هشت دی گزارش می دهد:

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در گیلان/ سیل باز هم به اسالم خسارت زد/ بیشترین میزان بارندگی در رودسر + تصاویر و فیلم

رگبار شدید باران با تقویت سامانه سرد بارشی موجب آبگرفتگی در لنگرود، لاهیجان، رودسر، سیاهکل، تالش و ماسال شد و روند حرکت خودروها و شهروندان در برخی از خیابان ها را دچار اختلال کرد.

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در گیلان/ سیل باز هم به اسالم خسارت زد/ بیشترین میزان بارندگی در رودسر + تصاویر و فیلم

به گزارش ۸دی، سامانه هوای سرد و ناپایدار از صبح جمعه به تدریج در استان گیلان فعال شد و طبق اعلام هواشناسی تا اواسط امروز شنبه ادامه دارد.

بارش باران در رشت باعث آبگرفتگی در برخی خیابان های شهر شد و رگبار شدید باران موجب آبگرفتگی در لنگرود، لاهیجان، رودسر، سیاهکل، تالش و ماسال شد و روند حرکت خودروها و شهروندان در برخی از خیابان ها را دچار اختلال کرد.

جابر صفاری جانشین پلیس راه گیلان در این رابطه گفت: محور اسالم به خلخال به دلیل بارش شدید باران و ریزش کوه در محدوده خرجگیل موجب ترافیک خودروها شده است.

اسالم که از سیل هفته گذشته نیز در امان نمانده بود و به گفته فرماندار تالش خسارت ۱۲۶ میلیارد تومان خسارت دیده بود، در اثر سیل اخیر بار دیگر با جاری شدن سیل در معابر عمومی مواجه شد.

در زیر تصاویری از جاده اسالم به خرجگیل را می بینید:

 

 

** بازدید استاندار گیلان از چند شهرستان به دلیل شدت بارندگی

 

حضور مسئولین استانی و شهری در مناطق سیل زده قابل تأمل است مصطفی سالاری استاندار گیلان با حضور در لاهیجان،لنگرود و رودسر ابعاد این رویداد را از نزدیک بررسی کرد.

وی در حاشیه این بازدید با تاکید بر لزوم آماده باش دستگاه های خدماتی اظهار داشت: باید با تلاش‌ مستمری خسارت های ناشی از این حادثه را به حداقل برسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه رودخانه‌ های استان نیازمند ساماندهی هستند، گفت : در بستر رودخانه‌ ها انباشت مصالح اگرچه یک ثروت است اما باعث طغیان ،سیلاب و ایجاد خسارت به خانه و زیر ساخت‌های موجود می‌شود.

وی بر ضرورت لایروبی آب بندان ها تاکید کرد و افزود: با ایجاد دیواره برای آب بندان ها می توان به میزان مطلوبی از ایجاد خسارت به ابنیه ،تاسیسات و زیرساخت‌ ها جلوگیری کرد.

 

 

شهردار تالش در حال سرکشی از سطح شهر

 

 

** خسارت سیل به ۶ خانه در روستای وزمتر شاندرمن

فرماندار ماسال هم گفت: بارش شدید باران موجب سیلاب در روستای وزمتر شاندرمن شد و به ۶ خانه خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه سیل همچنین به محصولات کشاورزی و دامداری این روستا هم خسارت وارد کرد افزود: میزان خسارت سیل در این شهرستان در دست بررسی است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش هم گفت: جاری شدن سیلاب و ریزش کوه در محدوده روستاهای شیخ محله، پرده گوشه و گیجاب، تردد خودروهای عبوری در محور اسالم به خلخال را کند کرده است.

غلامحسین بخت شاهی افزود: ماموران راهداری این شهرستان با استفاده از چند دستگاه خودروی سنگین در حال بازگشایی و مهار سیلاب هستند.

 

** بیشترین میزان بارندگی در رودسر

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان نیز گفت: بیشترین بارندگی ها در استان تا زمان حاضر مربوط به شهرستان رودسر با ۲۲۲ میلیمتر بارش بوده که حدود ۱۴۷ میلیمتر از این بارش ها فقط طی یک ساعت و نیم تا دو ساعت باریده است.

 

خبرها حاکی از طغیان رودخانه سیاهکلرود و مسدود شدن راه ارتباطی دهستان سیاهکلرود به چاشخورلات دارد.

**سقوط خودرو به داخل رودخانه تالش ۳ نفر را به کام مرگ کشید

مهدی ولی‌پور در این رابطه  اظهار کرد:‌ در حادثه سقوط یک دستگاه خودرو ۲۰۶ به داخل رودخانه تالش حوالی پل بزرگ حویق سه نفر در دم جان دادند همچنین یک نوزاد نیز به داخل رودخانه پرتاب شده که هنوز اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان عنوان کرد: حوالی ساعت ۴:۳۰ دقیقه امروز گزارشی مبنی بر سقوط یک دستگاه خودروی ۲۰۶ با ۵ سرنشین به مرکز جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد که بلافاصله نیروهای امداد و نجات برای کمک به حادثه دیدگان به محل اعزام شدند.

ولی‌پور از فوت سه نفر در این حادثه خبر داد و افزود:‌ با وجود همه تلاش‌های انجام شده توسط نیروها و تیم امداد و نجات هلال احمر و سایر عوامل حاضر در محل حادثه تنها دو نفر از سرنشینان خودروی ۲۰۶ حادثه دیده نجات پیدا کردند و سه نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به غیر از سه نفر فوت شده یک نوزاد نیز مفقود شده است ابراز داشت:‌ تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حال انجام عملیات جست‌وجو و پایش هستند اما به دلیل طغیان رودخانه حویق و بارش شدید باران فعلاً از سونوشت نوزاد اطلاعی در دست نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در مورد نجات پیدا کردن ۲ نفر از سرنشینان نیز بیان داشت:‌ با اعزام به موقع نیروهای جمعیت هلال احمر ۲ نفر از مجروحان این حادثه نجات پیدا کردند که برای مداوا و انجام عملیات درمانی به بیمارستان منتقل و و در آن‌جا بستری شده‌اند.

ولی‌پور با تأکید بر اینکه عملیات جست‌وجو برای یافتن نوزاد مفقود شده ادامه دارد افزود:‌ در حال حاضر شدت بارش باران در تالش لحظه به لحظه در حال تشدید است از سوی دیگر سیلابی شدن رودخانه بزرگ حویق کار امدادگران و جست‌وجوگران را با اختلال مواجه کرده است.

**تخریب چند دهنه پل و مسدود شدن راه ارتباطی روستایی در صومعه سرا/ تنیان وضعیت خوبی ندارد

علی فتح اللهی در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه نهادهای خدمات رسان این شهرستان در ساعات اولیه بارش باران در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند، اظهارکرد: بارش شدید باران و  هدایت شدن سیلاب به سمت راه‌های مواصلاتی و منازل خسارت‌های زیادی را در شهرستان صومعه سرا  در پی داشته است.

وی از لایروبی ۱۵۰ کیلومتر از رودخانه ها  این شهرستان قبل از بارش‌های اخیر باران خبر داد و گفت: برای این لای‌روبی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده است.

فرماندار صومعه‌سرا یکی از دلایل سیل و طغیان رودخانه‌ها را تجاوز و  تصرف حریم  آن دانست و  تصریح کرد: باید فرهنگسازی کنیم و یاد بگیریم به طبیعت، الخصوص حریم رودخانه‌ها احترام بگذاریم.

 

** منازل مسکونی در محاصره آب 

فتح اللهی از آسیب دیدن چند دهنه پل در شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت:  هم اکنون چند منزل مسکونی در محاصره آب هستند که امدادگران در حال تلاش هستند که خسارت را به حداقل برسانند.

 

** محور ضیابر به پیربازار مسدود است 

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه محور ضیابر به پیربازار در محدوده رودخانه ” مرغک “، بعلت طغیان رودخانه مسدود شده است است ادامه داد: این مسیر در اسرع وقت با کاهش حجم آب رودخانه‌ها بر روی خودروهای عبوری بازگشایی می‌شود.

 

** تنیان به دلیل شدت بارندگی و طغیان رودخانه وضعیت خوبی ندارد

فتح اللهی با بیان اینکه منطقه تنیان به دلیل شدت بارندگی و طغیان رودخانه وضعیت خوبی ندارد، افزود: در منطقه میرزا کوچیک خان این شهرستان ساعت سه بامداد جلسه ستاد بحران برگزار شد.

وی تخمین و اعلام میزان و حجم خسارت را به بعد از بررسی کارشناسی از مناطق سیل زده این شهرستان موکل کرد و گفت: در حال حاضر چند دهنه پل و چند رشته راه ارتباطی روستایی و تعدادی از منازل روستایی دچار آسیب شده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه