خسارت سنگین سیل به زیرساخت‌های آب، برق و گاز در تالش/ سیل شش خانوار تالش را بی‌خانمان کرد

بارش شدید باران در گیلان و جاری شدن سیل در پی آن خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌های آب، برق و گاز در تالش زده و شش‌خانه را کاملاً تخریب و به ۵۰ خانه دیگر خسارت زد.

خسارت سنگین سیل به زیرساخت‌های آب، برق و گاز در تالش/ سیل شش خانوار تالش را بی‌خانمان کرد

به گزارش هشت دی،  معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان در رشت با اشاره به خسارت‌های بارندگی امروز در استان گیلان اظهار کرد: رضوانشهر، تالش و صومعه‌سرا در بارش‌های اخیر تحت‌الشعاع قرارگرفته‌اند که عمده خسارت این بارش‌ها در شهرستان تالش بوده است.

قطعی گاز بیش از ۳۰۰ خانوار در تالش

کاظم یوسفی با اشاره به خسارت‌های سیل به زیرساخت‌های شهرستان ازجمله گاز افزود: حدود ۳۴۰ خانوار شهرستان تالش دچار قطعی گاز شده‌اند که ۵۰ درصد آن ایمن‌سازی و وصل شده و ۱۷۰ خانوار دیگر نیز در حال ایمن‌سازی و اتصال است.

وی از سقوط ۵۰ تیر برق در تالش خبر داد و گفت: با سقوط تیر برق‌ها در تالش ۱۵ خانوار این شهرستان دچار خاموشی شدند اما در ابتدایی‌ترین دقایق با کابل‌های نگه‌دارنده جریان برق به شبکه برگردانده شده است.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین از قطع انشعاب یک هزار خانوار تالش خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تأمین آب شرب خانوارهای بدون آب به‌صورت سیار صورت می‌گیرد.

تخریب ۱۵ منزل مسکونی با بارش سیل شدید

یوسفی از آسیب و تخریب ۱۵ منزل مسکونی در جریان سیل اخیر تالش خبر داد و گفت: منازل تخریب‌شده از سکنه خالی و در سایر منازل اسکان داده‌شده‌اند و در اولین فرصت عملیات تعمیرات آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به انسداد محور پونل به خلخال در محور رضوانشهر تصریح کرد: این مسیر به همت راهداران در حال بازگشایی است.

سیل منازل صومعه‌سرا را به زیر آب برد

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین با اشاره به زیرآب رفتن برخی منازل مسکونی در ضیابر صومعه‌سرا گفت: دستگاه‌های خدماتی و امدادی در تلاش‌اند تا در اولین فرصت برای خانوار آسیب‌دیده راه چاره‌ای بیابند.

رئیس ستاد مدیریت بحران و فرماندار شهرستان تالش نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امدادرسانی به سیل‌زدگان از ساعت اولیه وقوع سیل شروع‌شده اما در تلاش هستیم تا بتوانیم شرایط سیل را کنترل کنیم هرچند در برخی از مناطق با بحران بسیار شدیدی روبه‌رو هستیم.

تخریب کامل ۶ واحد مسکونی بر اثر سیل تالش

سید عیسی مهدوی با اشاره به تخریب منازل مسکونی ناشی از وقوع سیل در تالش گفت: شش واحد مسکونی به‌صورت کامل تخریب و به ۵۰ واحد مسکونی نیز خساراتی واردشده که بنیاد مسکن میزان تخریب مسکن را بررسی و برآورد هزینه را اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به قطعی گاز در روستاهای بخش اسالم، جوکندان و چند خانوار سید نیکی بخش مرکزی افزود: گاز شهری ۳۴۰ خانوار از این روستاها توسط نیروهای امدادی گاز تالش وصل و گاز ۱۷۰ خانوار به دلیل بالا بودن حجم آب تاکنون قطع است که به‌محض پایین آمدن سطح آب، گاز وصل خواهد شد.

قطعی آب ۵۰۰۰ خانوار در جریان تالش

مهدوی با اشاره به قطع آب شرب در برخی از نقاط شهرستان گفت: پنج هزار خانوار در تالش با مشکل قطعی آب روبرو بودند که با آب‌رسانی به سه هزار خانوار انجام‌شده و تا فردا مشکل قطعی آب به‌صورت کامل رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی با آماده خدمت‌رسانی به مردم آماده هستند تصریح کرد: دیواره حفاظتی شهر تالش براثر جاری شدن سیل شدید در رودخانه کرگانرود به طول ۸۰ متر تخریب و پروژه تعریض پل اصلی شهر تالش نیز دچار خسارت‌هایی شده است.

فرماندار تالش در مورد قطع برق تالش نیز بیان کرد: در قطعی برق منازل مشکل زیادی وجود ندارد ولی در دو روستا پی سرای جوکندان و شیخ محله بخش اسالم قطعی برق‌داریم و با توجه به تخریب جاده‌ها، بعد از ترمیم جاده‌ها مشکل قطعی برق این روستاها نیز مرتفع خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه