عکس یادگاری نماینده رشت را به خاطر بسپارید؛

آقای ظریف، شما وزیر خارجه ایران هستید یا مسئول رفع مشکلات آمریکا؟!/ تصویب FATF با لابی سنگین در مجلس

ظریف در حالی به فکر کمتر کردن بهانه آمریکایی هاست که آنها تاکنون با وقاحت تمام برجام را پاره کردند و شرکت های خارجی را از ایران فراری داده و علنا در رسانه های خود صحبت از براندازی نظام در چند ماه بعد کردند.

آقای ظریف، شما وزیر خارجه ایران هستید یا مسئول رفع مشکلات آمریکا؟!/ تصویب FATF با لابی سنگین در مجلس

به گزارش ۸دی، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس درباره نشست غیرعلنی مجلس در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه گفته بود : « با توجه به نگرانی‌های برخی از نمایندگان در ارتباط با پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، این جلسه غیرعلنی برگزار شد تا نگرانی‌های نمایندگان را در این باره رفع شود که البته ما نگرانی‌هایمان بیشتر شد.

ما در این نشست متوجه شدیم که برخی مقامات امنیتی ما حتی الفبای پیوستن به کنوانسیون‌هایی همچون کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و تعهداتی که متأسفانه دولت در این باره داده را بلد نیستند که این موضوع جای تأسف دارد و نگرانی همه ما را دوچندان کرد. مطالبی که آقای شمخانی در این جلسه مطرح کرد بدون مطالعه و غیرکارشناسی بود و مشخص بود که بر موضوع‌اشراف کامل ندارد. آقای شمخانی عنوان کرد که بنای ما بر این بود تا بتوانیم لوایح چهارقلو را به تصویب برسانیم اما جلسه به سمت بررسی برجام رفت و ناراضی بود که چرا چنین شده و آمده بود که به نفع طرفداران الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم صحبت کند».

 

این صحبت ها نگرانی مردم و دلسوزان انقلاب را از پیوستن به کنوانسیون بین المللی بیشتر کرد. در آن تاریخ جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت درباره اظهارات متناقض مسئولین در نشست غیرعلنی مجلس برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نیز گفته بود: «آقای ظریف نتوانست در مورد این لایحه مجلس را قانع کند. آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز گفت FATF ربطی به این لایحه ندارد و ما به دنبال تصویب آن نیستیم. FATF از دستور کار نظام جمهوری اسلامی خارج شده است و ما قصد تغییراتی در قوانین داخلی خودمان برای تسهیل روابط با بانک‌های خارجی داریم. اما نظر آقای عراقچی متفاوت بود. وی معتقد بود باید FATF حل شود تا بتوانیم مذاکرات با اروپا را ادامه دهیم، بنابراین اختلاف نظری بین آقای عراقچی و شمخانی وجود داشت.»

 

شمخانی گفته بود که دولت به دنبال تصویب این لایحه در مجلس نیست ولی این لایحه کمتر از پنج ماه بعد در مجلس تصویب شد، آن هم به طوری عجیب که همگان را به یاد تصویب برجام در بیست دقیقه انداخت. این تصویب اما فرقی اساسی با تصویب قبلی برجام داشته و آن هم صحبت های ناامید کننده ظریف در دفاع از این کنوانسیون است.

 

ظریف دیروز در مجلس گفت: « وایحی که در برابر مجلس قرار گرفته لوایحی است که بهانه‌های بعدی را از آمریکا می‌گیرد و لوایحی است که تاکنون آمریکا به همین بهانه‌ها مانع معاملات ما شده است. نکاتی است که به خاطر اینها و به همین بهانه‌ها آمریکایی‌ها توانستند فشار بیاورند و اجازه معاملات مالی را ندهند.»

 

ظریف در حالی به فکر کمتر کردن بهانه آمریکایی هاست که آنها تاکنون با وقاحت تمام برجام را پاره کردند و منافعی را برای ایران باقی نگذاشتند، شرکت های خارجی را از ایران فراری داده و علنا در رسانه های خود صحبت از براندازی نظام در چند ماه بعد کردند.

 

** رفع بهانه از دشمن بهانه گیر چه امتیازی برای ایران دارد آقای ظریف؟!

 

آیا رفع بهانه از این دشمن قداره بند کارسازاست؟، تضمینی وجود دارد که آمریکا دیگر بهانه گیری تازه ای را در دستور قرار ندهد؟ مثلا بگوید حال دیگر موشک های ایران است و بعد هم بگوید حال نوبت خلع سلاح ایران و انحلال سپاه و تغییر نظام فقیه محور است، رفع بهانه از دشمن بهانه گیر چه امتیازی برای ایران دارد آقای ظریف؟!

 

بند بعدی صحبت های ظریف بسیار بدتر بوده زیرا علنا آب پاکی را بر روی دستان امیدواران می ریزد و به صراحت می گوید: “نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلاتمان حل خواهد شد، اما می‌توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد… جمهوری اسلامی در شرایط دشوار با نگرش دقیق با بررسی جدی در محافل رسمی سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی هم تلاش کرده که بهانه‌های آمریکا را بگیرد و هم تلاش کرده که زمینه‌ای برای مداخلات آمریکا فراهم نکند»!!!

 

ظریف امروز می گوید تضمین نمی دهم که تصویب این کنوانسیون به درد بخورد یا نه! ولی نمایندگان ملت همچنان سرعقل نیامده و بازهم مرعوب بازی های رسانه ای سیاسی غرب می شوند و سمعا و طاعتا این لایحه را تصویب می کنند.

 

حتی پروانه سلحشوری نماینده تهران در حالی که یک ماه مرخصی پزشکی گرفته است فقط به عشق تصویب cft در مجلس حاضر می شود و بعد دوباره به مرخصی پزشکی اش می پردازد.

 

یا آن نماینده دیگر از شهر رشت که قبلا اثر رأی مثبتش به برجام را که نشانه عقل سلیم میدانست دیده بودیم نیز این بار با شعار “منطق به کنوانسیون” رأی می دهد، می خندد و عکس یادگاری می گیرد.

 

صف بندی های سیاسی از موضوعاتی است که اصلاح طلبان تبحر ویژه ای دارند این امر باعث شده نگاه تخصصی برای تصویب یک موضوع فراموش شود و دولت با لابی سنگین در مجلس، همه کارهایی را که می خواهد به سرانجام برساند و آب هم از آب تکان نخورد.

 

حتی هشدارهای نمایندگان دلسوزی مانند نقوی حسینی نیز نتوانست مجلسی ها را از خواب زمستانی چند ساله بیرون بیاورد، نقوی حسینی در این باره در جلسه دیروز گفته است: “رهبری در جلسه با نمایندگان فرمودند این کنوانسیونهایی که در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز می شود سر و تهش معلوم نیست دست کیست تصویب نکنید، آقای روحانی یک خط بنویسد و تضمین دهد که اگر FATF تصویب شود تمام مشکلات مالی و بانکی حل می شود و اگر حل نشد رییس جمهور را استیضاح و رای عدم کفایت بدهید در آن صورت ما هم به FATF رای می دهیم”.

 

با لابی سنگین آقای لابی در مجلس، این لایحه باز هم به تصویب رسید اما از همه تلخ تر این تذکر نقوی حسینی به رئیس مجلس است که با صدای بلند به او گفت: « آقای لاریجانی جلسات متعدد برای اقناع نمایندگان جهت تصویب FATF برگزار کرد اما برای فرمایش رهبری یک جلسه هم نگذاشت.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه