مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

“هفته ملی کودک” ۶۵ عنوان برنامه در گیلان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه در ایام هفته ملی کودک و نوجوان گفت: ۶۵ عنوان برنامه در هفته ملی کودک در استان گیلان برگزار می‌شود.

“هفته ملی کودک” ۶۵ عنوان برنامه در گیلان اجرا می‌شود

به گزارش هشت دی، اسفندیار ضیایی عصر امروز در نشست خبری هفته ملی کودک در رشت اظهار داشت: یاد و خاطره کودک شهید حادثه تروریستی اهواز را گرامی می‌داریم که در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی نقش خود را ایفا کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بیان اینکه باید کودکانی آینده‌ساز را برای کشور تربیت کنیم عنوان داشت: مسئولیت دبیرخانه هفته ملی کودک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

ضیایی با تاکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌های ذی ربط در راستای برگزاری مراسمات هفته ملی کودک تصریح کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با شعار “آینده را باید ساخت” برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز رابطه مناسبی میان مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شده است ابراز داشت: بیش از ۱۳ دستگاه فرهنگی در اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک همکاری می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اعلام اینکه بیش از ۶۵ عنوان برنامه در هفته ملی کودک در استان گیلان برگزار می‌شود گفت: این برنامه‌ها در کلیه مدارس و مهدکودک‌های استان اجرا می‌شود.

ضیایی با اعلام اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک از امروز در مدارس و مهدکودک‌های استان گیلان آغاز شد عنوان داشت: کودک و نوجوانان از همین سنین باید مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ کودک و نوجوان در هفته ملی کودک با استاندار گیلان دیدار می‌کنند خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان گیلان در هفته ملی کودک یک روز به جای فرماندار، شهردار و معلمان مسئولیت داشتن را تجربه می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بنیان خانواده در راستای ارتباط با کودکان افزود: اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی ویژه خانواده‌ها از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک است.

ضیایی ترویج سبک زندگی ایران اسلامی را بخشی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دانست و تصریح کرد: همه کودکان و نوجوانان می‌توانند در روز ۱۶ مهر به طور رایگان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوند.

وی با اشاره به آغاز جشنواره بزرگ قصه‌گویی کودک و نوجوان پیش از شروع ماه محرم عنوان داشت: مسابقه قصه‌گویی در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مهرماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اعلام اینکه واحد کودک کانون زبان ایران این مجموعه به طور مستقل در رشت فعالیت خود را آغاز کرد افزود: اصحاب رسانه سفیران صلح هستند و باید در مسیر احقاق حق کودکان گام برداند.

ضیایی با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز کانون زبان ایران در استان گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان جزء نخستین استان‌های کشور در حوزه زبان آموزی است و خانواد‌ه‌ها نیز به این حوزه اعتماد فراوانی دارند.

وی با ببان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان در کانون زبان ایران مشغول زبان‌آموزی هستند تصریح کرد: زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و عربی در این مجموعه آموزش داده می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اعلام اینکه نخستین لیگ بازی‌های کامپیوتری در استان گیلان برگزار می‌شود گفت: دو فیلم کودک و نوجوان ساخته شود توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی در سینماهای کشور اکران می‌شود.

ضیایی با بیان اینکه مراحل مطالعاتی ساخت فیلم ۳۰ دقیقه کودک و نوجوان در استان گیلان در حال اجرا است خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزء نخستین تیم‌های حاضر در زلزله کرمانشاه بود.

وی با اعلام اینکه منطقه آزاد بندرانزلی به‌عنوان نخستین منطقه آزاد دوستدار کودک کشور انتخاب شده است گفت: جلساتی با اعضای شورای شهر و سایر مسئولان برای انتخاب شهر رشت به‌عنوان شهر دوستدار کودک انجام شده اما تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه