قرارداد ساخت تجهیزات زباله‌سوز سراوان رشت عملی شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان گفت: ‌قرارداد ساخت زباله‌سوز سراوان رشت در بحث ساخت تجهیزات توسط پیمانکار مربوطه عملی شده است.

قرارداد ساخت تجهیزات زباله‌سوز سراوان رشت عملی شد

به گزارش ۸دی،‌ سید پویا شهشهانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در حال حاضر و با پیگیری‌های کارگروه مدیریت پسماند گیلان قرارداد ساخت زباله‌سوز سراوان رشت در بحث ساخت تجهیزات فنی آن توسط پیمانکار مربوطه طرح عملی‌ شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان عنوان کرد:‌ قرارداد ساخت نیروگاه زباله‌سوز سراوان رشت به روش مشارکتی انجام می‌شود که برای ساخت تجهیزات فنی آن مبلغ ۴۰ میلیون دلار و برای ایجاد ابنیه مورد نیاز نیز حدود ۷۰ میلیون دلار اعتبار ویژه نیاز است.

شهشهانی ظرفیت نیروگاه زباله‌سوز سراوان رشت را حدود ۶۰۰ تن اعلام کرد و ابراز داشت:‌ کارفرمای اجرای این طرح شهرداری رشت و تأمین مالی آن نیز بر اساس تصویب هیئت وزیران بر عهده دولت گذاشته شده است و در صورت تزریق منابع مالی پروژه سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت زباله‌سوز باید در مجموع حدود ۲۶ میلیون دلار تأمین اعتبار انجام شود افزود:‌ در حدود ۴.۵ میلیون دلار آن در سال ۹۳ که صرف انجام مطالعات فنی اولیه و سایر امور مرتبط بود پرداخت شد و سال گذشته نیز سازمان محیط زیست مجوز ارزیابی طرح را صادر کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان خاطرنشان کرد:‌ بزرگترین مشکل ما در بحث ساخت و اجرای پروژه بزرگ زباله‌سوز سراوان رشت مسئله تأمین اعتبارات پروژه بود که با پیگیری‌های مسئولان استانی و شهرداری رشت تا حدودی رفع شده است.

شهشهانی از مذاکره با پیمانکار فعلی طرح زباله‌سوز سراوان و توافق‌های انجام شده اشاره کرد و گفت: با موافقت پیمانکار مقرر شد به همین مبالغ و اعتباراتی که تاکنون جذب شده‌اند طرح ساخت تجهیزات زباله سوز سراوان را به محض ورود دستگاه‌ها به داخل کشور آغاز کنیم.

وی در مورد علت عدم تمایل شهرداری رشت برای استفاده از شن و ماسه کوهی جهت پوشاندن زباله‌های سراوان بیان داشت:‌ اگر مصالح برداشت شده از کوه حاوی مقادیر زیادی خاک رس باشد به‌دلیل بارش‌های فراوان باران در سطح استان امکان پوشاندن کامل زباله‌ها به‌درستی انجام نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان افزود:‌ دور بودن و محل دقیق معدن شن و ماسه کوهی برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های حمل و نقل نیز یکی دیگر از عوامل مهمی است که تاکنون شهرداری رشت به‌دلیل آن تمایلی برای استفاده از مصالح کوهی نداشته است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه