عکاس پاراجانف در انزلی کارگاه به پا می کند

انجمن سینمای جوانان انزلی کارگاه سه روزه عکاسی به مدرسی ‘ یوری مچیتف’ عکاس مخصوص پاراجانف را برگزار می کند.

عکاس پاراجانف در انزلی کارگاه به پا می کند

به گزارش هشت دی، رییس انجمن سینمای جوانان انزلی روز سه شنبه اظهار داشت: این کارگاه از ۲۵ تا ۲۷ مهر در مجتمع فرهنگی ارشاد انزلی برگزار می شود.

زهره زمانی با اشاره به این که حضور این مدرس برجسته عکاسی در شهر کوچک ساحلی انزلی اتفاق بسیار بزرگی است ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان و اسپانسرها کارگاه به نحو بسیار شایسته ای برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: بی شک آشنایی و یادگیری از استادان بزرگ جهان تاثیر بسیار شگرفی بر عکاسان جوان ما خواهد داشت.به یوری مچیتف سال ۱۹۵۰ در شهر تفلیس گرجستان متولد شد . از هشت سالگی عکاسی را آغاز کرد .نخستین نمایشگاه عکاسی اش را در ۱۹۷۲ برگزار کرد. او به مستندنگاری علاقمند بود و در این زمینه دست به اجرای پروژه های تحقیقاتی مختلفی زد . نخستین معلم او مارک پلیاکف بود که در نیویورک زندگی و کار می کرد و سپس فیلمساز بزرگ و افسانه ای ارمنی تبار سرگئی پاراجانف . یوری مچیتف بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی و افزون بر ۵۰ نمایشگاه گروهی عکس در گرجستان و سایر کشورها برگزار کرده است . مچیتف کتابی با نام تصاویر گرجستان و همچنین کتابی درباره سرگئی پاراجانف با نام وقایعنامه یک گفت و گو منتشر کرده است . او که همکار و همراه سالهای پایانی زندگی پاراجانف فیلمساز بزرگ و مطرح ارمنی تبار بوده پشت صحنه فیلمهای او حضور داشته از او عکاسی کرده و همراه و هم صحبتش بوده درسهای بسیاری از این فیلمساز کم نظیر آموخته که در کلاسهای عکاسی اش با هنرجویان در میان می گذارد .

او که مدرسه عکاسی اش را در کشورهای مختلف می گرداند و هنرجویان بسیاری در تمام دنیا عکاسی آموخته نه تنها به لحاظ علمی و نظری تسلطی خیره کننده به عکس و سینما دارد بلکه در گسترش و در میان گذاشتن مهارتهای این هنر با هنرجویانش مثال زدنی است . کلاسهای عکاسی او فضایی پر از انرژی و سراسر خلاقیت دارند و مهارت او در انتقال مفاهیم مورد نظرش کلاسهایش را پر بار می کنند.

علاقمندان
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۰۹۱۱۸۱۹۴۳۲۷ تماس حاصل
نمایند. همچنین کارگاه از سراسر گیلان هنرجو می پذیرد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه