تبدیل انزلی به قطب تولید پوشاک

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام فعالیت ۲۰ واحد تولیدی و صادراتی پوشاک و اشتغال بیش از ۲ هزار نفر و تجهیز و آماده‌سازی ۵ واحد جدید تولیدی پوشاک، از تبدیل شدن این منطقه به قطب تولید پوشاک کشور خبر داد.

تبدیل انزلی به قطب تولید پوشاک

به گزارش هشت دی،رضا مسرور با اشاره به اینکه با اجرای سیاست‌های حمایتی و تشویقی اکنون ۲۰ واحد تولیدی فعال در زمینه تولید انواع مختلف پوشاک در شهرک‌های صنعتی این منطقه مستقر شده‌اند، اظهار کرد: در این واحدها ۲۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند که سال گذشته با تولید بیش از یک میلیون ثوب لباس، علاوه بر عرضه به بازارهای داخلی و بخش مسافری منطقه، ۱۱ میلیون دلار از تولیدات خود را به خارج صادر کردند. همچنین در پنج ماه امسال نیز تولیدکنندگان پوشاک منطقه ۴ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر کرده‌اند. وی تغییر فعالیت وارد‌کنندگان پوشاک منطقه به تولید‌کننده پوشاک را از یکی از رویکردهای منجر به نتایج موفقیت‌آمیز سازمان متبوع خود اعلام کرد و گفت: برای تحقق سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی و اجرای شعار سال که حمایت از کالای ایرانی بود، ۱۲ وارد‌کننده پوشاک در فاز تجارت منطقه به جرگه تولیدکنندگان اضافه شدند که علاوه بر رشد اشتغال و صادرات، محصولات تولیدی خود را در داخل منطقه عرضه می‌کنند؛ موضوعی که براساس آن می‌توان تصریح کرد که حدود ۵۰ درصد از محصولاتی که در مجتمع‌های منطقه عرضه می‌شود، تولید ایرانی است.

مسرور درباره واحدهای تولیدی پوشاک در حال احداث منطقه اظهار کرد: در راستای فعال‌سازی واحدهای راکد، جذب سرمایه‌گذار جدید تولیدی و ایجاد اشتغال مولد، پنج واحد جدید تولید پوشاک با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۵۰ نفر در شهرک‌های صنعتی منطقه در حال تجهیز و راه‌اندازی است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه