رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

برخی‌ها عمداً دلار را گران کردند تا FATF و CFT تصویب شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با مرتبط دانستن تصویب CFT با افزایش قیمت دلار گفت: برخی‌ها عمداً دلار را گران کردند تا FATF و CFT تصویب شود.

برخی‌ها عمداً دلار را گران کردند تا FATF و CFT تصویب شود

به گزارش ۸دی، ولی داداشی با اشاره به تصویب طرح تصویب‌شده CFT در مجلس و تشابه آن با برجام اظهار کرد: برجام فرجامی برای دولت و ملت ایران در پی نداشت و هرچقدر هم ایران برای آمریکا دست‌وپا بزند از خصم آمریکا چیزی کم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اروپا دنباله‌روی آمریکا است افزود: اروپا هیچ‌گاه منافع اقتصادی خود را به نفع منافع ملت ایران تغییر نخواهد داد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به هم سو بودن سیاست‌های اروپا و آمریکا گفت: یقیناً اروپا در سر بزنگاه ایران را ترک خواهد کرد و از سیاست‌های خصمانه آمریکا پیروی می‌کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی CFT را نوعی چراغ سبز نشان دادن به آمریکا دانست و بیان کرد: چراغ سبز نشان دادن به آمریکا اصلاً کار صحیحی نیست و من یکی از مخالفان پیوستن ایران به CFT بودم.

داداشی با اشاره به اینکه CFT علیرغم همه مخالفت‌ها تصویب‌شده گفت: امیدواریم در مراحل بعدی این طرح بررسی درستی از سوی دولت و نمایندگان صورت بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه پذیرش CFT از سوی ایران چه تأثیری روی قیمت دلار خواهد گذاشت افزود: افزایش دلار ناشی از خود تحریمی است و ربطی به دشمن تحریمی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان آشفتگی‌های ارزی در کشور را ناشی از سوء مدیریت‌ها دانست و گفت: اگر مدیریت صحیحی در خصوص بازار ارز از سوی دولت صورت می‌گرفت هیچ‌گاه شاهد نابسامانی‌های مقطعی بازار ارز نبودیم.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه برخی‌ها عمداً دلار را افزایش دادند تا به دنبال آن FATF و یا CFT را تصویب کنند تصریح کرد: برخی از عملکردها نشان از عمدی بودن افزایش قیمت دلار می‌دهد که این کار آب در آسیاب دشمن کوبیدن، ضعیف جلوه دادن کشور، افسرده کردن مردم و ایجاد جنگ روانی کردن در جامعه است تا در پی آن درمانش را FATF و یا CFT بشمارند.

نماینده مردم آستارا در مجلس با ابراز امیدواری از سهوی بودن افزایش قیمت دلار و با بیان اینکه اگر افزایش دلار عمدی باشد خیانت در حق کشور و مردم است افزود: اگر افزایش قیمت دلار عمدی و با نیت تصویب طرح‌هایی ازجمله FATF و یا CFT باشد خیانت بوده که در صورت عمدی بود جبران آن بسیار مشکل خواهد بود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
آقای ظریف گفتند با تصویبCFT بهانه را از امریکا می گیرند. سوال این است که بهانه بعدی امریکا چیست و چه هزینه ای برای رفع بهانه کدخدا پرداخت می کنیم؟آیا بهانه های امریکا تمام خواهد شد؟ گرفتن بهانه در قبال دادن اطلاعات بانکی کشور به دشمن هم معامله برد-برد محسوب می شود؟! آیا واقعا هدف آقایان گرفتن بهانه است یا نرمالیزه کردن رفتار ایران از نظر نظام سلطه جهانی؟ آیا بعد از تنظیم رفتار ایران مطابق میل نظام سلطه مشکلات اقتصادی ایران حل می شود.؟ طرح نهایی غربگرایان چیست؟
در حاشیه