امام جمعه رشت:

بی شهردار بودن رشت دیگر قابل تحمل نیست/ مسئولین هر چه سریعتر به مشکلات مردم سیل زده رسیدگی کنند

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اینکه بی شهردار بودن رشت دیگر قابل تحمل نیست، خطاب به اعضای شورای شهر رشت، گفت: شهر، شهردار می خواهد مردم منتظرند؛ بیش از این تعلل نکنید.

بی شهردار بودن رشت دیگر قابل تحمل نیست/ مسئولین هر چه سریعتر به مشکلات مردم سیل زده رسیدگی کنند

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی(ره) در ادامه مبحث خانواده و داشتن برنامه در زندگی، اظهار کرد: کسانی که در زندگی خود برنامه ریزی و تدبیر نداشته باشند، موفق نخواهند شد.

 

وی با بیان اینکه اکنون ابزارها و کتاب های خوبی در زمینه زندگی و برنامه ریزی وجود دارد، گفت: در روزگاران گذشته مطالعه و کتاب خوانی بسیار کم بود لیکن امروز همه کمبود ها جبران شده است.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به دو روایت از ائمه که تاکید بر برنامه ریزی در زندگی دارد، بیان کرد: پیامبر(ص) افراد را به آخرت اندیشی و آینده نگری نصیحت می کرد.

 

وی ضمن دعوت مردم به تقوا و قرائت بخشی از خطبه ۱۰۷ نهج البلاغه، اظهار کرد: تقوا دژی محکم و شکست ناپذیر است.

 

امام جمعه رشت با اشاره به ۳۱ شهریور و حمله تروریستی اهواز شهادت تعدادی از هموطنان مان را تسلیت گفت و افزود: پس از رژه، جمع کثیری از مردم به خیابان ها آمدند تا متحد بودن یکدیگر را ثابت کنند.

 

فلاحتی با اشاره به ۷مهر و شهادت سردارانی در سال ۶۰ و روز آتش نشانی افزود: یکشنبه ۸مهر روز جهانی دریانوردی و دوشنبه روز همبستگی با جوانان فلسطینی است.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه سخنان مبتکرانه و از سر سوز و معقول رئیس جمهور ایران در نیویورک قابل تقدیر است اذعان کرد: اگر به اندازه‌ای که در مورد برجام در فضای درونی و بیرونی کشور گفت‌وگو شده، درباره اقلام و کالا در داخل کشور سرمایه‌گذاری می‌کردند مردم ما بهره بیشتری می‌بردند.

 

فلاحتی با اشاره به محتاطانه رفتار کردن نمایندگان بیان کرد: از جوانان در امورات خود استفاده کنید و بهره ببرید.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، افزایش نرخ کالا در بازار را برای مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر غیر قابل تحمل خواند و بیان کرد: موضوع افزایش حقوق کارگران و کارمندان مطرح نشده و بایکوت شده است.

 

وی با بیان اینکه با وجود این تورم سخت، اقشار آسیب پذیر چگونه امورات خود را بگذرانند گفت: از سازمان ها و مراجع درخواست دارم که حرکتی کنند.

 

امام جمعه رشت ضمن تشکر از رسانه های خصوصی و دولتی که دردهای مردم را به گوش مسئولین می رسانند افزود: از قوه قضائیه نیز برای برخورد با محتکرین تشکر دارم.

 

فلاحتی با اشاره به اینکه این بی شهردار بودن رشت دیگر قابل تحمل نیست، خطاب به اعضای شورای شهر رشت، گفت: شهر، شهردار می خواهد مردم منتظرند؛ بیش از این تعلل نکنید.

 

وی در رابطه با سیل اخیر در تالش، صومعه سرا و خرابی منازل مسکونی در برخی نقاط، بیان کرد: مسئولین هرچه سریعتر رسیدگی کنند تا به سرعت شرایط زندگی دوباره برای مردم فراهم شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه