رئیس ستاد مدیریت بحران لنگرود :

پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی بحران سیل در لنگرود را به حداقل رساند

رئیس ستاد مدیریت بحران لنگرود با اشاره به اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در مرکز شهر لنگرود و مناسب بودن این پروژه در شرایط بحرانی ازجمله سیل گفت: در بیش از ۲۰ نقطه شهر این سیستم متصل شده و شرایط را برای فروکش کردن آب‌های ناشی از سیل فراهم می‌کند.

پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی بحران سیل در لنگرود را به حداقل رساند

به گزارش هشت دی،سید رضا جواد پور شامگاه شنبه در لنگرود با اشاره به خسارت‌های سیل به زیرساخت‌های شهرستان و تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران لنگرود برای رفع آن‌ها و عادی کردن شرایط اظهار کرد: لنگرود با بارش بیش از ۲۰۰ میلی‌متر بیشترین بارندگی‌ها را طی دو روز اخیر در استان به خود اختصاص داده که طی سال‌های اخیر کم‌نظیر است.

وی با اشاره به طغیان رودخانه شلمان رود و بی‌سابقه بودن آن طی ۵۰ سال گذشته افزود: علی‌رغم لایروبی و تعریض رودخانه شلمان رود توسط شهرداری، میزان حجم آب در این رودخانه دو برابر میزان آب در سیل سال گذشته بوده است.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به تمهید مقدمات ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر اطلاع‌رسانی و ایجاد آمادگی در بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گفت: بارش باران در سه مقطع در سطح شهرستان لنگرود شروع به باریدن کرده که آب‌گرفتگی معابر در جاده چمخاله، میدان بار، خیابان اصلی شهر، قطع جاده در برخی از روستاهای بخش اطاقور و قطعی راه مواصلاتی ۱۰ روستا، رانش زمین، آب شستگی و برش جاده گالش کلام و لیلا کوه از نمونه خسارت‌های وارده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود با بیان اینکه در پی جاری شدن سیل در سال‌های گذشته منابع تخصیص‌یافته دولت در بخشی از روستاهایی نظیر تالش محله و دیوشل که بیشترین آسیب را داشتند مقاوم‌سازی صورت گرفت تصریح کرد: مقاوم‌سازی خانه‌ها، لایه روبی انهار و مستقر کردن دستگاه‌های لازم برای بازگشایی راه‌ها و رفع انسداد آب راه‌ها موجب شد تا کمترین چالش‌ها را در روستاهای پرخطری همچون دیوشل، تالش محله و لیلا کوه داشته باشیم.

جوادپور با اشاره به حضور به‌موقع نیروهای امدادی و راهداری در مناطق سیل‌زده بیان کرد: نیروهای امدادی و راهداری با بیل مکانیکی تا نیمه‌های شب گذشته مسیر آب را در برخی از رودخانه‌ها برای کاهش آسیب‌های جانی و مالی تغییر دادند.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود با اشاره به اقدامات مناسب شهرداری شلمان در قبل از بحرانی شدن شرایط شهر افزود: تعریض جاده‌ها و تهیه و ایجاد سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی ازجمله اقداماتی بود که موجب شد تا خطرات مالی و جانی در شهر شلمان به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه حجم آب در شلمان رود در حال فروکش است گفت: پیشروی آب در شلمان رود حدود ۲۰۰ متر به داخل جاده کشید شده بود که هم‌اکنون این آب در حال فروکش است و شرایط را عادی می‌کند.

راه ارتباطی روستای دریاکنار به لنگرود قطع شد

جواد با اشاره به طغیان رودخانه شلمان رود بیان کرد: به دلیل بارش شدید باران و طغیان رودخانه شلمان رود، راه دسترسی به روستای دریاکنار به لنگرود و رودسر قطع‌شده و در محاصره آب هستند ولی آب، برق و گاز این روستا متصل است و نیروهای امدادی نیز در محل حضور دارند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود با اشاره به اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در مرکز شهر لنگرود و مناسب بودن این پروژه در شرایط بحرانی ازجمله سیل تصریح کرد: در بیش از ۲۰ نقطه شهر این سیستم متصل شده و شرایط را برای فروکش کردن آب‌های ناشی از سیل فراهم می‌کند و این وظیفه خادمان ملت ازجمله شهرداری است.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه آب‌گرفتگی در شهر در کنار اجرای شدن پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی یک ضعف نیست بلکه ضعف، ناتوانی در حل مسائل در شرایط بحرانی است خاطرنشان کرد: عدم حضور درصحنه، کم‌آوردن در مدیریت و انسجام ایجاد نکردن یک ضعف در شرایط بحرانی است.

جواد پور با اذعان به اینکه سیل امسال طبق گزارش‌های هواشناسی بیش از سال گذشته بوده بیان کرد: خوشبختانه خسارت‌های واردشده به لنگرود به ۱۰ درصد سال گذشته هم نرسیده است.

وی با بیان اینکه سیل اخیر تلفات جانی نداشته و به نظر می‌رسد تلفات مالی چندانی هم ندارد خاطرنشان کرد: به برخی از تأسیسات شهرستان ازجمله پل‌ها و معابر آسیب‌هایی واردشده که ناچیز است و پس از عادی شدن شرایط تلاش می‌شود تا زیرساخت‌ها در شهرستان بهتر از گذشته مستقر و در اختیار مردم قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه