رئیس سازمان چای کشور:

آغاز چین پاییزه برگ سبز چای/ ۱۰۴ هزار تُن چای برداشت شد

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز چین پاییزه برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران، گفت: تا به امروز در دو چین بهاره و تابستانه ۱۰۴ هزار تُن برگ سبز چای برداشت شده است.

آغاز چین پاییزه برگ سبز چای/ ۱۰۴ هزار تُن چای برداشت شد

به گزارش ۸دی، حبیب جهانساز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با شروع فصل پاییز چایکاران شمال کشور در دو استان گیلان و مازندران سومین مرحله از چین برگ سبز چای را  از باغات چای این دو استان را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی چایکاران موفق به برداشت بیش از ۱۰ هزار تُن برگ سبز در چین سوم شوند، افزود: در دو مرحله بهاره و تابستانه ۱۰۴ هزار تُن برگ سبز چای از دو استان گیلان و مازندران برداشت شده است.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه برداشت چین پاییزه تا پایان مهرماه ادامه دارد، گفت: تاکنون چایکاران از چای‌های برداشت شده ۲۰۶ میلیارد تومان درآمد کسب کرده اند که از این میزان ۳۹ هزار تُن معادل ۳۷ درصد از نوع چای درجه یک و ۶۵ هزار تُن معادل ۶۳ درصد آن نوع درجه دو بوده است.

وی همچنین به پرداخت مطالبات چایکاران در ماه‌های گذشته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ۲۰۶ میلیارد تومان تاکنون ۱۳۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل ۶۸ درصد پرداخت شده است.

به گفته این مسئول باقی مطالبات نیز در روزهای آینده به تدریج به حساب چایکاران واریز می شود.

جهانساز با اشاره به فعالیت ۴۵ کارخانه چای، یادآورشد: از برگ های سبز برداشت شده تاکنون ۲۳ هزار تُن چای خشک تولید شده است.

وی با بیان اینکه گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار باغ چای داشته که ۵۵ هزار خانوار به تولید چای مشغول هستند، گفت: ۹۰ درصد چای کشور در استان گیلان تولید می شود.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه