هشدار ترامپ درباره نقض تحریم‌ها علیه ایران

​ ترامپ به آغاز دور تازه تحریمهای آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر اشاره کرد و به کشورهای دیگر هشدار داد که نقض تحریمهای آمریکا عواقب سختی در بر خواهد داشت.

هشدار ترامپ درباره نقض تحریم‌ها علیه ایران

به گزارش ۸دی ،نشست شورای امنیت سازمان ملل به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با موضوع منع تکثیر سلاحهای هسته ای آغاز شد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود به عنوان رئیس جلسه گفت: ایالات متحده برای مقابله با سلاحهای کشتار جمعی گامهای بزرگی برداشته است.

وی به حمله ماه آوریل آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه به خاطر استفاده از تسلیحات شیمیایی اشاره کرد و از این کشورها به خاطر همراهی با آمریکا تشکر کرد.

ترامپ درباره ایران نیز با تکرار ادعاهای خود درباره حمایت ایران از تروریسم گفت: حکومت ایران درحال صادرات خشونت و ناامنی در منطقه است. وی مدعی شد که از زمانی که توافق هسته ای با ایران امضا شده است رفتار ایران در منطقه تهاجمی تر شده است.

وی تاکید کرد که آمریکا با اعمال تحریمهای سنگین علیه ایران به دنبال تغییر رفتار ایران و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاحهای هسته ای است.

وی در این راستا به آغاز دور تازه تحریمهای آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر اشاره کرد و به کشورهای دیگر هشدار داد که نقض تحریمهای آمریکا عواقب سختی در بر خواهد داشت. وی سپس از اعضای شورای امنیت خواست که اجازه ندهند ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

ترامپ در ادامه با اشاره به بحران سوریه به مساله ادلب اشاره کرد و گفت: از ایران، ترکیه و روسیه که به درخواست وی از خونریزی در ادلب جلوگیری کرده اند تشکر میکنم.

منبع: پارس نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه