنامه‌ای برای خداحافظی ندارم؛ فوتبال ایران قابل پیش‌بینی نیست؛ الان فقط به شرایط فوتبال فکر می‌کنم؛ نمی‌دانم کارم را در مربیگری ادامه می‌دهم یا خیر.

حسینی در پایان گفت: از تمام مربیانم که برای من زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم؛ از خانواده و همسرم تشکر می‌کنم که خیلی کمک کرد تا بتوانم موفق شوم.

* عملکرد فوق‌العاده سید جلال حسینی در خط دفاعی پرسپولیس سوژه دیگری بود که در بخش آنالیز برنامه نود پخش شد.

* نفت مسجدسلیمان ۱ استقلال تهران ۲

نکات بازی

گلزنی استقلال بعد از ۴۰۱ دقیقه(بدترین آمار تاریخ لیگ برتر استقلال).
سومین گل سریع استقلال در تاریخ لیگ برتر.
صیادمنش، جوان‌ترین گلزن تاریخ استقلال در لیگ برتر.
اولین گل نفت مسجدسلیمان به استقلال در لیگ برتر و جام حذفی.
نفت مسجدسلیمان بدون برد در لیگ هجدهم.

– صحبت‌های علیرضا مرزبان: با توجه به کیفیت فوتبالی‌ای که داریم، در چند مسابقه است که متضرر می‌شویم؛ به همه گفتیم راجع به داوری حرف نزنیم ولی از طرف نیمکت حریف به بازیکنان ما اهانت می‌شود؛ باید با شفر این حرف‌ها را بگویم چون آنها حق ندارند به بازیکن ما توهین کنند.

* به مناسبت گلزنی اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی در دیدار اخیر استقلال برابر نفت مسجدسلیمان، کلیپی از جوان‌ترین گلزنان استقلال در تاریخ لیگ برتر پخش شد.

* کارشناسی داوری با محمد فنایی

– نفت مسجدسلیمان و استقلال تهران(بازی معوقه هفته ششم لیگ برتر)

ضربه‌ای که حکیم نصاری به پای قائدی زد، باید با کارت قرمز مواجه می‌شد ولی البته قبل از آن بازیکن استقلال روی او خطا کرد.
بازیکن نفت مسجدسلیمان به دلیل زدن ضربه به تابلوهای تبلیغاتی می‌توانست کارت زرد بگیرد ولی به دلیل اینکه اخطار داشت، داور شاید مراعات کرده بود تا اخراج نشود.
اخطار دوم به میلاد زکی‌پور و اخراج او تصمیم درست داور بود چراکه از حمله موثر تیم نفت مسجدسلیمان جلوگیری شد.
داور در دادن اخطار اول به کولی‌بالی باید از کارت قرمز استفاده می‌کرد.
کارت زرد دوم به کولی‌بالی درست بود و تنها هدف او زدن صدمه به سید مهدی رحمتی بود.
سیدعلی، داور بازی تصمیم اشتباهی در گرفتن خطای پنالتی برای نفت مسجدسلیمان داشت.

– السد قطر و پرسپولیس ایران

داور شرایط سختی برای تشخیص داخل یا بیرون بودن خطای دروازه‌بان السد روی علی علیپور داشت، اما کمک او با سیستم رادیویی به او اعلام کرد خطای پنالتی بوده است.
گل السد در دقایق پایانی به درستی مردود اعلام شد چراکه چند سالی است زدن توپی که در مالکیت دروازه‌بان(بیرانوند) است، خطا محسوب می‌شود.

* آیتمی به گرفتن پول از بازیکنان ایرانی و انتقال آنها به لیگ و تیم‌های ضعیف و بی‌هویت گرجستانی و آذربایجانی اختصاص داشت که توسط دلالان ایرانی به کشورهای دیگر انتقال پیدا می‌کردند.

* کلیپی به دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی بین تیم‌های نفت مسجدسلیمان و استقلال تهران که با برتری یک بر صفر آبی پوشان همراه شد، اختصاص یافته بود.

* کارشناسی داوری دیدار نفت مسجدسلیمان و استقلال(جام حذفی)

وینگر راست استقلال در آفساید نبود و کمک داور اول تصمیم درستی داشت؛
بازیکن نفت بزرگنمایی کرد و بازیکن استقلال خطای شدیدی در میانه زمین روی او مرتکب نشد که نیاز به کارت قرمز داشته باشد.
توپ خارج از محوطه جریمه به دست دروازه‌بان نفت برخورد کرد و به دلیل اینکه مدافع نفت پشت او بود، کارت زرد در این صحنه کفایت می‌کرد.
قبل از تک گل استقلال، وریا غفوری که پاس گل داد، در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و کمک داور در این صحنه اشتباه کرد.
در نیمه دوم وقت اضافه خطا روی مهاجم استقلال اتفاق افتاد که داور به اشتباه برای آبی پوشان پنالتی اعلام نکرد.
اخراج مستقیم وریا غفوری مطمئنا با توهین یا فحاشی همراه بوده وگرنه اعتراض به داوری، تنها یک کارت زرد دارد.

* صحنه‌های حساس و کنفرانس مربیان دو بازی جام حذفی بین تیم‌های «پدیده ۳- فولاد خوزستان ۲» و «استقلال خوزستان ۲- صنعت نفت آبادان ۵» پخش شد.

* به مناسبت پیروزی پُر گل صنعت نفت آبادان برابر استقلال خوزستان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، آیتمی به دیدارهای پُر گل تاریخ این رقابت‌ها در فوتبال ایران اختصاص داشت.

* کارشناسی داوری

– پدیده و فولاد

آفساید یونس شاکری به اشتباه اعلام شد چراکه او از زمین خودی حرکت کرده بود.
خطای یونس شاکری روی فرزاد جعفری باید با کارت قرمز همراه می‌شد که داور هیچ کارتی در این صحنه نداد.
در زمان گل اول پدیده، شاکری روی ناصر سالاری، دروازه‌بان فولاد مرتکب خطا شد و داور باید گل را مردود اعلام می‌کرد.
اکبریان تصمیم اشتباهی در اعلام خطای پنالتی فولاد داشت چراکه منصوری روی پریرا هیچ خطایی مرتکب نشد.
سوارز پای مهدی‌خانی را زد و اعلام پنالتی به سود پدیده درست بود.
بازیکن پدیده به دلیل عدم رعایت فاصله از بازیکن اوت‌انداز فولاد به درستی کارت زرد دوم را گرفت.

–  استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان

مهاجم استقلال خوزستان در حال تک به تک شدن با دروازه‌بان صنعت نفت بود که مدافع آبادانی‌ها روی او مرتکب خطا شد و داور باید به این بازیکن کارت قرمز نشان می‌داد.
کرار بزرگنمایی کرد و مدافع استقلال خوزستان روی او مرتکب خطا نشد ولی داور به اشتباه اعلام پنالتی کرد.
اعلام پنالتی دوم به سود صنعت نفت درست بود ولی قبل از آن مهاجم صنعت نفت در آفساید بود.
داور تصمیم درستی در اعلام خطای پنالتی مدافع استقلال خوزستان روی مهاجم صنعت نفت داشت.

* صحنه‌های حساس و مصاحبه مربیان در دیدار جام حذفی تیم‌های «سپاهان ۱(۴)- نساجی ۱(۳)» و «پارس جنوبی جم ۱- ماشین‌سازی تبریز ۲» پخش شد.

* گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر پخش شد.

* گزارشی به مسابقه تیم‌های «مقاومت تهران ۰- داماش گیلان ۲» و «مس کرمان ۵- سیراف کنگان ۲» اختصاص داشت.

* کارشناسی داوری

– پارس جنوبی جم و ماشین‌سازی

دخسوس زمان جمع کردن توپ روی هوا خطایی مرتکب نشد.
برخورد مدافع ماشین‌سازی و مهاجم پارس جنوبی به درستی پنالتی تشخیص داده نشد.

– سپاهان و نساجی

مدافع نساجی دست سعید آقایی را کشید و باید پنالتی به سود سپاهان اعلام می‌شد.
زمان گل اول نساجی، خطایی روی مهدی کیانی اتفاق نیافتاد و هافبک سپاهان بزرگنمایی کرد.
کی‌روش استنلی روی حامد لک که برای جمع کردن توپ به هوا پریده بود، مرتکب خطا شد.

* مس کرمان و سیراف کنگان

اعلام پنالتی به سود مس تصمیم اشتباه داور بود.
مهاجم مس در زمان زدن گل، در آفساید نبود و داور تصمیم درستی گرفت.
دروازه‌بان سیراف روی مهاجم مس مرتکب خطای محرض شد و داور به اشتباه به مهاجم مس کارت زرد به دلیل تمارض داد.

* نتیجه نظرسنجی

حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که بیش از ۳۸ درصد، اعتقاد داشتند امید به گلزنی «سامان قدوس» در جام ملت‌های آسیا بیش از هر بازیکن دیگری است.

برنامه نود این هفته ساعت ۰۲:۲۸ بامداد روز سه‌شنبه، هفدهم مهرماه خاتمه یافت.

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه