مدیرکل گمرک شهرستان آستارا خبر داد

صادرات ۳۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۳۲۴ هزار تن کالا غیرنفتی به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار طی ۶ ماه گذشته از مرز زمینی این شهرستان خبر داد.

صادرات ۳۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

به گزارش هشت دی،رسول امیدی عصر امروز  در آستارا با اشاره به صادرات ۳۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی ۶ ماه گذشته اظهار کرد: این مقدار کالا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

وی عمده کالاهای غیرنفتی صادرشده را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، پوشاک و مصالح ساختمانی دانست و گفت: صادرات این مقدار کالا در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته به‌لحاظ وزن و ارزش دلاری به ترتیب با ۱۳۹ و ۹۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به واردات ۱۰۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار از مبدأ گمرک این شهرستان بیان کرد: مواد شیمیایی، چوب‌، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی از جمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به کشور هستند.

امیدی به صادرات یک‌هزار و ۱۹۸ تن کالای غیرنفتی به ارزش پنج میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی اشاره کرد و گفت: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده که این کالاها شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی هستند.

وی ترانزیت خارجی ورودی را ۴۸ هزار تن به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار دانست و افزود: لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق‌آهن عمده کالاهای ترانزیت‌شده از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

امیدی با اشاره به ترانزیت خارجی خروجی ۱۳۶ هزار تنی به ارزش ۶۵۶ میلیون دلار گفت: این میزان کالا اعم‌از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

وی بابیان اینکه تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا طی ۶ ماه گذشته ۵۷۰ هزار و ۳۰۳ نفر است افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ به‌لحاظ مسافران خروجی ۴۱ درصد و به‌لحاظ مسافران ورودی ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به اینکه درآمد گمرک این شهرستان در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه جاری ۴۲۱ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال بوده است گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه