فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

آغاز طرح ممنوعیت شکار در گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به آماده باش نیروها جهت اجرای طرح ممنوعیت شکار گفت:‌ در صورت مشاهده تخلف،‌ اسلحه خاطیان توقیف و از صدور پروانه شکار به آنان خودداری می‌شود.

آغاز طرح ممنوعیت شکار در گیلان

به گزارش ۸دی، ساسان اکبری‌پور اظهار داشت:‌ با توجه به عدم صدور پروانه شکار از سوی سازمان محیط زیست تمامی پاسگاه‌های محیط بانی گیلان به حال آماده باش در آمده‌ و در صورت مشاهده موارد تخلف،‌ اسلحه خاطیان توقیف و از صدور پروانه شکار به آنان خودداری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان به اقدامات این مجموعه در روزهای اخیر اشاره کرد و ابراز داشت:‌ ‌با توجه به ممنوعیت شکار، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان در پایش‌های مستمر خود در مناطق تحت امر، موفق به کشف و ضبط ۱۱ قبضه سلاح شکاری از متخلفان شدند.

اکبری‌پور عدم صدور پروانه شکار از سوی سازمان محیط زیست را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ برای صدور اجازه شکار باید منتظر اعلام نظر قطعی سازمان دامپزشکی در مورد وضعیت شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشیم بنابراین تا آن زمان هر گونه اقدام به شکار تخلف محسوب می‌شود.

وی از توقیف اسلحه افرادی که بدون توجه به دستورالعمل‌های صادر شده اقدام به شکار می‌کنند خبر داد و گفت:‌ محیط بانان و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان جهت اجرای کامل ضوابط اعلام شده در صورت مشاهده موارد تخلف نسبت به توقیف اسلحه افراد خاطی اقدام می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه پروانه شکار در آب‌بندان‌های تحت امر این مجموعه نیز هنوز صادر نشده است افزود:‌ توقیف اسلحه،‌ تشکیل پرونده،‌ ارسال مستندات به دادگستری و عدم دریافت پروانه شکار از جمله برخوردهایی است که با شکارچیان غیرمجاز انجام می‌شود.

اکبری‌پور با اشاره به اعلام آماده باش تمامی نیروها و پاسگاه‌های محیط‌بانی‌ در سطح استان گیلان تصریح کرد:‌ شکارچیان غیرمجاز در صورت رعایت نکردن طرح ممنوعیت شکار در مناطق ممنوعه یاد شده به غیر از توقیف اسلحه عملاً امسال فرصت شکار را نیز از دست می‌دهند.

وی به شروع فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و آبگیرهای استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ با توجه به موقعیت بسیار استراتژیک گیلان و قرار گرفتن آن در مسیر کریدور شمال به جنوب،‌ هرساله پهنه وسیعی از این استان شاهد ورود و مهاجرت انواع پرندگان به عرصه‌های طبیعی و تالابی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ‌در مورد اهمیت نقش‌آفرینی آحاد مردم در صیانت از ذخایر ارزشمند طبیعی ابراز داشت:‌ به‌طور قطع نگهداری و حفاظت از محیط زیست تنها از عهده یک سازمان بر نمی‌آید بلکه آحاد مردم باید در این مسیر همکاری و مشارکت فعالی داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه