رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان:

کارگران و بازنشستگان گیلانی با مشکل پرداخت هزینه درمان مواجه‌اند

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با اشاره به مشکلات کارگران و بازنشستگان این استان در حوزه پرداخت هزینه‌های درمان ‌گفت: بیمارستان‌های گیلان از پذیرش کارگران خودداری می‌کنند.

کارگران و بازنشستگان گیلانی با مشکل پرداخت هزینه درمان مواجه‌اند

به گزارش ۸دی، محمد رسول سماکچی در این رابطه اظهار کرد:‌ کارگران و بازنشستگان گیلانی با مشکلات  بسیار زیادی در حوزه تأمین هزینه‌های درمان مواجه هستند زیرا بیمارستان‌های این استان به دلایلی از پذیرش بیماران دارای دفترچه تأمین اجتماعی خودداری می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان به علل و ریشه‌های بروز این مشکل اشاره کرد و ابراز داشت:‌ به دلیل بدهی‌های بسیار کلان و انباشت شده تأمین اجتماعی کشور به بیمارستان‌ها،‌ مراکز بهداشتی و درمانی گیلان بیماران دارای دفترچه تأمین اجتماعی را پذیرش نمی‌کنند.

سماکچی با تأکید بر اینکه قشر کارگران جامعه توان پرداخت هزینه‌های گزاف درمان را ندارد عنوان کرد:‌ اخیراً بیمارستان‌های گیلان با عدم پذیرش بیماران دارای دفترچه تأمین اجتماعی،‌ اعلام کرده‌اند که مراجعه کنندگان باید ۳۰ درصد هزینه‌های درمانی خود را به‌صورت آزاد پرداخت کنند.

وی واریز مبالغ یاد شده توسط بیماران از جمله کارگران را شرط بیمارستان‌ها برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به آنان اعلام کرد و ابراز داشت:‌ به‌راستی آیا قشر کارگر که از جمله مظلوم‌ترین و سخت‌کوش‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند شایسته این‌گونه برخوردها هستند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با ابراز تأسف شدید به‌علت عدم پذیرش کارگران در مراکز درمانی استان بیان داشت:‌ در موقعیت بد اقتصادی امروز که کارگران از حداقل حقوق و دستمزد برخوردار هستند نمی‌توان از آنان انتظار پرداخت هزینه‌های درمانی به‌صورت آزاد را داشت.

سماکچی با اشاره به ازدحام زیاد بیماران در تنها بیمارستان تأمین اجتماعی گیلان گفت:‌ به علت تمرد سایر بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران دارای دفترچه تأمین اجتماعی و ورود خیل عظیم بیماران به تنها بیمارستان تأمین اجتماعی گیلان،‌ این مرکز درمانی دیگر جوابگوی مراجعات بسیار زیاد کارگران نیست.

وی علت این معضلات پیش آمده را بدهی‌های بسیار کلان دولت به سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد و اظهار داشت‌:‌ به‌علت عدم پرداخت مطالبات بسیار سنگین تأمین اجتماعی توسط دولت،‌ سازمان تأمین اجتماعی نیز متقابلاً قادر به پرداخت بدهی‌های خود به بیمارستان‌های کشور نیست.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان حل مشکل درمانی بیماران و کارگران را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد‌:‌ از دولت انتظار داریم حداقل ذره‌ای کوچک از درآمدهای کلان و سرشارش که از راه فروش سکه و ارز به‌دست آمده را در راه پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی هزینه کند.

سماکچی زدودن گرد ناامیدی و نگرانی از چهره قشر زحمتکشی نظیر کارگران را از وظایف دولت خواند و اظهار داشت:‌ امیدواریم با پرداخت این مبالغ توسط دولت،‌ تأمین اجتماعی بتواند جوابگوی بیمارستان‌ها باشد تا کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی این‌گونه در مخمصه قرار نگیرند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه