توسط سپاه قدس گیلان صورت گرفت:

اهدای ۱۰ هکتار زمین برای ایجاد موزه دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت:‌ فرمانده سپاه قدس گیلان برای ایجاد موزه دفاع مقدس استان،‌ ۱۰ هکتار زمین را برای ایجاد این مجموعه فرهنگی اهدا کرد.

اهدای ۱۰ هکتار زمین برای ایجاد موزه دفاع مقدس

به گزارش ۸دی،‌ سرهنگ پاسدار عباس بایرامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌فرماندهی سپاه قدس گیلان برای ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، ۱۰‌ هکتار زمین را برای انجام این کار به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اهدا کرد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان عنوان کرد:‌ در حال حاضر یکسری کارها و اقدامات اولیه برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان انجام شده است که در تلاش هستیم با تجمیع همه امکانات و جذب اعتبارات لازم به زودی فاز عملیاتی آن را آغاز کنیم.

 

بایرامی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به عنوان مجری طرح ایجاد این موزه انتخاب شده است افزود:‌ از آن‌جا که ایجاد این مرکز فرهنگی از ابعاد گسترده‌ای برخوردار است بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قصد دارد از تمام ظرفیت‌های گیلان در این مسیر بهره‌گیری کند.

 

وی ایجاد موزه دفاع مقدس گیلان را یکی از راه‌های انتقال مؤثر ارزش‌های انقلاب اسلامی خواند و ابراز داشت:‌ نسل امروز به موضوعات دفاع مقدس کشش و گرایش خوبی دارد بنابراین ضمن انجام کارهای تبلیغی و ترویجی در جامعه،‌ باید اجرای چنین پروژه‌های فرهنگی را سرعت ببخشیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بر لزوم بومی‌سازی مفاهیم دفاع مقدس تأکید کرد و گفت:‌ المان‌ها و سازه‌های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان همگام با اصول کشوری به اجرا می‌رسد اما برای سایر حوزه‌های آن به موضوعات بومی هر استان توجه می‌شود.

 

بایرامی با بیان اینکه ۷۲ هزار رزمنده غیر سرباز از استان گیلان در دفاع مقدس شرکت داشته‌اند عنوان کرد:‌ وجود بیش از ۲۰ هزار جانباز،‌ ۳ هزار آزاده و تقدیم بیش از ۸ هزار شهید از استان گیلان در دوران دفاع مقدس گیلان نشان از ولایتمداری و عشق مردم این دیار به نظام اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به مشارکت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های نیازمندیم افزود:‌ برای حفظ و جمع‌آوری آثار ارزشمند دفاع مقدس در کنار استفاده از ظرفیت‌های علمی استان به همکاری تمام نهادها و سازمان‌های موجود در گیلان نیازمند هستیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تبیین گفتمان انقلاب اسلامی را متذکر شد و بیان داشت:‌ همه اقشار کشور در دفاع مقدس شرکت فعال داشتند بنابراین برای حفظ ارزش‌ها و انتقال این باورها به نسل‌های بعدی باید از ظرفیت آنان در این مسیر استفاده شود.

 

بایرامی مفاهیم دفاع مقدس را بسیار گسترده و همانند اقیانوس عمیق اعلام کرد و اظهار داشت:‌ به اعتقاد بنده در تمام این سال‌ها کارهای بسیار خوبی در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان انجام شده و باید همین روند مثبت را با همت و سرعت بیشتر دنبال کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه