مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان؛

یادواره شهدای روحانی در شرق، غرب و مرکز استان برگزار می شود

حجت الاسلام تسخیری مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان ظهر امروز در نشست ستاد یادواره شهدای روحانی شرق گیلان درشهرستان آستانه اشرفیه گفت: برنامه یادواره شهدای روحانی در شرق گیلان ، غرب و مرکز استان برگزار خواهد شد.

یادواره شهدای روحانی در شرق، غرب و مرکز استان برگزار می شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین تسخیری مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان ظهر امروز در نشست ستاد یادواره شهدای روحانی شرق گیلان درشهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که شهدا و فرهنگ شهادت را زنده نمائیم به برگزاری سه یادواره شهدا محوری خبر داد و گفت: برنامه یادواره شهدای روحانی در شرق گیلان ، غرب و مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی برای اینکه برنامه منسجم و تاثیرگذار باشد به سبک برنامه از حالت شهرستانی به منطقه ای اشاره داشت و اظهار کرد: در نظر داریم که یادواره شهدای شرق گیلان در شهرستان آستانه اشرفیه در حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف به محوریت امام جمعه فقید و محترم شهرستان و در غرب گیلان در شهرستان فومن با محوریت آیت الله بهجت فومنی و در مرکز گیلان با محوریت روحانی مجاهد شهید میرزا کوچک خان جنگی برگزار شود.

وی آمار شهدای روحانی را ۱۵۲ شهید اعلام کرد و بیان داشت: از ۱۵۲ شهید روحانی گیلانی تعداد ۵۲ شهید از شرق گیلان هستند که در ۱۱ مهر یادواره این شهدا منعقد خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در ادامه یادآور شد:الحمدالله با تلاش دوستان در کنگره شهدای عملیات استان به تعداد همه شهدای بزرگوار آلبوم عکس ،اسناد، خاطرات وصیت نامه و زندگی شهدا و عکس های مختلف ارسالی از دوستان شهدا و … تقدیم خانواده محترم شهدای طلبه و روحانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری با بیان اینکه یادواره شهدا پیش مقدمه ای برای برنامه های چهلمین سال انقلاب می باشد تاکید کرد: انتظارداریم یادواره شهدا طبق خواسته استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان به صورت مردمی برگزار شود لذا شایسته هست که با تلاش مسئولین شهرستان ها حضور مردم را در یادواره داشته باشیم و برای بهتر شدن نیز خواهان حضور جمع کثیری از طلاب روحانی ازسرتاسر شرق گیلان هستیم.

وی به انسجام ملی درشرایط حساس کشور اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به هجمه های دشمن جهت گسستن مردم از نظام ما نیازمند انسجام ملی هستیم و در خصوص این یادواره نیز این انسجام باید در مکانی که الگوی دینی_اسلامی و فرهنگ شیعی را در جامعه تقویت می نماید صورت بگیرد که در همین راستا در تاریخ یازده مهر ساعت ۳ عصر در حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف به جهت داشتن فضای معنوی ان شاالله مراسمی ویژه خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری با بیان اینکه فیلم ،کلیپ وزندگی نامه های شهدا جمع آوری شده است تاکید کرد: ان شاالله از مجموع آثار جمع آوری شده در نظر داریم که مستنداتی چون کتاب چاپ شود و ان شاالله نمایشگاه هایی ازآثار شهدا ، وصایا و خاطرات و دست نوشته ها در غرفه های مستقر در محل برگزاری یادواره ،برپا خواهد شد.

وی افزود: این مراسم با مداحی جناب آقای کربلایی مجتبی رمضانی و شعر خوانی شاعر آیینی صابر خراسانی از مشهد مقدس و سخنرانی آیت الله فلاحتی گیلانی برگزار می شود که امیدواریم برنامه های ما سبب پرشور برگزار شدن این یادواره شود.

منبع: بسیج نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه