معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

بهره‌برداری از کارت هوشمند بچه‌های مسجد به‌زودی انجام می‌شود

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشورگفت: کارت بچه‌های مسجد به‌صورت هوشمند است و به‌زودی رونمایی می‌شودو می‌توانند از این کارت در مکان‌های مختلف و حتی کارهای بانکی خود را نیز با این کارت انجام دهند.

بهره‌برداری از کارت هوشمند بچه‌های مسجد به‌زودی انجام می‌شود

به گزارش هشت دی،  مهدی نصر عصر امروز در اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستانی سال ۹۷ در سالن اجتماعات مجتمع خاتم‌الانبیا شهرستان رشت با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت فراوانی دارند اظهار کرد: گیلان نیز ظرفیت‌های فراوانی برای اجرای برنامه مختلف فرهنگی و هنری دارد.

وی با اشاره به اینکه کانون‌ها بعد ۲۵ سال شناسنامه‌دار شدند افزود: ۵۳۰ نفر در ستاد عالی کانون‌ها در حال فعالیت هستند تا ۲۴ هزار کانون سطح کشور را مدیریت کنند.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه در تلاش هستیم که کانون‌های شاخص را شناسایی کنیم گفت: ۳۱۳ کانون شاخص کشور تا این لحظه شناسایی‌شده و کارت‌های شناسایی بچه‌های مسجد نیز ثبت‌شده است.

نصر با اشاره به اینکه کارت بچه‌های مسجد به‌صورت هوشمند است و به‌زودی رونمایی می‌شود خاطرنشان کرد: بچه‌های مسجد می‌توانند از این کارت در مکان‌های مختلف استفاده کنند و حتی کارهای بانکی خود را نیز با این کارت انجام دهند.

وی با بیان اینکه کانون‌ها باید از ظرفیت نهادهای عمومی استفاده کنند گفت: شهرداری‌ها معمولاً مشارکت خوبی را با ستاد عالی کانون‌ها دارند بنابراین کانون‌های مساجد می‌توانند از ظرفیت شهرداری‌ها بهره ببرند.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به استفاده از ظرفیت کانون‌ها در خارج از کشور بیان کرد: در گیلان به‌عنوان شهر گردشگری و تروریستی، بچه‌های مسجد باید محور باشند و دستگاه‌های دیگر نیز باید از این بچه‌ها حمایت کنند.

نصر با بیان اینکه در ایام اربعین بچه‌های مسجد شش موکب در عراق دایر می‌کنند گفت: این اتفاق از پتانسیل کانون‌های مساجد است و این مسئله نشان می‌دهد که مسجد باعث بالندگی جامعه است.

سرپرست دبیرخانه امور مساجد استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه ۹۰۰ اکنون فرهنگی هنری فعال در سطح استان داریم اظهار کرد: افتتاحیه‌های کانون‌های فرهنگی هنری ما در سال ۹۷ برای اولین بار در هفت شهرستان استان برگزار شد.

حسن وحدتی پور با اشاره به اینکه امسال ۶۰ هزار متربی در کانون‌های تابستانی داشتیم افزود: تعداد مربیان ما نیز در طرح اوقات فراغت تابستانی امسال چهار هزار نفر بود که فعالیت‌ها را ساماندهی و مدیریت می‌کردند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های احکام و قرآن محوریت کلاس‌ها را تشکیل می‌داد گفت: در طول ایام فراغت تابستانی مناسبت‌های مختلفی وجود داشت که کانون‌های ما در این مراسم‌ها در کنار دیگر تشکل‌ها فعالیت‌های مناسبی داشتند.

سرپرست دبیرخانه امور مساجد استان گیلان با اشاره به اینکه در سال جاری با هفت اداره تفاهم‌نامه امضاء کردیم بیان کرد: این تفاهم‌نامه به‌صورت مشارکتی امضاء شد و هفت اداره تقبل کردند که به کارهای کانون‌ها کمک کنند.

وحدتی پور با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها کار، سرانجام ثبت کانون‌های مساجد از اوایل امسال انجام شد خاطرنشان کرد: برخی از کانون‌ها در سامانه سجا اطلاعات خود را ثبت کردند و پرداختی بودجه امسال کانون‌ها نیز از طریق همین سامانه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خودکفایی کانون‌ها از اهداف مهم و مدنظر است گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه کانون‌ها باید خودکفا شوند و جوانان و نوجوانان را نیز جذب این کار کنند.

سرپرست دبیرخانه امور مساجد استان گیلان با اشاره به اینکه کانون‌ها باید با توجه به موقعیت خود فعالیت‌ها را انجام دهند افزود: در حوزه فضای مجازی، کانون‌ها باید مشارکت بالایی داشته باشند زیرا نیاز امروز جامعه تقویت فعالیت جوانان انقلابی در فضای مجازی است.

وحدتی پور با بیان اینکه طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده جزو برنامه‌های دبیرخانه است تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از رویکردهای اصلی دبیرخانه امور مساجد گیلان است و باید تلاش کنیم که اهداف ما مثمر ثمر واقع شود و باید کانون‌ها نخبگان محلات را شناسایی کنند.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه