فرماندار رضوانشهر در گفتگو با 8دی:

بیشترین خسارت سیل از جاده پونل _ خلخال گزارش شده است/ قسمتی از جاده تخریب و مسدود شد

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه بیشترین خسارت از جاده پونل _ خلخال گزارش شده است، گفت: قسمتی از این جاده را آب برده است.

بیشترین خسارت سیل از جاده پونل _ خلخال گزارش شده است/ قسمتی از جاده تخریب و مسدود شد

عسگر حسنی پور در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به وضعیت شهرستان رضوانشهر در پی سیل و بارش شدید، اظهار کرد: رگبار و بارش شدید از چهارشنبه شب در غرب گیلان، شهرستان رضوانشهر، تالش و قسمتی از صومعه سرا آغاز شد.

 

وی افزود: در مناطق کوهستانی حجم آب رودخانه های شفارود و دیناچال بسیار زیاد شد و به شکل سیلابی طغیان کرده اند و به صورت غیر قابل باور تا تقریبا هم سطح جاده آب این رودخانه ها بالا آمده است.

 

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه بارش در ساعت هایی از روز کاهش یافت و ارتفاع آب این رودخانه ها تا یک و نیم متر کاهش پیدا کرد، گفت: خطری که حس کردیم ممکن است پل های بزرگ را ویران کند خدارا شکر اتفاق نیفتاد.

 

 

حسنی پور با تأکید بر اینکه بیشترین خسارت را در جاده پونل به خلخال گزارش شده است، تصریح کرد: در روستای خجه دره از یال های سمت راست جاده به خاطر بارش شدید، گل و سنگ و درخت را با خود به پایین آورده است و این آبراه ها ظرفیت انتقال آب را نداشتند که از زیر جاده عبور کنند.

 

وی با اشاره به اینکه قسمتی از این جاده را آب برده است، اضافه کرد: گزارشی به معاونت عمرانی استانداری و مدیر کل راه داری دادیم که در حال برآورد است که اکیپ بعد از بارش شروع به ساخت و احداث جاده کند.

 

فرماندار رضوانشهر تصریح کرد: در نقاط زیادی گل و لای جاده را گرفته است البته از امکانات محلی و شرکت های خصوصی و سد شفارود و اداره کل راه داری و امکانات تعاونی دهیاران استفاده کردیم و مسیرهایی که بسته شده بود را باز کردیم.

 

حسنی پور با تأکید براینکه بخشی از جاده کناری روستای خجه دره تخریب شده است، اضافه کرد: از طریق پلیس راه هم مسیر تا کیلومتر ۲۰، ۱۸از پونل به خلخال باز است و بعد از آن جاده فعلا مسدود است و پلیس راه رسما آن را اعلام کرد.

 

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه در روستاهای دیگر بعضا آب نهر ها بالا آمده است، اظهار کرد: خسارتی از تلفات دام و خدای نکرده تخریب خانه ها و تلفات انسانی تا این لحظه گزارشی نداشتیم و امروز جلسه ستاد بحران تشکیل شد و از دیروز اعلام آماده باش دادیم و همه در میدان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه