تسهیلات بانکی ۱۷ طرح اشتغال در آستارا تصویب شد

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آستارا، تسهیلات بانکی ۱۷ طرح اشتغالزا را برای ایجاد کسب و کار به ۴۷ نفر در این شهرستان تصویب کرد.

تسهیلات بانکی ۱۷ طرح اشتغال در آستارا تصویب شد

به گزارش هشت دی،فرماندار آستارا روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری این شهرستان گفت: این طرح ها در حوزه های تولید پوشاک، گلیم، دامداری، زنبورداری و پرورش گیاهان دارویی است و ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای آنها منظور شده است.
یونس رنجکش افزود: بانک های عامل تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال می پردازند و باید در ترویج مشاغلی نظیر گلیم بافی، برای معرفی ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی آستارا از توان کارفرمایان استفاده و گلیم به برند تبدیل شود.
وی بیان کرد: هدف از طرح های اشتغال، حمایت از جوانان روستایی و ایجاد شغل است و تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت چهار تا شش ساله پرداخت می شود.
رنجکش ادامه داد: روستاها در حوزه های آبیاری نوین، صنایع تبدیلی، دامداری، فرآورده های دامی، صنایع دستی کوچک، گردشگری و بوم گردی، پرورش و تولید طیور و آبزیان ظرفیت های بالقوه ای برای اشتغال دارند.
او گفت: آموزش و مشاوره رایگان به جوانان جویای کار بویژه در مشاغل فنی باید با هدف توانمندسازی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه اشتغال مولد و پایدار و رونق تولید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
فرماندار آستارا افزود: کارگروه استانی و شهرستانی گردشگری با ساخت ۳۷ واحد بوم گردی در آستارا موافقت کرده و ۷۰ درصد واحدها به بخش لوندویل و ۳۰ درصد به بخش مرکزی این شهرستان مربوط است.
شهلا قاضی پور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا نیز در این جلسه، کارآفرینان را به ثبت طرح های خود در سامانه کارا و مدیران دستگاه های متولی را به رفع مشکلات اشتغال آنها دعوت کرد.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه