فرمانده انتظامی تهران:

۱۴۷ نفر از متخلفین بازار سکه و ارز دستگیر شدند/ ۳۳ انبار بزرگ احتکار کالا شناسایی و پلمب شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در حوزه مبارزه با متخلفین بازار سکه و ارز ۹۴۲ هزار نفر احضار و ۱۴۷ نفر نیز دستگیر شدند.

۱۴۷ نفر از متخلفین بازار سکه و ارز دستگیر شدند/ ۳۳ انبار بزرگ احتکار کالا شناسایی و پلمب شد

به گزارش ۸دی، سردار حسین رحیمی در نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی شبانه‌روز در اقصی‌نقاط کشور تلاش می‌کند و علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های فراوان دشمن که برای برهم زدن نظم و انضباط شهر اختصاص می‌یابد، به لطف خدا و حضور غیورمردان در حوزه امنیت داخلی، تیرهای دشمنان به سنگ می‌خورد.  امروز به اذعان همه کارشناسان، ما بهترین و بی‌نظیرترین امنیت را در داخل کشور داریم که محصول زحمات و تلاش پرسنل نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس در جای جای ایران تلاش می‌کند و اجازه نمی‌دهد گروه‌های معاند که از موساد و سیا تأمین می‌شوند اقدامی را علیه امنیت داخلی انجام دهند، گفت: علی‌رغم تنگناهایی که نیروی انتظامی با آن دست به گریبان است، ولی امروز امنیت خوبی در شهر داریم. ما در کنار شهرداری هستیم و رئیس پلیس راهور با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارتباط تنگاتنگی دارد. بنده هم با توجه به سبقه‌ای که در راهنمایی و رانندگی و علاقه‌ای که به این مجموعه دارم، به این حوزه توجه کرده‌ام.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: متأسفانه ۳۰ درصد تخلفات و جرایم راهنمایی و رانندگی در تهران بزرگ است و تلاش می‌کنیم این فرهنگ را در پایتخت ارتقا دهیم، چرا که افرادی که در پایتخت زندگی می‌کنند توقع بیشتری از آنها می‌رود. اعمال قانون در پلیس هدفمند است و نباید اعمال قانون مرده انجام شود و همانجا که خلاف صورت بگیرد باید متخلف جریمه شود. نیروی انتظامی با مشکلاتی مواجه است و با مجاهدت و تلاش پرسنل سعی کردیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

وی بیان داشت:‌ امنیت در پایتخت بسیار حائز اهمیت است و در این راستا پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، راهنمایی و رانندگی، مبارزه با مواد مخدر و پلیس فتا اقدامات لازم را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهد. بخشی از اقدام پلیس، برخورد قاطع با مجرمین است که با قاطعیت برخورد می‌کنیم، ولی از سوی دیگر، پلیس اقدامات ایجابی، فرهنگی و اجتماعی نیز انجام می‌دهد که در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این اقدامات برتری دارد.

فرمانده انتظامی تهران اظهار کرد: پلیس که شعارش جامعه‌محوری است، طبیعتا در این بخش اقدامات جدی‌ای انجام خواهد داد و به همه بخش‌ها ابلاغ کرده‌ایم که جمعیت آسیب‌پذیر را شناسایی کنند و با آنها صحبت و آنها را توانمند کنند. ده‌ها کلاس در راهنمایی و رانندگی، کلانتری و دیگر بخش‌های اجتماعی برگزار شده است و با افراد آسیب‌دیده و بزهکار توسط خواهران و برادرانی که در حوزه روانشناسی و جامعه شناسی تحصیل کرده‌اند و تحصیلات عالیه دارند صحبت می‌کنند و توانسته‌ایم ۳۲ هزار و ۸۴۲ پرونده‌ای که در کلانتری تشکیل شده است، قبل از اینکه به مراجع قضایی برود، به مصالحه و صلح برسانیم.

رحیمی گفت: پلیس برای تمامی کسانی که تخلف‌های زیادی دارند و یا جرائم بالای راهنمایی و رانندگی داشته باشند، قبل از گرفتن وسیله نقلیه خود، دوره آموزشی بیست دقیقه‌ای برگزار می‌کند. یکی دیگر از اقدامات برجسته پلیس، آموزش رانندگان و راکبین است و سالانه هزاران نفر از دانش‌آموزان و حتی معلمین آموزش می‌بینند. روزانه ده‌ها مورد ماموریت از سوی شهرداران به پلیس اعلام می‌شود و در این زمینه پلیس همکاری‌های لازم را دارد.

وی با اشاره به تسهیلات پلیس برای خودروهای بالای یک میلیون خلافی، گفت: پلیس تسهیلاتی برای مالکان موتور و خودروهایی که بالای یک میلیون تومان خلافی دارند و توقیف شده اند را ارایه می کند تا بتوانند وسایل نقلیه خود را ترخیص کنند. این تسهیلات و قسط بندی جریمه ها در ستاد ترخیص زنجان و خلیج فارس انجام می شود. همچنین واحدهای تشخیص هویت و گذرنامه پلیس نیز با توجه به موضوع اربعین از ساعت ۸ تا ۵ عصر به شهروندان به صورت ویژه خدمت رسانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شب عید هزاران نفر از دستفروشان در خیابان‌ها حضور داشتند و این حضور در ایام عید در تمام دنیا مرسوم است، ولی امسال با برنامه‌ریزیهای صورت‌گرفته، این دستفروشان بدون درگیری با پلیس، نیروهای شهربان و مغازه‌داران توانستند به کار خود ادامه دهند.

وی در پاسخ به تذکر یکی از عضای شورای شهر تهران مبنی بر حضور خودروهای فرسوده در شهر گفت: شهروندان چنانچه با خودروی فرسوده‌ای در شهر مواجه شدند، با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و جرثقیل پلیس برای بردن آن خودرو به محل اعزام می‌شود، چرا که این خودروها چهره شهر را زشت کرده‌اند. در حوزه پلیس پیشگیری در شش ماهه نخست ۴۴۲ پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال شد و ۹۰۰ نفر از محکومان فراری نیز دستگیر شدند.

رحیمی گفت: پلیس بنا به درخواست بانک مرکزی، به پرونده‌های اقتصادی سکه، طلا و ارز ورود پیدا کرد و با همکاری دستگاه قضایی، بالغ بر ۹۴۲ هزار نفر در این خصوص احضار و  ۱۴۷ نفر از متخلفین در حوزه سکه و ارز که همانند زالو خون مردم را می‌خوردند دستگیر شدند. ۳۳ انبار بزرگ احتکار کالا در تهران شناسایی و پلمب شدند و تحویل دستگاه‌های ذیربط داده شد. در شش ماهه نخست امسال ۶ میلیون تماس را پلیس پاسخ داد و ۳.۵ میلیون بار ۱۱۰ از مقر خارج شد و بالغ بر ۷۰ درصد جرایم در شش ماهه اول کشف شد که یک نُرم و استاندارد عالی است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه