در دیدار صمیمی فرمانده سپاه قدس گیلان با آتش‌نشانان گیلانی مطرح شد؛

آمادگی سپاه برای حل مشکلات بازار بزرگ شهرستان رشت/یک ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال ۹۷ در رشت راه‌اندازی می‌شود

در دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان با کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کلان‌شهر رشت به آمادگی سپاه برای حل مشکلات بازار بزرگ شهرستان رشت تأکید شد.

آمادگی سپاه برای حل مشکلات بازار بزرگ شهرستان رشت/یک ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال ۹۷ در رشت راه‌اندازی می‌شود

به گزارش هشت دی، فرمانده سپاه قدس گیلان  در دیدار با کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کلان‌شهر رشت با تبریک روز آتش‌نشان اظهار کرد: دلاوران آتش‌نشان در مواقع حساس جان خود را برای نجات هم‌وطنان خود به خطر می‌اندازند که این ازخودگذشتگی و ایثار آتش‌نشانان را نشان می‌دهد.

 آمادگی سپاه برای حل مشکلات بازار بزرگ شهرستان رشت/یک ایستگاه به سازمان آتش‌نشانی تا پایان سال 97 در رشت راه‌اندازی می‌شود

آمادگی سپاه برای حل مشکلات بازار بزرگ شهرستان رشت

سردار محمد عبدالله پور  با اشاره به اینکه سپاه در حوزه فرهنگ‌سازی در محلات می‌تواند کمک‌حال آتش‌نشانی باشد افزود:  باید به کمک آموزش و فرهنگ‌سازی حوادث را در جامعه کاهش داد و هرچقدر در زمینه آموزش کار شود برای جامعه فایده دارد زیرا  هر چه آموزش در جامعه بیشتر شود خسارات ناشی از حریق و حوادث کم می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی ضعف دارد گفت: در حوزه ایمنی باید آموزش در مساجد هم انجام شود تا برخی از این بی‌احتیاطی‌های که منجر به آتش‌سوزی می‌شود کم شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به مشکلات بازار رشت در زمینه احتمال حریق بیان کرد: برای حل مشکلات بازار بزرگ شهرستان رشت سپاه آمادگی دارد که با مشارکت آتش‌نشانی به کمک مردم بیاید تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

یک ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال ۹۷ در رشت راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی شهر رشت ۳۷۴ نفر نیروی انسانی دارد اظهار کرد: از این تعداد نیرو ۵۴ نفر در کادر اداری و تعداد ۳۲۰ نفر آتش‌نشان نیز در ایستگاه‌ها داریم.

بابک رمضانی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان رشت تعداد ۹۰ آتش‌نشان کمبود دارد افزود: با توجه به وضعیت جمعیت شهری کلان‌شهر رشت باید ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشیم که اکنون در رشت ۱۴ ایستگاه داریم که تا پایان سال یک دستگاه دیگر نیز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه چند سالی است که به‌صورت استاندارد در جهت ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در حال فعالیت هستیم تصریح کرد:  ایستگاه جدید در بلوار خرمشهر کلان‌شهر رشت با هزینه ۷۰۰ میلیونی یک خیر در حال احداث است که ۷۰ درصد  کار آن انجام‌شده و تا اسفند امسال ایستگاه ۱۵ کلان‌شهر رشت نیز به بهره‌برداری می‌رسد و ایستگاه ۱۶ نیز در مسکن مهر رشت تا دو سال آینده افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان رشت با بیان اینکه ۲۲ خودرو سبک در اختیار افسران ارشد سازمان قرار دارد گفت: افسران ارشد باید در هرلحظه‌ای و در هرجایی که هستند، هنگام وقوع حوادث باید در محل حریق و حادثه حاضر شوند.

رمضانی با اشاره به اینکه ۵۰ خودرو اطفا حریق در شهرستان رشت داریم افزود: ۶ خودرو جدید امسال تحویل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان رشت شده و خودرو نجات ما نیز در منطقه آزاد انزلی قرار دارد که به‌زودی به آتش‌نشانی شهر رشت منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر خودرو نردبان به خودروهای سازمان منتقل شود دیگر برای بلندترین ساختمان رشت نیز مشکلی نداریم گفت: تمامی این موارد در حوادث به کار می‌رود اما ما امیدواریم که هیچ‌وقت حادثه‌ای اتفاق نیفتد تا ما از این دستگاه‌ها استفاده کنیم.

 آمادگی سپاه برای حل مشکلات بازار بزرگ شهرستان رشت/یک ایستگاه به سازمان آتش‌نشانی تا پایان سال 97 در رشت راه‌اندازی می‌شود

افتتاح پارک ایمنی مخصوص کودکان در رشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان رشت با اشاره به اینکه سالانه ۶۵ هزار نفر در گیلان آموزش می‌بینند بیان کرد: در سال جدید تاکنون بالای ۱۵ هزار بازدید توسط سازمان از مراکز مختلف صورت گرفته است.

رمضانی با بیان اینکه هر هفته یک ساختمان بلندمرتبه کلان‌شهر رشت توسط سازمان  بازدید می‌شود تصریح کرد: تعداد بازدیدهای ما از ساختمان‌های بلندمرتبه تاکنون به ۵۰ بازدید رسیده و اگر در این بازدیدها ایرادی در ساختمان مشاهده شود توسط دستگاه قضایی به مدیران ساختمان‌ها اطلاع  داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پارک ایمنی مخصوص  کودکان به‌زودی در رشت افتتاح می‌شود گفت: در این طرح تمام مهدکودک‌های شهر رشت با خودرو آتش‌نشانی کودکان را به پارک ایمنی می‌برند که علاوه بر بازی با وسایل مختلف آموزش‌های لازم نیز به کودکان داده می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان رشت با اشاره به‌افتخار آفرینی کارکنان سازمان آتش‌نشانی رشت خاطرنشان کرد: تیم المپیاد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کلان‌شهر رشت جزو سه تیم برتر کشور است که در سال ۹۱ قهرمان کشور نیز شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه