آیت‌الله رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه شد

آیت‌الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با رأی اعضا در سومین اجلاس اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه رئیس این اتحادیه شد.

آیت‌الله رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دفتر آیت‌الله رمضانی، سومین اجلاس اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه با موضوع «نقش عالمان اسلامی در تبیین اعتدال و عقلانیت دینی و توسعه همزیستی جهانی» برگزار شد.

آیت‌الله رضا رمضانی امام مرکز اسلامی هامبورگ و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در اجلاس مذکور با رأی قاطع اعضا به عنوان رئیس جدید اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه انتخاب شد.

در این اجلاسیه که در سالن کنفرانس مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد بالغ بر ۱۱۰ نفر از اعضای برگزیده و عده‌ای از تئولوگ‌های زن برای نخستین بار از سراسر اروپا شرکت داشتند.

انتخابات اعضای جدید هیئت رئیسه اتحادیه نیز برگزار و تعداد ۱۱ نفر عضو منتخب شدند که سه نفر علی‌البدل هستند و در بین این افراد یک نفر از تئولوگ‌های زن برای نخستین بار انتخاب شده است.

منتخبان اتحادیه مذکور شامل آیت‌الله دکتر رضا رمضان، حجج اسلام، واعظی، خادمی، حکیم الهی، شمشاد رضوی، جازاری، ایرانمنش، والدمن، بایار، اسرافیل و خانم موسوی پاینده هستند.

اعضای علی‌البدل اتحادیه مذکور نیز حجج اسلام خلیل‌زاده، سید مظفر نقوی و حجت‌الاسلام نقوی هستند.

همچنین در این همایش چهار کمیسیون علمی با عناوین تبلیغات و انتشارات و شیوه‌های نوین تبلیغ در جامعه شیعی، بررسی مسایل صنفی و امور مربوط به روحانیون و مبلغان، روش‌های بسط و اعتدال و عقلانیت و مقابله با افراطی‌گری، بررسی کم و کیف چاپ کتاب و انتشار مجلات و برنامه‌های فرهنگی برگزار شد و نتایج کمیسیون‌ها در نشست عمومی به اطلاع اعضا رسید.

آیت‌الله رمضانی در نطق پایانی خود به اتمام مرحله تثبیت اتحادیه، دوران جدید را دوره حرکت و فعالیت گسترده آن با ساختارسازی و برنامه‌ریزی دقیق قلمداد کرد.

وی پیشنهاد کرد تا اجلاس عمومی بعدی سال آینده برپا شود که این پیشنهاد با اکثریت آرا تصویب شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه