به گزارش ۸دی، پیش از آغاز نطق یکی از ناطقان مجلس شورای اسلامی، علی مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت اعلام کرد که جمعی از نمایندگان خواستار ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون مربوطه و بررسی آن هستند.

بر اساس این گزارش جهانبخش محبی‌نیا پیشنهاد بازگشت این لایحه به کمیسیون را مطرح کرد. این در حالی بود که صبح امروز لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت پیشنهاد داد این لایحه به کمیسیون اقتصادی باز گردد که رای نیاورد اما هنگامی که برای بار دوم این قضیه مطرح شد، نمایندگان رای دادند.

هنگامی که نمایندگان با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا موافقت کردند، حسینعلی حاجی‌دلیگانی خواهان اخطار شد و گفت: برای این لایحه مذکور برای فرستادن به کمیسیون را دوباره به رای گذاشتید که FATF در دستور کار روز یکشنبه قرار گیرد.

پس از این حرف، حاجی دلیگانی خود را به جایگاه هیئت رئیسه رساند و اعلام کرد که اخطار دارد اما مطهری به وی گفت که پس از نطق می‌تواند اخطار خود را اعلام کند که با داد و فریاد حاجی دلیگانی روبرو شد.

وی که از جایگاه هیئت رئیسه پایین نمی‌آمد تعدادی از نمایندگان را دور خود جمع کرد و پژمان‌فر دیگر نماینده مجلس با صدای بلند رو به علی مطهری فریاد می‌زد این کار خلاف است که باعث شد، تعداد دیگری از نمایندگان دور وی و حاجی دلیگانی جمع شوند.

اعضای هیئت رئیسه از حاجی دلیگانی درخواست کردند که در جایگاه خود بنشیند اما او قبول نمی‌کرد که پس از دعوت به آرامش تعداد دیگری از نمایندگان، وی بر سر جای خود نشست.