نماینده ولی‌فقیه در گیلان: کادرسازی در بدنه نیروی انتظامی مهم‌ترین وظیفه پلیس است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: نیروسازی و کادرسازی در بدنه نیروی انتظامی از مهم‌ترین وظایف این نیرو است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: کادرسازی در بدنه نیروی انتظامی مهم‌ترین وظیفه پلیس است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی  امروز در دیدار با فرماندهان انتظامی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا در رشت اظهار داشت: عدالت سرلوحه کار نیروی انتظامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان شعار امسال هفته نیروی انتظامی با عنوان “پلیس مقتدر امین مردم” را شعاری پسندیده دانست و گفت: انتخاب این شعار برگرفته از شعور کارکنان نیروی انتظامی است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به نقش اثرگذار نیروی انتظامی در جامعه خاطرنشان کرد: پلیس در داخل و خارج شهر‌ها مشغول فعالیت است و به دلیل مواجه مستقیم با مردم مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی سنگینی بر دوش نیروی انتظامی قرار دارد تصریح کرد: پلیس امین مردم است و به همین دلیل باید در حوزه عقیدتی با جدیت عمل کند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه پلیس باید به گونه‌‌ای عمل کند که رضایت اقشار مختلف مردم را جلب کند اظهار داشت: نیروی انتظامی و کارکنان آن همواره خودسازی فردی را در دستور کار خود قرار دهند.

آیت‌الله فلاحتی شناخت علوم روانشناسی و مردم‌شناسی را یکی از مهم‌ترین وظایف پلیس دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی با علوم اجتماعی سبب موفقیت اعجاب‌انگیز پلیس می‌شود‌.

وی با بیان اینکه ضوابط اجرایی پلیس پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرات مثبتی در جامعه داشته است تصریح کرد: این امر نتیجه تعلیمات انقلابی و صحیح جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه پلیس باید در انجام ماموریت‌‌های خود دقت عمل کافی را داشته باشد ابراز داشت: دقت عمل و سرعت مهم‌ترین شاخصه‌های فعالیت پلیس است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به لزوم نظارت بر فعالیت رده‌های مختلف نیروی انتظامی اظهار داشت: برخی افراد می‌خواهند زندگی خود را با رانت‌خواری و باندبازی پیش ببرند و در این امر عده‌ای را نیز با خود همراه می‌کنند.

امام جمعه رشت نیروسازی و کادرسازی در بدنه نیروی انتظامی را از مهم‌ترین وظایف این نیرو برشمرد و افزود: انجام این کار از جرم‌شناسی و جرم‌گیری مهم‌تر است زیرا افراد دارای قلب، زبان و چشم پاک می‌توانند این امور را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مراجع عظام تقلید از سلامت درونی نیروی انتظامی و عملکرد آن رضایت دارند خاطرنشان کرد: پلیس حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان پاسگاه‌های انتظامی را چشم بینای پلیس در میان مردم دانست و گفت: پلیس باید نیروهایی را تربیت کند که متخلفان را با احترام جریمه کرده و به آن‌ها تذکر دهند زیرا حوصله و متانت، پلیس را نزد مردم امین‌تر می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان نیز در این جلسه مردم گیلان را انسان‌هایی قانون‌مدار دانست و خاطرنشان کرد: شاخص‌های امنیتی استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ ارتقاء پیدا کرده است.

سردار محمدرضا اسحاقی مردم‌محوری را یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی گیلان دانست و تصریح کرد: شورای معتمدان محلی پلیس در بیشتر کلانتری‌های استان گیلان تشکیل شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه