درخواست ساکنان دو شهر شیعه‌نشین سوریه از اسد

ساکنان دو شهر محاصره شده “نبل” و “الزهرا” در ریف حلب، با صدور بیانیه، شکستن محاصره این شهرها را از رئیس جمهوری سوریه خواستار شدند.

درخواست ساکنان دو شهر شیعه‌نشین سوریه از اسد

به گزارش۸دی نیوز به نقل ازالعالمبه ، روسای شورای شهرهای نبل و الزهرا در این بیانیه که بر روی پایگاه های اجتماعی منتشر شد، آمده است: ما مردم شهرهای نبل و الزهرا، صدها سال است که ساکن این منطقه هستیم و بخشی جدایی ناپذیر از میهنمان سوریه به شمار می رویم. ما خود را فرزند مام میهن می دانیم و با هرگونه تقسیم، جدایی، کوچ اجباری ساکنان و ظلم و تروریسم مخالفیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از آشتی ملی استقبال و از هر اقدامی که در این راستا صورت بگیرد، حمایت می کنیم.

رؤسای شورای شهرهای نبل و الزهرا همچنین از بشار اسد خواستند زنان و کودکان ربوده شده و همچنین گروگان های نظامی و غیرنظامی این شهر را از چنگ عناصر مسلح آزاد کند و محاصره این شهرها را درهم بشکند.

آن ها همچنین، ایجاد گذرگاه های امن برای انتقال بیماران و رساندن مواد ضروری به غیرنظامیان را خواستار شدند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت رساندن خدمات ضروری اعم از آب و برق و برگزاری امتحانات نهایی مدارس ابتدایی و دبیرستان و همچنین دانشگاه ها که دانش آموزان و دانشجویان آن ها دو سال از تحصیل محروم مانده اند، را درخواست کردند.

روسای شورای شهر نبل و شهر الزهرا در پایان این بیانیه بر وفاداری به میهن، ارتش و بشار اسد رئیس جمهور سوریه، تاکید کردند.

شهرهای نبل و الزهرا، از بیست و هفت ماه پیش تحت محاصره عناصر مسلح تروریست قرار دارند.

دولت سوریه اخیرا در قراردادی که برای خروج عناصر مسلح از حمص با آن ها امضا کرده بود، رساندن مواد غذایی و ضروری به شهرهای نبل و الزهرا را به عنوان شرط قرارداد تعیین کرده بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه