برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن در رشت تا چهلمین بهار پیروزی انقلاب

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد به‌مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن، معرفی ۴۰ مسجد شاخص در انقلاب و معرفی ۴۰ موقوفه شهرستان رشت از جمله برنامه‌های اوقاف رشت به‌مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است.

برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن در رشت تا چهلمین بهار پیروزی انقلاب

به گزارش ۸دی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در پیش داریم، از حدود دو ماه قبل برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای برنامه‌های متعدد انجام گرفته است.

وی افزود: برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن یکی از برنامه‌های شاخص فرارسیدن چهلمین بهار پیروزی انقلاب بوده که در بقاع شهرستان رشت در حال برگزاری است، تاکنون ۱۵ محفل برگزار شده که به طور میانگین در ماه چهار محفل انس با قرآن در بقاع و مساجد شاخص، بخش‌های اطراف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی، معرفی ۴۰ مسجد شاخص که در پیروزی انقلاب نقش داشتند، را از دیگر برنامه‌های اوقاف رشت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: در این مساجد مراسمات ویژه نظیر سخنرانی، مدیحه سرایی، ذکر اهل بیت(ع) و… برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت با بیان اینکه بیشترین برنامه‌ها در دهه مبارک فجر و دهه وقف اجرایی می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف رشت معرفی ۴۰ موقوفه شهرستان است که در این راستا اطلاعات موقوفات مذکور نظیر محل و آدرس، املاک و رقبات، نیات واقف در قالب پوستری طراحی شده که تاکنون بین نمازگرارن نماز جمعه توزیع گردیده است و علاوه بر این بین ساکنین همان منطقه و مستاجرین موقوفات به دلیل حساسیت نیت واقف توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی ۴۰ بقعه شاخص شهرستان رشت از دیگر برنامه‌های اوقاف شهرستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است که در این راستا اجرای اردوهایی برای اقشار مختلف نظیر پزشکان، دانشجویان، اصحاب رسانه و … با هدف آشنایی بیشتر با بقاع و موقوفات شهرستان برنامه ریزی شده است.

حجت‌الاسلام کریمی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم جهت ویزیت رایگان در ۱۰ بقعه متبرکه شهرستان انجام شده که زمان و مکان آن متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه