گزارشی از مراسم تجلیل ایثارگران شهرداری رشت

لزوم انعکاس دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس/ گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات جامعه است

در مراسم تجلیل از ایثارگران مجموعه شهرداری رشت بر لزوم انعکاس دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تأکید شد.

لزوم انعکاس دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس/ گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات جامعه است

به گزارش ۸دی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران شاغل در مجموعه شهرداری رشت و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ششمین روز از هفته دفاع مقدس به نام نامی شهدا و ایثارگران نام‌گذاری شده و اگر دستاوردهای دفاع مقدس به‌خوبی انعکاس داده نشود شانیت و جایگاه والای مدافعین کشور به‌خوبی معرفی نخواهد شد.

عباس بایرامی با تأکید بر اینکه دفاع هشت‌ساله ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به حقارت دویست‌ساله ایران خاتمه داد افزود: پیش از جنگ تحمیلی، کشور ایران در هر جنگی که شرکت داشت متحمل شکست شده و در آن سال‌ها بخش‌های عظیمی از خاک کشور به دست متجاوزین افتاد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان، بخش‌های انبوهی از تاجیکستان و غیره درگذشته به ایران تعلق داشت بیان کرد: این بخش از خاک کشور در آن دوران و براثر جنگ و بی‌کفایتی حاکمان گذشته به دیگر کشورها داده شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه مردم ایران پیش از انقلاب همه‌جا تحقیر شدند تصریح کرد: تمامی مستکبرین و قدرت‌های روز دنیا در جنگ هشت‌ساله علیه ایران اسلامی متحد شده و جنگیدند تا به خیال باطل خود انقلاب اسلامی نوپای آن روزها را نابود کنند.

بایرامی به حضور رئیس‌جمهور ایران در اجلاس سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در هفتاد و سومین اجلاس سازمان ملل تمامی نگاه‌ها به ایران معطوف شده و این در حالی است که کشور ایران درگذشته چنین جایگاهی نداشت.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین خانواده‌های شهدا و ایثارگر در جامعه بیان کرد: باید دست در دست هم مشکلات را برطرف کرده و برای توسعه و تعالی کشور تلاش کنیم.

رزمندگان ایران با تأسی از فرهنگ عاشورایی از مرزها دفاع کردند

سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با تسلیت حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: کلمه دفاع مقدس بسیار ارزشمند بوده و رزمندگان شجاع ایران‌زمین با تأسی از فرهنگ عاشورایی از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند.

علی بهارمست با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات در جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند افزود: رزمندگان ایران اسلامی طی هشت سال در سخت‌ترین شرایط و جنگی نابرابر از خاک میهن و ارزش‌های اسلامی و انقلابی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره حامی انقلاب بودند گفت: ملت ایران نشان دادند با هر نوع اعتقادات سیاسی و فکری همواره حامی انقلاب بوده و زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است.

 بهارمست با اشاره به توطئه‌های دائمی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی تصریح کرد: مستکبرین جهان همواره روزهای پرتلاطمی برای کشور ایجاد کرده و شهرداری رشت بابت فعالیت ۱۰۶ نفر از یادگاران دوران دفاع مقدس و بالغ‌بر ۸۰ نفر از فرزندان شهدا در این مجموعه به خود می‌بالد.

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را از ضروریات جامعه است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت نیز در مراسم تجلیل از ایثارگران شهرداری رشت اظهار کرد: گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس موجب شد این جمع ارزشمند بار دیگر دورهم جمع شوند.

محمدحسن عاقل منش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون هراس دشمنان از انقلاب اسلامی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموشی انقلاب به راه انداخت.

وی گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را از ضروریات جامعه دانست و بیان کرد: همه وظیفه‌داریم از دستاوردهای این انقلاب شکوهمند پاسداری کرده و با اتحاد و همدلی بار دیگر در برابر توطئه‌های دشمنان پیروز شویم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه